Åhh hjælp mig piger :,(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
14 svar
1 synes godt om
25. februar 2013

LBK

min datter på 2,3 år har mega sove / søvn problemer Lige for tiden.. 

For adskillige uger siden begyndte hun at have svært ved at sove om aftenen og vågnede alt for tidligt om morgenen.. Det har i dag udviklet sig til at hun falder hurtigt i søvn. Hun kommer i seng lidt over syv. Så vågner hun fx her til aften kl ni. Og vil det ene og det andet og er dybt uLykkelig. ægte gråd ikKE hysteri.. Kl er nu 23.30 og hun sover stadig ikke.. Hun er træt og alligevel lys vågen.

i går nat kom hun ind til os et utal af gange. Hun var  vågen i tre fire timer sammenlagt.. kl 4.30 om morgenen gav jeg op og tog hende op i i vores seng og hun faldt i søvn med det samme. Kl 6.00 kunne vi næsten ikke få liv i hende fordi hun var så træt. 

For en uge siden fik vi en baby.. Det kAn selvfølgelig være med til at gøre alt det her værre men er bestemt ikke den udløsende faktor dda det startede for et par måneder siden og gradvist er blevet værre. 

Hjælp mig med gode råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

Kløver

Har i prøvet at rykke sengetiden lidt frem

Anmeld

26. februar 2013

LBK

Maja84 skriver:

Har i prøvet at rykke sengetiden lidt frem

Tror du det kan være det??? For hun virker på ingen måder træt Kl syv men bliver puttet alligevel.. Men nej jeg har ikke prøvet det.. 

Anmeld

26. februar 2013

sus82

Jeg har en pige på 2,6 og hun bliver ikke puttet før kl ni, for ellers vågner hun kl et og kan ikke sove igen, men kl ni, så kan hun sove stort set hele natten og falde i søvn igen hvis hun vågner.

Anmeld

26. februar 2013

LBK

sus82 skriver:

Jeg har en pige på 2,6 og hun bliver ikke puttet før kl ni, for ellers vågner hun kl et og kan ikke sove igen, men kl ni, så kan hun sove stort set hele natten og falde i søvn igen hvis hun vågner.

I weekenden bliver hun først lagt kl  halv otte, og vi nyder den ekstra halve time med der er hun FÆRDIG....

Jeg synes ikke det lader  til at være sengetiden der er problemet men jeg ved det jo selvfølgelig ikke.. Er åben for alle forslag...

Anmeld

26. februar 2013

lilledittemor

LBK skriver:

For adskillige uger siden begyndte hun at have svært ved at sove om aftenen og vågnede alt for tidligt om morgenen.. Det har i dag udviklet sig til at hun falder hurtigt i søvn. Hun kommer i seng lidt over syv. Så vågner hun fx her til aften kl ni. Og vil det ene og det andet og er dybt uLykkelig. ægte gråd ikKE hysteri.. Kl er nu 23.30 og hun sover stadig ikke.. Hun er træt og alligevel lys vågen.

i går nat kom hun ind til os et utal af gange. Hun var  vågen i tre fire timer sammenlagt.. kl 4.30 om morgenen gav jeg op og tog hende op i i vores seng og hun faldt i søvn med det samme. Kl 6.00 kunne vi næsten ikke få liv i hende fordi hun var så træt. 

For en uge siden fik vi en baby.. Det kAn selvfølgelig være med til at gøre alt det her værre men er bestemt ikke den udløsende faktor dda det startede for et par måneder siden og gradvist er blevet værre. 

Hjælp mig med gode råd 

Jeg tænker lidt at det godt kan være pga baby..
Hun har jo godt kunne mærke at der skulle ske noget stort.

Hvad sådan med forberedelse af badeværelse? Har i gjort meget ud af det?

Måske vil hun bare gerne have jeres nærvær og sove i jeres seng? Jeg ved det ikke, men det er vel værd at prøve?

Anmeld

26. februar 2013

modesty

LBK skriver:

Hjælp mig med gode råd 

Jeg tænker også at det måske kan hænge sammen med baby alligevel. Det er jo startet mens du har haft stor mave, der har været snak om at nu kommer baby snart, hun har kunne mærke at der skal til at ske en stor forandring i hendes liv. Måske?

Det er jo også meget normalt at de gennemgår perioder med mareridt i den alder? Men så ville det måske ikke være hver nat...

Anmeld

26. februar 2013

Kløver

LBK skriver:

Tror du det kan være det??? For hun virker på ingen måder træt Kl syv men bliver puttet alligevel.. Men nej jeg har ikke prøvet det.. 

Vi fik konstantcat vide at kl 7 var det rigtige men ikke for vores søn, han bliver puttet mellem 8 og 9putter vi før er det hen i vejret, og han vågner alligevel om natten, nå detcer en anden snak. Vi har ingen glæde af at putte allerede kl 7, det er jo ikke sikkert det virker, men det kan jo være værd at prøve, vi er også begyndt at have musik hos ham om natten, og ser ud til at hjælpe en del

Anmeld

26. februar 2013

LBK

Ditte_Marie skriver:

Jeg tænker lidt at det godt kan være pga baby..
Hun har jo godt kunne mærke at der skulle ske noget stort.

Hvad sådan med forberedelse af badeværelse? Har i gjort meget ud af det?

Måske vil hun bare gerne have jeres nærvær og sove i jeres seng? Jeg ved det ikke, men det er vel værd at prøve?

jeg tror helt sikkret  også at vores lille ny forstærker hele situationen.. Men hvordan hulan hjælper vi hende. Hun må hver morgen lige som hun plejer komme ind og hygge i vores seng.. også selvom baby evt vågner.

vi har putte ritual der ikke har ændret sig.. Vi vil ikke have hende i sengen. Og helst heller ikke i soveværelset om natten.. men det er måske det der i en periode er løsningen...?? At hun sover i egen seng i Soveværelset..

Anmeld

26. februar 2013

LBK

modesty skriver:

Jeg tænker også at det måske kan hænge sammen med baby alligevel. Det er jo startet mens du har haft stor mave, der har været snak om at nu kommer baby snart, hun har kunne mærke at der skal til at ske en stor forandring i hendes liv. Måske?

Det er jo også meget normalt at de gennemgår perioder med mareridt i den alder? Men så ville det måske ikke være hver nat...

Tror helt sikkert også at vores baby forstærker hele situationen men ville bare ønske jeg kunne affinde løsningen på problemet??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.