Øv en nat :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. juni 2009

Vinker

Ved ikke hvorfor, men Niklas Emil har bare næsten ikke villet sove i nat - Det samme skete stort set sidste weekend (også natten mellem lørdag og søndag) Vi har fint fået ham til at sove ved sengetid, men så 1 time senere vågner han og er ked. Tar vi ham op af sengen og går lidt rundt og synger for ham falder han igen til ro, men så snart vi igen nærmer os hans seng begynder han at græde og han går fuldstændig i selvsving hvis vi ligger ham i sengen!

Vi tror at det måske hænger sammen med at han drømmer rigtig meget for tiden - Dog kan det jo også være tand nr 3 der driller. Har hørt at fortænderne godt kan være slemme at få!? Men det er vel også forskelligt....

Jeg kan ikke præcist husk nattens forløb fordi jeg bare har gjort tingene halvt i søvne. Vi var i forvejen smadret fra forrige nat fordi vi begge var kommet sent i seng og jeg havde været oppe og gi Niklas Emil noget vand og/eller sutten min. 5 gange. Derudover havde jeg været på arbejde for første gang i går.....
Men jeg husker at efter et par timers med meget uro og kun små søvnperioder (tror klokken var ved at være 3) da tar jeg Niklas Emil op og han ender med at falde i søvn liggende på maven op af min mave. Ja nærmest som et lille spædbarn. Han putter sig bare ind til mig - Ååh lille pus. Men han må også ha været vildt træt! Da han faldt i søvn der hos mig sad jeg på en stol, men fik mig rejst op og båret ham ind i vores seng hvor jeg lagde ham tæt ind til mig. Men iiih hvor han altså sover uroligt. Han vender og drejer sig i det vildeste tempo (igen et tegn på at jeg tror han drømmer meget) og med de største armbevægelser så det er svært at ligge i nærheden af ham.
Alligevel putter han i vores seng indtil om morgenen. Han har dog været vågen nogle gange, hvor jeg lige har måtte sætte mig op med ham et par minutter før han igen faldt til ro.

Det var en træt familie der væltede ud af sengen kl 8 i morges. Ingen havde sovet specielt meget, gaaaab. Nu putter Niklas Emil ude i barnevognen. Han har sovet 1 time nu - han må gerne tage 3 til tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

grinbidderen

ja det er så trist når de ikke vil sove og når de så samtidig drømmer.. valdemar er oss begyndt at vågne vild mange gange i løbet at natten han vågner ikke rigtig op men skriger og skriger hele tiden, vi giver ham bare sutten og nogen gange har vo været nød til at give ham en flaske som han normalt ikke får men for at få ham til at falde til ro igen... så må i os få slappet af mens han sover, valdemar sover jo kun 30 min af gangen om dagen så vi når ik lige få sovet slappet af sådan rigtig i løbet af dagen....

Anmeld

21. juni 2009

Vinker

grinbidderen skriver:

ja det er så trist når de ikke vil sove og når de så samtidig drømmer.. valdemar er oss begyndt at vågne vild mange gange i løbet at natten han vågner ikke rigtig op men skriger og skriger hele tiden, vi giver ham bare sutten og nogen gange har vo været nød til at give ham en flaske som han normalt ikke får men for at få ham til at falde til ro igen... så må i os få slappet af mens han sover, valdemar sover jo kun 30 min af gangen om dagen så vi når ik lige få sovet slappet af sådan rigtig i løbet af dagen....

Det ER hårdt når det går udover søvnen - Får man sin søvn om natten kan man klare ALT om dagen!

Niklas Emil er lige kommet ind igen. Han sov 1 time og 20min. Nu sidder han og ser film sammen med farmand mens jeg sidder og stener ved det bærbare. Morten og jeg dur ikke til at sove om dagen. Vi slapper bedst af foran pc'en eller med en film

Det er ikke lang tid Valdemar gider sove om dagen. Svært at nå ret meget vil jeg tro  Det er meget forskelligt hvor længe Niklas Emil sover om dagen. Alt fra ½ time til 2 timer. Og nogen dage ligger han sig til at sove med det samme, andre gange tar det laaang tid inden han overgir sig

Anmeld

21. juni 2009

Bondepigen

Måske er han i gang med et tigerspring. Det er Emma i hvert fald. Det er godt nok lidt for tidligt, men jeg er helt sikker på, det er grunden til Emmas urolige søvn for tiden, når man læser hvad der står om det.

Forrige nat vågnede hun kl 4.00 og kunne ikke falde i søvn igen, og i nat vågnede hun kl 5.00.
Det er bare så hårdt, så nu er jeg begyndt at gå tidligere i seng...

Anmeld

21. juni 2009

Vinker

bondepigen skriver:

Måske er han i gang med et tigerspring. Det er Emma i hvert fald. Det er godt nok lidt for tidligt, men jeg er helt sikker på, det er grunden til Emmas urolige søvn for tiden, når man læser hvad der står om det.

Forrige nat vågnede hun kl 4.00 og kunne ikke falde i søvn igen, og i nat vågnede hun kl 5.00.
Det er bare så hårdt, så nu er jeg begyndt at gå tidligere i seng...

Hmm ja det ka være et tigerspring..... Det er SÅ belastende at man ikke ved hvorfor de græder og er urolige. Hvis man bare vidste hvorfor kunne man bedre hjælpe dem. Man frygter jo altid det værste!

