Når tidligere KS ar springer op under ny graviditet..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.247 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. februar 2013

lycly

Er der nogen der har prøvet det?
Læste lige om det her på baby.dk.
Jeg var til en fødselslæge igår for at snakke om min fødsel i forhold til at mit at fra sidst kan springe op under fødslen. Men havde da slet ikke tænkt på om det kan springe op under graviditeten og fik derfor heller ikke snakket med lægen om det.
Nogen der har prøvet dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

ekebiv

LuLy skriver:

Jeg var til en fødselslæge igår for at snakke om min fødsel i forhold til at mit at fra sidst kan springe op under fødslen. Men havde da slet ikke tænkt på om det kan springe op under graviditeten og fik derfor heller ikke snakket med lægen om det.

Har gudskelov ikke selv prøvet det men kender til en hvor arret sprang tæt på termin. Alle troede hun var gået i fødsel og opdagede for sent at det var arret der var sprunget og desværre overlevede barnet ikke.

Anmeld

27. februar 2013

lycly

ekebiv skriver:

Har gudskelov ikke selv prøvet det men kender til en hvor arret sprang tæt på termin. Alle troede hun var gået i fødsel og opdagede for sent at det var arret der var sprunget og desværre overlevede barnet ikke.

Ej nej nej hvor forfærdeligt!! Tror lige jeg skal ringe til min jordemor og få en snak omkring det!

Anmeld

27. februar 2013

Ellie79

LuLy skriver:

Har ikke oplevet det under graviditet, men det begyndte at briste under fødslen, og det endte i meget akut ks da vi begge var i farer en kort overgang. mistede meget blod, men alt endte godt og heldigvis passer lægerne jo godt på en

Anmeld

27. februar 2013

Clisolka

Jeg følger lige med i tråden her, da jeg selv fik AKS sidste gang 

Anmeld

27. februar 2013

Hvem?

LuLy skriver:

Ja - mit gjorde, og nr 2 er derfor født i uge 33+4

Men der er også kun knap 11 mdr mellem drengene, så kejsersnittet (der var meget akut) var jo stadig ganske nyt da jeg blev gravid igen og de frarådet mig at gennemføre graviditetet

Men har idag 2 sunde og raske krudtugler på knap 2,5 og 3 år

Anmeld

28. februar 2013

lycly

Hvem? skriver:

Ja - mit gjorde, og nr 2 er derfor født i uge 33+4

Men der er også kun knap 11 mdr mellem drengene, så kejsersnittet (der var meget akut) var jo stadig ganske nyt da jeg blev gravid igen og de frarådet mig at gennemføre graviditetet

Men har idag 2 sunde og raske krudtugler på knap 2,5 og 3 år

Hvordan føltes det da det gik op? Bare så jeg reagerer på det HVIS det skulle ske.

Anmeld

28. februar 2013

lycly

AnjaB skriver:

Har ikke oplevet det under graviditet, men det begyndte at briste under fødslen, og det endte i meget akut ks da vi begge var i farer en kort overgang. mistede meget blod, men alt endte godt og heldigvis passer lægerne jo godt på en

Ja det snakkede jeg godt med fødselslægen om, at det kan blive meget akut hvis det går op under fødslen. Men hvordan kan det være at det nåede at gå op? Min læge her sagde nemlig at de aldrig tager chancer, og hvis der er det mindste tegn på noget, så foretager de kejsersnit

Anmeld

28. februar 2013

lycly

Babymor2010 skriver:

Jeg følger lige med i tråden her, da jeg selv fik AKS sidste gang 

Bare i orden Synes det er en mega skræmmende tanke faktisk. Og jeg havde faktisk sat mig for at jeg ville have planlagt kejsersnit, men da jeg så snakkede med en fødselslæge så blev jeg beroliget og er frisk på at føde normalt - blev jo snydt for det sidst Men at det kunne gå op under graviditeten det er næsten et værre scenarie :/

Anmeld

28. februar 2013

Clisolka

LuLy skriver:

Bare i orden Synes det er en mega skræmmende tanke faktisk. Og jeg havde faktisk sat mig for at jeg ville have planlagt kejsersnit, men da jeg så snakkede med en fødselslæge så blev jeg beroliget og er frisk på at føde normalt - blev jo snydt for det sidst Men at det kunne gå op under graviditeten det er næsten et værre scenarie :/

Ja det er faktisk en meget skræmmende tanke  Hvis jeg vælger at føde normalt så vil jeg blive tjekket ekstra grundigt - både pga. jeg fik et AKS sidste gang og fordi jeg har sukkersyge samtidigt. Men jeg kan ikke helt finde ud af det endnu, men der er også et stykke tid til at finde ud af det + en masse samtaler med min fødselslæge i vente 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.