bekymret for dagplejebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

Carina:-)

Altså med det du beskriver ville jeg øjeblikkeligt kontakte kommunen.

Børn kan godt slå sig,men blå øjne der knap kan ses ud af...Nono...

Puh jeg får ondt i maven 

Der har været lidt for mange sager med børn der kunne være reddet hvis nogen havde reageret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

MorDk

Carina:-) skriver:

Altså med det du beskriver ville jeg øjeblikkeligt kontakte kommunen.

Børn kan godt slå sig,men blå øjne der knap kan ses ud af...Nono...

Puh jeg får ondt i maven 

Der har været lidt for mange sager med børn der kunne være reddet hvis nogen havde reageret.

Det er aldrig rart at se børn med skrammer og blå øjne. I en lang periode var det en hverdagsting herhjemme. Vores søn havde et blåt øje efter et styrt ned fra sofaen. Og en flænge i panden senere på ugen. Så der behøver ikke ligge vold bag. MEN selvfølgelig er det godt hvis man er OBS! Ingen tvivl om det. Men igen... så synes jeg ikke man skal drage forhastede konklusioner. Men hvordan bør/skal man gribe situationen/mistænkligheden an? Jeg ved ikke... men jeg ved bare at det er svært...

Anmeld

26. februar 2013

Carina:-)

MorDk skriver:

Det er aldrig rart at se børn med skrammer og blå øjne. I en lang periode var det en hverdagsting herhjemme. Vores søn havde et blåt øje efter et styrt ned fra sofaen. Og en flænge i panden senere på ugen. Så der behøver ikke ligge vold bag. MEN selvfølgelig er det godt hvis man er OBS! Ingen tvivl om det. Men igen... så synes jeg ikke man skal drage forhastede konklusioner. Men hvordan bør/skal man gribe situationen/mistænkligheden an? Jeg ved ikke... men jeg ved bare at det er svært...

Ja det er svært,men jeg synes altid man skal lade tvivlen komme barnet til gode.

Hver eneste gang der har været en hæslig sag i medierne,.er det altid kommet frem at flere havde observeret noget,men mange gjorde intet.

Anmeld

26. februar 2013

Benjamins'mor

Min søn falder hele tiden, men aldrig har han haft kæmpe blå mærker eller blå øjne.

Han har skrammer på ben og arme men sådan er børn.

Men det der synes jeg også lyder ret vildt.

Anmeld

26. februar 2013

Bb3031

Anonym skriver:

Sagen er den at min søn er startet i DP for 2 måneder siden, og har nu oplevet 7 gange på de 2 måneder at en af de andre dagplejebørn har blå mærker

tænker jo self det er et barn første gang jeg ser det og han er uheldig, men nu syntes jeg det er for meget

forrige uge var han med et stort blåt mærke i panden og moren til ham havde forklaret at han var faldt
men i sidste uge var han blå om begge øjne og DP mor sagde at hans mor siger han faldt ned af sin seng (han er knap 1 ½ år gammel)
men igen igår var han blå om det ene øje og denne gang havde moren sagt at han var rendt ind i en dørkarm

jeg ved børn får skrammer

men jeg er mor til 2 og har aldrig oplevet så tætte uheld på den måde

skal jeg nævne min bekymring for DP moren eller kommunen
eller hvad?

vil jo ikke anklage forældrene for noget, men jeg har ondt af den lille dreng som knap kunne se ud af sit ene øje igår

Kan godt forstå din bekymring, men pas nu endelig på ikke at gøre noget forhastet. 

Kender et par, som netop har været hele møllen igennem med politi, kommune og hospital efter at en læge meldte dem for vold mod eget barn/ børnemishandling. 

Der var intet hold i sagen og polititet droppede sagen samme dag, som anmeldelsen var kommet. Politiet har efterfølgende undskyldt overfor forældrene, som inden længe skal køren en sag ved patientklagenævnet og ved Regionen.

Men selvom at sagen er henlagt, vil det for altid følge disse forældre. Anklagen vil stå i deres papire i 6 år også selvom deres straffeatest er ren. Det har fx den konsekvens at moderne ikke kan arbejde som dagplejer efter endt barsel. Derudover vil det altid komme frem i sundhedsvæsnets system, hvis børnene inden for de næste 6 år igen får brug for læge hjælp. 

Selvfølgelig skal du handle, hvis der virkelig er hold i mistranken. Men for guds skyld pas nu på, for du kan øddelægge deres tilværelse, hvis de er hele og aldelse uskyldige. 

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

hej

tak for jeres mange svar

jeg vil prøve at snakke med moren om som en nævnte tidligere og høre om han bare er en klumregøj og se hvad hun vil svare på
så tager jeg den derfra , i håb om han knægten så bare er uheldig
men håber ikke at se trolden med flere blå øjne, for det er alså det værste at se når man kommer om morgenen

Anmeld

26. februar 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil

Kontakt kommunen. Selvom dp muligvis også er i kontakt med kommunen så er det desværre ofte sådan, at der skal flere anmeldelser til før der sker noget.

Selfølgelig er det ikke rart at anmelde nogen og hvor må man bare ønske at det er helt uskyldigt, men når det gælder børn så synes jeg man har pligt til at gøre noget.

Anmeld

26. februar 2013

TeamRocket

Min knægt fik et blåt øje efter at farmand ikke lige var opmærksom på at han hoppede ud over kanten på en rutsjebane forhelvede det så slemt ud. Men efter den sag med den stakkels lille gut der blev banket og døde af det (tobias sagen) synes jeg bare man skal melde alt der ikke virker rigtigt! Tænk nu hvis, og ville man kunne leve med at man intet gjorde? Nej. Ring til kommunen, fortæl din bekymring. :-)

Anmeld

26. februar 2013

annec

Anonym skriver:

Sagen er den at min søn er startet i DP for 2 måneder siden, og har nu oplevet 7 gange på de 2 måneder at en af de andre dagplejebørn har blå mærker

tænker jo self det er et barn første gang jeg ser det og han er uheldig, men nu syntes jeg det er for meget

forrige uge var han med et stort blåt mærke i panden og moren til ham havde forklaret at han var faldt
men i sidste uge var han blå om begge øjne og DP mor sagde at hans mor siger han faldt ned af sin seng (han er knap 1 ½ år gammel)
men igen igår var han blå om det ene øje og denne gang havde moren sagt at han var rendt ind i en dørkarm

jeg ved børn får skrammer

men jeg er mor til 2 og har aldrig oplevet så tætte uheld på den måde

skal jeg nævne min bekymring for DP moren eller kommunen
eller hvad?

vil jo ikke anklage forældrene for noget, men jeg har ondt af den lille dreng som knap kunne se ud af sit ene øje igår

Hold da op...
Nu tænker jeg om der også er nogen der tænker sådan om mig???
Min dreng får næsten altid en ny bule eller skramme. Han er ekstrem vild og prøver alt. Han er halvandet år. Han kravlet op alle steder og falder tit ned hvis man kikker væk 2 sek.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.