Anmeld

21. juni 2009

Bondepigen

CIRKA 37 UGER

Det er en hest!

Baby begynder at undersøge verden mere metodisk. Små ting samles op, vendes og drejes, hvilket hjælper baby med at kategorisere verden. Hun begynder at forstå, at noget hører sammen i grupper – for eksempel at både havregrød og avokado er mad, og at en hest er en hest, hvad enten den står på marken eller i en billedbog.

„Barnet begynder at kravle og udforske verden på egen hånd. Samtidig bliver det mere tryghedssøgende. Det klynger sig til dig og kan virke ret morsyg,” forklarer Helen Lyng Hansen. „Det sover også uroligt – de mange nye oplevelser skal bearbejdes i drømme, og nogle børn øver sig motorisk i søvne. Barnet har brug for masser af kram og knus, så det er tanket op til at møde verden.

Det kan også have brug for, at du holder lidt i hånd, når det skal sove," fortæller hun.

Efter springet vil baby måske...

•... genkende dyr og ting på billeder og i virkeligheden
•... forstå navne på dyr og genstande, f.eks. tandbørste og strømper
•... kontakte andre mennesker med lyde
•... skære ansigter af sit eget spejlbillede
•... give mor mad med flasken
•... opfordre til at lege skjul ved selv at kravle om bag noget
Sjove ting at lege med:
•Døre, skuffer og forhæng
•Gryder med låg
•Puder og tæpper til at kravle over og under
•Bolde i alle størrelser
•Soppebassin
•Gynge

Kan du nikke genkendende til det? Taget fra vores børn..

Anmeld

21. juni 2009

Dictes mor

Åh stakkels Niklas Emil og stakkels dig. Det lyder hårdt! Det er hårdt at må udvære søvn. Det er synd, at han bliver så ked af det, bare han ikke drømmer for uhyggeligt, lille mus altså.
Men det kunne da være spændende, hvis det er fordi han er ved at tage det store spring, som biondepigen snakker om

Skal vi ikke håbe det.

Håber det gik godt med den første dag på arbejde, det må være hårdt at komme tilbage igen.

Knus Camilla

Anmeld

21. juni 2009

grinbidderen

Vinker skriver:

Det ER hårdt når det går udover søvnen - Får man sin søvn om natten kan man klare ALT om dagen!

Niklas Emil er lige kommet ind igen. Han sov 1 time og 20min. Nu sidder han og ser film sammen med farmand mens jeg sidder og stener ved det bærbare. Morten og jeg dur ikke til at sove om dagen. Vi slapper bedst af foran pc'en eller med en film

Det er ikke lang tid Valdemar gider sove om dagen. Svært at nå ret meget vil jeg tro  Det er meget forskelligt hvor længe Niklas Emil sover om dagen. Alt fra ½ time til 2 timer. Og nogen dage ligger han sig til at sove med det samme, andre gange tar det laaang tid inden han overgir sig

ja det tager os som regel noget tid inden han falder i søvn, især om aften når han puttes der tager det mellem 30 til 1½ time at få ham til at sove... ja nu er valdemar os vågnet som sagt han sov fra 10.45 til 11.15 men kaldte først her lige før.. så det er skønt nej man kan ikke rigtig nå noget mens han sover desværre.. tænkte på om du skal med til det ns træf i jylland hos idamarie noget ligne??

Anmeld

21. juni 2009

anna-jonas

Rikke...................Det lyder til at den lille mand har separationsangst.....................det plejer at komme i 10-12 mdr. alderen. Der sker jo meget nyt i hans lille liv, og han skal undvære mor i mange timer hver dag. Det gi'r nogle urolige nætter, hvor han trænger til at mærke din fysiske nærhed. Tænk på hvor stor han verden pludselig bliver......................bare fordi han skal i DP hver dag.
Du gjorde det rigtige......................gav ham fysisk nærvær.......og så faldt han i søvn.

Vi har også haft en forfærdentlig nat...............................hvor begge tøsebørnene vågnede kl. 4.30-5.00. Puhhhh.......................man går jo som en zombie.

Anmeld

21. juni 2009

Vinker

Anna-jonas skriver:

Rikke...................Det lyder til at den lille mand har separationsangst.....................det plejer at komme i 10-12 mdr. alderen. Der sker jo meget nyt i hans lille liv, og han skal undvære mor i mange timer hver dag. Det gi'r nogle urolige nætter, hvor han trænger til at mærke din fysiske nærhed. Tænk på hvor stor han verden pludselig bliver......................bare fordi han skal i DP hver dag.
Du gjorde det rigtige......................gav ham fysisk nærvær.......og så faldt han i søvn.

Vi har også haft en forfærdentlig nat...............................hvor begge tøsebørnene vågnede kl. 4.30-5.00. Puhhhh.......................man går jo som en zombie.

Jamen jeg er ikke startet rigtigt med at arbejde endnu. Havde kun 4 timer igår og det plejer ikke at have nogen indvirkning på ham. Jeg starter først på arbejde rigtigt om 1 uge.

Morten skal gå hjemme ved ham hele juli så det er først til august han skal køres ind i vuggestuen!

Jeg tror derfor ikke det er seprationsangst han har pt. ???

Åh ja så er du da vidst også en zombie idag - dejlige søndag vi har os!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.