Gravid, og 7 mdr søn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Der er kun  13 måneder imellem her  

Og 14 imellem mig og min søster.. Og det har jeg været super glad for  

(den største gave du kan give dine børn, er søskende) 

Ja det blir ca det samme her. 14-16 mdr. Er ikke klar over hvor langt jeg er henne, da jeg faktisk slet ikke har haft mens efter fødslen endnu. Lige mine ord, det bedste børn kan få er søskende, jeg elsker mine! Og de vil være det tætteste bånd, når forældrene er borte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

nu hvor jeg er kommet igang igen efter barslen så tænker jeg at der måske også er en fordel i børnene SÅ tæt, da du så et eller andet sted kan nye den store i længere tid fordi du har barsel to gange inden den ældste er tre år

på den anden side blir det nok rigtig hårdt når du skal tilbage efter barsel #2 når de så ligger så tæt... men det vil vel næsten være som at have tvillinger så de får garanteret meget gavn og glæde af hinanden

jeg synes hvertfald det er svært at underholde min datter på knap et år en HEL dag hvis jeg er alene hjemme med hende og vejret ikke lige er til at gå udenfor

men jeg vil så også sige at jeg synes det er vanvittig hårdt bare med ét barn - hun er super nem, men sover så dårligt om natten, og 4-5 timers afbrudt søvn hver nat er bare ikke sjovt

anyways I/du skal IKKE tage hensyn til arbejdspladsen - når det kommer til børn må man gerne være både lidt egoistisk og tænke i det store billede

Ja altså vi kommer ikke uden om at det er mega hårdt at have børn. Vores søn har første gang igår sovet 8 timer i streg, ellers har det også været næsten hver time hver nat. Man vender sig nu til det, men syntes nu søvnen er tiltrængt, efter jeghar fået den at føle. Ja man må gerne være egoistisk, desværre ligger det bare megetfjernt for mig, men var jo et godt tidspunkt at øve sig på nu.

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Jeg synes ærlig talt det er noget pjat, når folk synes det er synd for den ældste at de ikke når at blive enebarn (ret længe), for hvad med nummer 2? H*n vil ALDRIG opleve at være enebarn, og er dette barn så ilde stedt allerede fra den dag det bliver født? 

Så længe du er opmærksom på at "den store" endnu ikke er særlig stor, ser jeg virkelig ingen problemer i at få en søskende tæt på..

Held og lykke med graviditeten!

Venligst M, som har en storesøster, der er 18 mdr. ældre, en lillesøster, der er 15 mdr. yngre, en lillebror, der er næsten 3 år yngre, og en efternøgler, der er 7 år yngre. 

Jeg forstår godt hvad du mener, men barn nr 2 har aldrig prøvet andet, og det har det 1 barn jo. Det er en stor omvæltning at skulle dele far og mor(tror jeg). Derved ikke sagt at det er bedre at få nr to når denefterset er ældre, der er de jo troalt også mere bevidste.  Jeg siger mange tak.

Anmeld

22. februar 2013

M (:

Anonym skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener, men barn nr 2 har aldrig prøvet andet, og det har det 1 barn jo. Det er en stor omvæltning at skulle dele far og mor(tror jeg). Derved ikke sagt at det er bedre at få nr to når denefterset er ældre, der er de jo troalt også mere bevidste.  Jeg siger mange tak.

Nej, men hvorfor skulle det være så meget mere specielt at være enebarn? Og hvorfor er det kun synd for nr. 1, fordi de har prøvet andet?

Jeg er selv nummer 2, og har aldrig prøvet ikke at have søskende, men har da haft 15 mdr. hvor vi kun var to børn, men kan ærlig talt ikke huske tiden før, og tror ikke jeg var blevet hverken "rigere eller fattigere" på kærlighed om mine små søskende var kommet tidligere eller senere.. 

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Nej, men hvorfor skulle det være så meget mere specielt at være enebarn? Og hvorfor er det kun synd for nr. 1, fordi de har prøvet andet?

Jeg er selv nummer 2, og har aldrig prøvet ikke at have søskende, men har da haft 15 mdr. hvor vi kun var to børn, men kan ærlig talt ikke huske tiden før, og tror ikke jeg var blevet hverken "rigere eller fattigere" på kærlighed om mine små søskende var kommet tidligere eller senere.. 

Jeg forstår fuldt ud hvad du mener, og deler tildels samme mening. Jeg er bare om man vil en smule i tvivl om at det er for tidligt. Man kan jo sige er forældrene klar prægerdette jo søskende til også at forberede sig. 

