Sove igennem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.066 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. juni 2009

Klumpe-dumpe

Hej I kloge Qvinder 

Jeg har liget et spørgsmål vedr. nattesøvn.

Malucca får drømme-måltid ved 23 tiden, og så VÆKKER jeg hende ved 5 tiden så hun kan spise, mange gange sover hun igennem måltidet og skiftningen. Og vågner først ved 930-10.00 tiden (idag fik hun mad 0530 og jeg vækkede hende så kl. 10.15.

Men jeg tænker lidt på om jeg ikke snart kan lade hende sove, og så måske bare vække hende ved 8-830 tiden istedet?

Dagen igennem får hun mad ca. hver 4. time, men det er ikke sådan hun melder sig. Men hun spiser når jeg giver hende mad. Det er faktisk kun om aften hun melder sig, der spiser hun ved 18-1830 tiden og så vil hun ha´mere 1½-2 timer efter.

Hun er jo 14½ uge, hvornår lod I jeres sove igennem???

For 1½ mdr. siden talte jeg med SP om det og der sagde hun at jeg gerne måtte lade hende sove igennem, men max 5 timer (vil jeg jo ikke kalde sove igennem)

Trine der godt ved hun har et luksus-problem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Valle81

Hmm, undrer mig over hvorfor du vækker hende for at hun skal spise Gør man det???

Jeg har aldrig vækket min datter, men ladet hende sove om natten. Hun vågnede selv hvis hun var sulten. Da hun var omkring 2 måneder sov hun helt igennem. Fra omkring 2200 til 0600

Knus fra Christina, som aldrig har vækket sin datter for at hun skulle spise

Anmeld

20. juni 2009

Bondepigen

Jeg undrer mig osse lidt over, hvorfor du vækker hende for at spise
Er det pga. hun er født for tidlig...

Jeg har altid ladet Emma sove til hun vågner af sig selv. Da hun var helt lille tog hun ofte 5 timer i barnevognen i streg...
Det er først her for et par måneder siden, at hun er begyndt at sove igennem om natten.... Fra 19.00 til 7.00 ca dog vågner hun og får vand eller mælk kl 23.00..

Anmeld

20. juni 2009

Bondepigen

Ja undtagen lige for tiden, hvor hun er midt i et tigerspring...

Anmeld

20. juni 2009

Lilac

Jeg har aldrig vækket xxx for at give ham mad. Min sp sagde at de bare skulle sove, hvis de kunne. En af drengene fra min mødregruppe sov fra 21 til 06 om morgenen da han var helt lille og det sagde hun var okay, for så spiste han bare meget når han vågnede. xxx sover noglegange igennem, men ikke fast... men vækker ham aldrig...

Anmeld

20. juni 2009

Klumpe-dumpe

Jo jeg er vel blevet lidt skadet af at være på NEO, hvor hun først skulle ha´mad hver 3 time around the clock, og så lidt senere hver 4. time around

Og så er jeg bare lidt fortsat det sådan herhjemme, undtaget om natten, hvor hun jo har fået lov at sove ca. 6 timer.

Men hun er jo ved at være stor nu, altså hvis man tager hendes korrigeret alder er hun jo 2½ mdr. og vejer 5 kg+, så det er jo ganske pænt.

Og så da jeg spurgte min SP og hun sagde det med max 5 timer tænkte jeg nok at jeg hellere måtte fortsætte sådan. Men helt ærligt, så kender jeg da også spædbørn der sover igennem fra dag 1. Og det vigtigste er vel at hun når 5-6 måltid i løbet af et døgn, eller er jeg helt gal på den????

Trine der vil lade prinsessen sove igennem i nat.

Anmeld

20. juni 2009

lion

Jeg vil også sige. HVorfor vækker du hende.
Men jeg ved at sperne i dag siger at det skal man det behøver du ikk.

Anmeld

20. juni 2009

Skouboe

Jeg ville også bare lade hende sove - evt. "tanke" hende lidt ekstra op, fx ved at gøre måltiderne lidt større om aftenen.

Anmeld

20. juni 2009

Klumpe-dumpe

Jamen jeg ved ikke helt hvorfor jeg vækker hende. Det er vel fordi hun var så bette, da hun kom til verden. Og pga at hvad Sp sagde derfor har jeg vækket hende.

Men planen er at lade hende sove i nat...  -Og jeg GLÆDER mig!!!

Anmeld

20. juni 2009

Lilac

ej, det bliver da vildt spændende at se hvordan det går! Kan godt forstå du er præget af at have være på neo, men når hunvejer så meget nu og ellers trives tror jeg ikke du behøver vække hende mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.