Først et kæmpe tillykke, det er da fantastisk for Jer. 
Hvad omverdenen siger kan man som regel ikke bruge til så meget. Vi har både børn med stor og lille aldersforskel og har måtte høre for det hele. Den første var det synd for, han er 10 år og da vi fik vores mellemste, han er 18 mdr sagde folk: Nå de får jo ikke så meget glæde af hinanden og nu må I ikke gøre det samme mod den lille og det er da to enebørn I har fået Jer. 
Så da han var 8 mdr blev jeg gravid igen og så begyndte folk på at uha det er jo hårdt med to så tæt på hinanden. Ikke desto mindre fik han en lillesøster da han var 15 mdr og jeg synes det er helt perfekt. 
Jo det kan være svært nogen gange ikke at føle at noget går fra ham når jeg skal tage mig af hende, men sålænge man er opmærksom på det og gør hvad man kan. Sørger for at skaffe sig noget alenetid med den ældre søskende så ingen føler sig tilsidesat og indrager den større så meget man nu kan. Tilsidst i gravditeten var der også mage ting der var lidt svære ift at lege med ham og bære ham og jeg var også tit træt. Men man finder mange løsninger fx at få ham til at kravle op på noget når jeg skulle bære ham op i barnevognen, højstolen mv. 
Jeg er slet ikke i tvtvl om at det bliver skønt for ungerne at vokse op sammen og jeg nyder at have to så tæt på hinanden og turene med dem i tvillingevognen. Det er en kæmpe gave og er det hele værd og så i Jeres situation hvor det har været ekstra svært at blive forældre, er det da også bare helt vidunderligt. 
Tillykke med det og håber du fåe en dejlig graviditet. 
Anmeld