Anmeld

22. februar 2013

M (:

Anonym skriver:

Jeg forstår fuldt ud hvad du mener, og deler tildels samme mening. Jeg er bare om man vil en smule i tvivl om at det er for tidligt. Man kan jo sige er forældrene klar prægerdette jo søskende til også at forberede sig. 

Men det er vel et ønskebarn I venter jer? (:

Jeg synes bare ikke man kan tale om "for tidligt", for hvis det evolutionært set var meningen, at der SKULLE være f.eks. 2 år mellem hvert barn, så kunne man vel ikke blive gravid hurtigere.. 

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Men det er vel et ønskebarn I venter jer? (:

Jeg synes bare ikke man kan tale om "for tidligt", for hvis det evolutionært set var meningen, at der SKULLE være f.eks. 2 år mellem hvert barn, så kunne man vel ikke blive gravid hurtigere.. 

Det er 100% et ønskebarn. Alligevel chokeret over at det lige var nu, havde vi ikke turde håbe på.

Anmeld

22. februar 2013

Stjernholm87

Lidt samme i historie her dog kun 2½ år før Simon (vores 'store' dreng blev lavet) men var også igennem behandling. Han kom dog af sig selv efter vi 'gav op' og ville vente. 

Så vi beskyttede os heller ikke og 4 mdr efter var jeg gravid. Vi var overrasket men vildt glade... 
Alle de tanker d gør dig er HELT normale  Det er bekymringerne der starter ved nr 2.  Fokus bliver jo noget heeeelt andet og det ligger nemlig på det med kærlighed nok til to, er det synd for storebror og kan vi overhovedet klare to så små børn 

SELVFØLGELIG kan I det. Den store vil have en reaktion - heeelt sikkert, men det er heldigvis normalt og i det mindste godt han reagerer. Det at få søskende uanset om der er 15 mdr imellem eller 3 år så er det at lærer at DELE. 
Når din dreng ikke er større vil der ikke gå længe før han slet ikke  husker han har været alene og det er lidt en fordel 

Her er der 13 mdr imellem mine. De første 2 mdr var lige hårde da man lige sku vende sig til ret mange ting. Storebror skulle også vende sig til det hele men man finder hurtig ud af det. Så tager man en dag ud ka ugen hvor det er storebrors heeelt uden lillebror. Herhjemme tager jeg Tit Simon med ud at handler mens farmand har lillebror hjemme. SÅ tøffer han rundt dernede og hjælper med at handle ind. Suuuper hyggeligt. Forsøger vidt muligt at give lillebror en sen eftermiddagslur i barnevognen 15-18 ca så Storebror har mor og far for sig selv i et par timer når han kommer hjem og der er ro over aftensmaden :-) Men det er første kommet efter 2 mdr.. 

Det er i hvert fald SÅDAN vi fandt ud af storebror også føler sig set på HVER dag :-) Storebror ELSKER din lillebror  Han nmysser og krammer ham. Vi sætter lillebror på storebror og hopper på hans mave så de "leger" lidt sammen. De sys de begge er vældig sjovt :-) 

Så NYD det og accepterer at bekymringerne er der  I får først svar og finder ud af det når lillesøster/bror er ankommet. 
Og det er ALDRIG synd at give sine børn søskende..

P.s en af de ting jeg elsker ved at have dem tæt, når vi skal nogle aktiviteter er i den samme alder så vi skal aldrig splitte op os. De vil altså have samme alder ti lat se samme film i biffen prøve de samme ting i Djurs Sommerland osv.. :-) så bliver nemmere med tiden :-P

Anmeld

22. februar 2013

M (:

Anonym skriver:

Det er 100% et ønskebarn. Alligevel chokeret over at det lige var nu, havde vi ikke turde håbe på.

Det vil jeg gerne tro! Det er da også fantastisk, at det skulle gå så nemt her 2. gang! Min veninde oplevede lidt det samme - det var dog allerede 4 måneder efter fødsel, at hun atter var gravid, så der er 13 mdr. mellem hendes drenge, og de tager det bare SÅ flot!

Anmeld

23. februar 2013

Anonym trådstarter

Det vil jeg gerne tro! Det er da også fantastisk, at det skulle gå så nemt her 2. gang! Min veninde oplevede lidt det samme - det var dog allerede 4 måneder efter fødsel, at hun atter var gravid, så der er 13 mdr. mellem hendes drenge, og de tager det bare SÅ flot!

Ja det er lidt vildt, men jo helt igennem fantastisk. Jeg er sikker på at to sæskende så tæt får stor glæde af hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.