Øv en nat :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2009

Vinker

grinbidderen skriver:

ja det tager os som regel noget tid inden han falder i søvn, især om aften når han puttes der tager det mellem 30 til 1½ time at få ham til at sove... ja nu er valdemar os vågnet som sagt han sov fra 10.45 til 11.15 men kaldte først her lige før.. så det er skønt nej man kan ikke rigtig nå noget mens han sover desværre.. tænkte på om du skal med til det ns træf i jylland hos idamarie noget ligne??

Nej jeg kan desværre ikke komme med til NS træf hos Idamaria da jeg skal arbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

Vinker

bondepigen skriver:

CIRKA 37 UGER

Det er en hest!

Baby begynder at undersøge verden mere metodisk. Små ting samles op, vendes og drejes, hvilket hjælper baby med at kategorisere verden. Hun begynder at forstå, at noget hører sammen i grupper – for eksempel at både havregrød og avokado er mad, og at en hest er en hest, hvad enten den står på marken eller i en billedbog.

„Barnet begynder at kravle og udforske verden på egen hånd. Samtidig bliver det mere tryghedssøgende. Det klynger sig til dig og kan virke ret morsyg,” forklarer Helen Lyng Hansen. „Det sover også uroligt – de mange nye oplevelser skal bearbejdes i drømme, og nogle børn øver sig motorisk i søvne. Barnet har brug for masser af kram og knus, så det er tanket op til at møde verden.

Det kan også have brug for, at du holder lidt i hånd, når det skal sove," fortæller hun.

Efter springet vil baby måske...

•... genkende dyr og ting på billeder og i virkeligheden
•... forstå navne på dyr og genstande, f.eks. tandbørste og strømper
•... kontakte andre mennesker med lyde
•... skære ansigter af sit eget spejlbillede
•... give mor mad med flasken
•... opfordre til at lege skjul ved selv at kravle om bag noget
Sjove ting at lege med:
•Døre, skuffer og forhæng
•Gryder med låg
•Puder og tæpper til at kravle over og under
•Bolde i alle størrelser
•Soppebassin
•Gynge

Kan du nikke genkendende til det? Taget fra vores børn..

Hmm tja jo naaeerj.... Måske hans tigerspring bare ikke er så ens med beskrivelsen, men alligevel mange ting kunne godt være tyde på at det var det! Han er også 38 uger gammel så aldersmæssigt er den god nok!

Han er for en uge siden begyndt lige så stille at krybe frem på maven - mere og mere for hver dag og oplever at han nu kan komme hen til det han gerne vil (hvis det er indenfor 1-2 meters afstand)

Han har i et par uger elsket at lege med dører, skuffer og forhæng! Det er de helt store hit!

Han elsker at gynge

Anmeld

21. juni 2009

Vinker

Majastina skriver:

Åh stakkels Niklas Emil og stakkels dig. Det lyder hårdt! Det er hårdt at må udvære søvn. Det er synd, at han bliver så ked af det, bare han ikke drømmer for uhyggeligt, lille mus altså.
Men det kunne da være spændende, hvis det er fordi han er ved at tage det store spring, som biondepigen snakker om

Skal vi ikke håbe det.

Håber det gik godt med den første dag på arbejde, det må være hårdt at komme tilbage igen.

Knus Camilla

Tak fordi du føler med os Camilla

Ja det er helt sikkert spændende hvis det er et tigerspring han er midt i... Kunne jo nemt ske!

Det var nu meget hyggeligt at være på arbejde igår, men var jo også kun sølle 4 timer så en blid start! om 1 uge går det for alvor løst med alt for mange timer, puha

Anmeld

21. juni 2009

KWL

Øv - kender alt til at miste søvn på en dum nat eller to. Håber ham N.E sover i nat så moderen kan komme frisk på job imorgen. Ellers må du sende ham her op i et par dage. Jeg tager ham gerne

Anmeld

21. juni 2009

Klitgaard

Ja der er så hårdt ,med sådan nogle natter. her i huset har vi været oppe siden halv seks,men så har oskar kun været vågen to gang i nat,så det blir da bedre med nattesøvnen.

Anmeld

22. juni 2009

Vinker

Kristinewl skriver:

Øv - kender alt til at miste søvn på en dum nat eller to. Håber ham N.E sover i nat så moderen kan komme frisk på job imorgen. Ellers må du sende ham her op i et par dage. Jeg tager ham gerne

Ska jeg bare sende ham selv med toget til Struer eller skal han sendes med posten???

PS: Lige meget hvilken løsning så følger hans mor nok med for hun kan altså ikke undvære ham alt for lang tid af gangen

Anmeld

22. juni 2009

Karo

Kunne man forstille sig at han har seprations angst? Marcus havde også lige nogle dage omkrin 8 - 9 måneders alderen hvor han opførte sig sådan, og det sagde sundhedsplejesken var seprationsangst. Men det var ikke mere et en 4 - 5 dage spredt over en 9 - 10 dage.

Anmeld

22. juni 2009

Vinker

Karo skriver:

Kunne man forstille sig at han har seprations angst? Marcus havde også lige nogle dage omkrin 8 - 9 måneders alderen hvor han opførte sig sådan, og det sagde sundhedsplejesken var seprationsangst. Men det var ikke mere et en 4 - 5 dage spredt over en 9 - 10 dage.

Hmm tror han har været igennem den face, men ved det ikke med sikkerhed. Tror dog ikke det er det der er galt pt. for han skriger også når vi tar ham op af sengen og går rundt med ham. Det tar gerne nogle minutter før han falder til ro - nogen gange længere tid. I nat endte det med jeg tog ham op og gav ham lidt frugtmos og så fik jeg ham til at sove igen.

Her til aften gik han også helt amok - Min egen teori er at det enten er drømme, hvilket gør ham bange for sin seng eller tænder eller måske noget trejde.....

Anmeld

22. juni 2009

Bondepigen

„Det sover også uroligt – de mange nye oplevelser skal bearbejdes i drømme, og nogle børn øver sig motorisk i søvne. Barnet har brug for masser af kram og knus, så det er tanket op til at møde verden.

Det kan også have brug for, at du holder lidt i hånd, når det skal sove," fortæller hun.

Det her er taget fra mit tidligere indlæg (tigerspring).. Og sådan er Emma lige præcis lige for tiden. Hun vågner gerne hver nat og er temmelig utrøstelig. Når det så er lykkedes at trøste, så er hun blevet så vågen, at der går 1½ til 2 timer inden hun sover igen, og der vil hun holde i hånd...

Det er bare så hårdt... for både mig og hende...farmand sover fra det hele, men så må han bare tage lidt ekstra over om dagen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.