Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
norenberg skriver: Hvad er det for noget fromage creme du har købt til at smørre op med og hvor har du købt det....spørger nemlig fordi jeg selv skal i gang med en dåbskage og syntes altid jeg bøvler med det smørcreme som jeg plejer at smørre op med....så kunne være man skulle prøve noget nyt...
Hvad er det for noget fromage creme du har købt til at smørre op med og hvor har du købt det....spørger nemlig fordi jeg selv skal i gang med en dåbskage og syntes altid jeg bøvler med det smørcreme som jeg plejer at smørre op med....så kunne være man skulle prøve noget nyt...
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Dot D skriver: Nemlig, så flyder fyldet ikke ud, og kan derfor ikke skade fondanten På den der kage er det en chokoladesmørcreme - 1 pk blok smør, 1 pk flormelis, 4-6 past æggeblommer og chokolade efter smag - i hvert fald 200 g smeltet. Det hele røres rigtigt godt sammen med pisker eller maskine Ellers bruger jeg oftest PSC - Palmin smørcreme - 250 g blød Palmin, 250 g blødt bloksmør, 3 tsk vanille essens, 750-900 g flormelis og 1 dl feks Asti. Det er så nemt at arbejde med og smager vidunderligt Palmin og smør piskes sammen i min. 10 minutter, så tilsætter du vanille essens og røre godt igen, så tilsætter du flormelis af tre fire gange, og pisker rigtigt godt. Til sidst kommer du vædsken i, røre godt og du har en stor portion rigtig lækker smørcreme
Nemlig, så flyder fyldet ikke ud, og kan derfor ikke skade fondanten
På den der kage er det en chokoladesmørcreme - 1 pk blok smør, 1 pk flormelis, 4-6 past æggeblommer og chokolade efter smag - i hvert fald 200 g smeltet. Det hele røres rigtigt godt sammen med pisker eller maskine
Ellers bruger jeg oftest PSC - Palmin smørcreme - 250 g blød Palmin, 250 g blødt bloksmør, 3 tsk vanille essens, 750-900 g flormelis og 1 dl feks Asti. Det er så nemt at arbejde med og smager vidunderligt
Palmin og smør piskes sammen i min. 10 minutter, så tilsætter du vanille essens og røre godt igen, så tilsætter du flormelis af tre fire gange, og pisker rigtigt godt. Til sidst kommer du vædsken i, røre godt og du har en stor portion rigtig lækker smørcreme
Mka skriver: Det har jeg købt ude i kage butikken i Albertslund. Man kan bruge det til at smøre op med, men også som crem i kagen sagde de
Det har jeg købt ude i kage butikken i Albertslund. Man kan bruge det til at smøre op med, men også som crem i kagen sagde de
Mka skriver: Mange mange tak så lærte jeg en masse nyt i dag
Mange mange tak så lærte jeg en masse nyt i dag
Altid rart at lære noget nyt Du spørger bare, hvis der er andet, du vil vide. Svare så godt jeg kan og når tiden er til det
Så hvis du har spurgt og ikke fået svar, så prik til mig igen, har mange lektier og meget skolearbejde, så nogle gange kan det smutte
norenberg skriver: ok har du mulighed for at ligge et billede op af det...bor nemlig i nordjylland så kunne det være jeg kunne finde det her over ey sted eller i en net butik...
ok har du mulighed for at ligge et billede op af det...bor nemlig i nordjylland så kunne det være jeg kunne finde det her over ey sted eller i en net butik...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128