bekymret for dagplejebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.539 visninger
18 svar
24 synes godt om
26. februar 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at min søn er startet i DP for 2 måneder siden, og har nu oplevet 7 gange på de 2 måneder at en af de andre dagplejebørn har blå mærker

tænker jo self det er et barn første gang jeg ser det og han er uheldig, men nu syntes jeg det er for meget

forrige uge var han med et stort blåt mærke i panden og moren til ham havde forklaret at han var faldt
men i sidste uge var han blå om begge øjne og DP mor sagde at hans mor siger han faldt ned af sin seng (han er knap 1 ½ år gammel)
men igen igår var han blå om det ene øje og denne gang havde moren sagt at han var rendt ind i en dørkarm

jeg ved børn får skrammer

men jeg er mor til 2 og har aldrig oplevet så tætte uheld på den måde

skal jeg nævne min bekymring for DP moren eller kommunen
eller hvad?

vil jo ikke anklage forældrene for noget, men jeg har ondt af den lille dreng som knap kunne se ud af sit ene øje igår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Dp mor må ikke tale med dig om hvis hun er bekymret. Hu kan fortælle dig hvordan moren siger at det er sket og det er så det. 

Mit gæt er at hun selv er bekymret og er måske i kontakt med kommunen, men grundet tavshedspligt kan hun ikke fortælle dig om der er sat en foranstaltning igang. 

Anmeld

26. februar 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Sagen er den at min søn er startet i DP for 2 måneder siden, og har nu oplevet 7 gange på de 2 måneder at en af de andre dagplejebørn har blå mærker

tænker jo self det er et barn første gang jeg ser det og han er uheldig, men nu syntes jeg det er for meget

forrige uge var han med et stort blåt mærke i panden og moren til ham havde forklaret at han var faldt
men i sidste uge var han blå om begge øjne og DP mor sagde at hans mor siger han faldt ned af sin seng (han er knap 1 ½ år gammel)
men igen igår var han blå om det ene øje og denne gang havde moren sagt at han var rendt ind i en dørkarm

eller hvad?

vil jo ikke anklage forældrene for noget, men jeg har ondt af den lille dreng som knap kunne se ud af sit ene øje igår

Jeg synes godt nok også det lyder meget voldsomt jeg har en dreng der også falder rimelig tit når han leger vildt, men han har aldrig set ud som du nævner det barn gør. En dag i dp'en blev min søn skubbet så han faldt hårdt bagover og ramte dørkarmen. På trods af den kraft der lå i det fik han ikke engang en bule. Forstår så heller ikke at han bliver blå om øjnene... Det giver da ikke nogen mening. Jeg ville helt klart snakke med dp'en, men også gå højere op. Hellere reagere en gang for meget end en gang for lidt.

Anmeld

26. februar 2013

hesøth

Anonym skriver:

eller hvad?

Jeg ville ikke snakke med DP om det - for hun må alligevel ikke diskurere et andet barn med dig.

Hvis du tror, der er noget galt, så meld til til kommunen med det samme.

Anmeld

26. februar 2013

Maja88

Altså er svært at svare på når man ikke har set drengen.. men jegvhar en datter som meget nemt får blå mærker.. hun har også været blå ved øjnene på grund af fald.. hun er meget aktiv og frygtløs og moderen lader hende udforske verden.. så det vil give buler og skræmmer.. min dp og jeg snakker tit om det er et under vi ikke har været på skadestuen  med hende endnu.. men tror aldrig hun er bule eller mærkefri

Anmeld

26. februar 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

eller hvad?

Ville melde din bekymring til kommunen. Kan sagtens være der ikke er noget, men tænk hvis der er? 

Anmeld

26. februar 2013

MorDk

Det er altid godt at der nogle der er OBS. MEN man skal passe på med ikke at drage forhastede konklusioner.

Jeg har en særdeles aktiv dreng som i dén grad slår buler og får blå mærker. Den ene skramme overtager den anden... og nogle gange ligner han noget der er løgn!

Jeg ville personlig blive rigtig ked af det og også vred hvis nogle mistænkte mig for at banke mit barn. MEN på den anden side, så er det da dejligt at nogle viser interesse og omsorg (kan I følge mig)?

Det er en rigtig svær balancegang.

Der er jo også andre faktorer der spiller ind. Fx. hvordan trives barnet generelt osv.

DP må ikke snakke med dig om disse ting. Hun har tavshedspligt.

Anmeld

26. februar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

eller hvad?

Har du ikke mulighed at hente eller bringe samtidig med drengens mor en dag? Så kan du jo lige lufte din undren: "Jeg har lagt mærke til, at X ofte har blå mærker. - Er han meget usikker til bens eller har han bare let ved at få mærker? Min dreng får dem næsten aldrig..." Du ved, bare åbne op for det. Sandsynligvis vil morens svar gøre dig meget mere sikker på, om du skal tage den med ro eller gå til kommunen. Din mavefornemmelse vil også hjælpe dig :-)

Anmeld

26. februar 2013

isabellasmor

MorDk skriver:

Det er altid godt at der nogle der er OBS. MEN man skal passe på med ikke at drage forhastede konklusioner.

Jeg har en særdeles aktiv dreng som i dén grad slår buler og får blå mærker. Den ene skramme overtager den anden... og nogle gange ligner han noget der er løgn!

Jeg ville personlig blive rigtig ked af det og også vred hvis nogle mistænkte mig for at banke mit barn. MEN på den anden side, så er det da dejligt at nogle viser interesse og omsorg (kan I følge mig)?

Det er en rigtig svær balancegang.

Der er jo også andre faktorer der spiller ind. Fx. hvordan trives barnet generelt osv.

DP må ikke snakke med dig om disse ting. Hun har tavshedspligt.

Tænker, hvis der ikke er noget, så sker der jo heller ikke noget... men hvis der så faktisk sker noget i hjemmet der ikke skal ske, så kan det blive stoppet...

Forstår dig godt, jeg ville også blive ked og frustreret hvis jeg pludselig fik besked om at jeg var "meldt" for et eller andet.. men med alt det man hører og ser idag synes jeg man skylder børnene det.... hvis du forstår? 

Anmeld

26. februar 2013

MorDk

Tænker, hvis der ikke er noget, så sker der jo heller ikke noget... men hvis der så faktisk sker noget i hjemmet der ikke skal ske, så kan det blive stoppet...

Forstår dig godt, jeg ville også blive ked og frustreret hvis jeg pludselig fik besked om at jeg var "meldt" for et eller andet.. men med alt det man hører og ser idag synes jeg man skylder børnene det.... hvis du forstår? 

Selvfølgelig kan jeg forstå det du skriver... og det er også VIGTIGT at man er obs. Det skylder man i dén grad ungerne. Der sker så meget rundt omkring det er helt forfærdeligt. Men igen skal man træde varsomt  Men når først man melder nogle til kommunen... så skal der en masse foranstaltninger igang. Det er jo ikke bare at tage en snak osv. Og hvis moderen er "uskyldig" så er det ikke rart for hende at at nogle har anmeldt hende. MEN hellere det end at tige (hvilket er ulovligt) men åhh det er altså svært.

Jeg snakkede med min kæreste her forleden hvor vores søn fik endnu et af sine MEGA flip. Nogle gange må naboerne da tænke sit. Og så snakkede vi om: Hvad hvis man blev meldt? Tror faktisk jeg ville blive ret sur!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.