Om adhd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. februar 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen som kan fortælle mig nogen tydelige tegn, ved børn som har adhd 

Jeg har fået af vide at min søn adhd, fordi han altid fiser rundt og leger med en masse

Men hver dag kan han sagens side i en time og lege med jeg eller biler.

Her til aften sad han i  halvanden time og legende med modellervoks, mens jeg hans mor bare sad og så på at han legede.

Ville min søn kunne det hvis han havde adhd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

Isabella_mor

der er jo forskel på at have meget energi og så at have ADHD

hvis du tror din søn har ADHD så burde du snakke med hans/jeres læge og høre ad.. 

Anmeld

24. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg har fået af vide at min søn adhd, fordi han altid fiser rundt og leger med en masse

Her til aften sad han i  halvanden time og legende med modellervoks, mens jeg hans mor bare sad og så på at han legede.

ADHD dækker jo over meget mere end krudt i bagdelen.

Feks søvnvanskeligheder, motorisk uro( vippen med fødder, piller ved alle småting, slår fingre i bordet mv), ukoncenteret, snakker meget....rigtig meget, svær ved at sætte sig ind i andres føelser, sensitiv(mærker kradser, lille sår gør meget meget ondt, mærke ikke varme/kulde som vi andre mv) osv osv det er forskelligt fra barn til barn, men disse symtomer går gerne igen, i større eller mindre grad. Derudover er de ofte meget impulsstyrret.

Mvh Tina, mor til 2 med ADHD.

Anmeld

24. februar 2013

Lene Unik

Anonym skriver:

Hvis dit barn er udredt ved en børnelæge eller på børnepsykiatrisk afdeling, og de har konkluderet at han har ADHD så kan du godt tro på at han har det. Børn med ADHD kan også godt koncentrere sig, og det er utroligt forskelligt hvad det kan og hvor deres problemer kommer til udtryk.

Men det er kun disse typer læger der kan (og må) udtale sig om et barn har ADHD. Så er det andre der siger det, så skal du enten nyde dit barn som han er, eller hvis du er bekymret, få en snak med din egen læge, pædagogerne i børnehaven eller sundhedsplejerske om han skal undersøges nærmere.

Det er svært at lave en beskrivels af et ADHD barn, jeg kender flere børn med den diagnose, og de er meget forskellige.

Anmeld

24. februar 2013

Anonym trådstarter

Tin skriver:

ADHD dækker jo over meget mere end krudt i bagdelen.

Feks søvnvanskeligheder, motorisk uro( vippen med fødder, piller ved alle småting, slår fingre i bordet mv), ukoncenteret, snakker meget....rigtig meget, svær ved at sætte sig ind i andres føelser, sensitiv(mærker kradser, lille sår gør meget meget ondt, mærke ikke varme/kulde som vi andre mv) osv osv det er forskelligt fra barn til barn, men disse symtomer går gerne igen, i større eller mindre grad. Derudover er de ofte meget impulsstyrret.

Mvh Tina, mor til 2 med ADHD.

Må jeg spørge om hvem impulsstyret er

Og rigtig mange tak for din hjælp

Anmeld

24. februar 2013

Anonym trådstarter

Lene Unik skriver:

Hvis dit barn er udredt ved en børnelæge eller på børnepsykiatrisk afdeling, og de har konkluderet at han har ADHD så kan du godt tro på at han har det. Børn med ADHD kan også godt koncentrere sig, og det er utroligt forskelligt hvad det kan og hvor deres problemer kommer til udtryk.

Men det er kun disse typer læger der kan (og må) udtale sig om et barn har ADHD. Så er det andre der siger det, så skal du enten nyde dit barn som han er, eller hvis du er bekymret, få en snak med din egen læge, pædagogerne i børnehaven eller sundhedsplejerske om han skal undersøges nærmere.

Det er svært at lave en beskrivels af et ADHD barn, jeg kender flere børn med den diagnose, og de er meget forskellige.

Tak for din hjælp 

Anmeld

24. februar 2013

Rsa

Anonym skriver:

Vanskeligheder ved at skabe overblik, svært ved at organisere sin omverden - fx. Finde strategier for at gribe en opgave an, huske mere end 1 ting ad gangen. 

Let afledelig, meget sansende og har svært ved at frasortere i ydre stimuli.

Hyperaktivitet/motorisk uro - har svært ved at sidde stille, har impulsiv kropslig uro. Verbal uro - snakker hele tiden, afbryder, siger lyde under aktiviteter eller når de skal koncentrere sig.

Koncentrationsbesvær. 

Manglende overblik derkan fører til vredes udbrud.

Et godt temperament med dertilhørwnde kort lunte - fordi ADHD børn også har svært ved at afkode det sociale forum, de misforstår let andres signaler og er meget sort/hvid tænkende. Der er ikke så mange nuancer i et ADHD sind

Der er mange forskellige symptomer, de er ligeså forskellige som børnene er samt der er mange grader af diagnosen.

Krudt i røven er ikke lig med ADHD ! Der er mange andre faktorer der spiller ind. Gonge evt. Symptomer

Vh. Mor til en ADHD dreng

Anmeld

24. februar 2013

lassemor07

Anonym skriver:

Det lyder lige som min søn
Han fik dianosen for 1½ år siden og han kan også godt side stille i time vis der er noget der fanger ham
han har krudt i "røven" og er let af distrehere vis der er for mange børn rundt omkring ham
Han køre også meget på indpulser Han er meget målrettet vis der er noget han vil og gør ting før han når og tænke over dem mange med ADHD har også et stort tempermang som vi heldigvis er sluppet billigt om da Lasse stort set altid er glad og kun er sur 5 min afgange
Han er bestemt ikke den slags ADHD der løber på væggene men der er jo også forskellige grader af det
Men min personlige mening er af der er alt for mange der for stille den diasone så snart man stikker lidt ud for den "Normale" kassefør hen hed det jo bare krudt i "røven" og kender flere der ville havde fået den dianose i dag som har klaret sig godt bare lige en side bemærkning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.