Hjælp til opsmøgning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.810 visninger
14 svar
4 synes godt om
21. februar 2013

Mka

Godaften.

Jeg står og skal lave to lagkager i morgen, det bliver med købe bunde, vanilie crem med frisk frugt, chokolade crem med lidt chokoladestykker. Jeg har så købt noget fromage crem, til at smøre den op med inden fondanten. Men så mit spørgsmål, må fromagen godt ramme indholdet i kagen, eller hvordan smører man en kage op, hvis den ikke må ramme, tænker at det ikke hjælper noget, hvis det rammer cremen?
Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Dot D

Det burde der ikke være noget problem i Kan ikke se hvilket i hvert fald

Skal du have fondant over kagen? For så vil jeg nærmere sige, at det er vigtigt, at din opsmøring er helt dækkende, så det friske frugt ikke kommer i forbindelse med fondanten

Anmeld

21. februar 2013

Mka

Dot D skriver:

Det burde der ikke være noget problem i Kan ikke se hvilket i hvert fald

Skal du have fondant over kagen? For så vil jeg nærmere sige, at det er vigtigt, at din opsmøring er helt dækkende, så det friske frugt ikke kommer i forbindelse med fondanten

Ja den skal dækkes med fondant, dvs at jeg bare skal "lægge" et tykt lag crem på siderne oven på cremen, så det ikke løber ud. Har kun prøvet fondant på en alm chokoladekage uden noget i. Tænker bare at mit fyld, kommer til at blande sig med min opsmøgning?

Anmeld

21. februar 2013

Dot D

Mka skriver:

Ja den skal dækkes med fondant, dvs at jeg bare skal "lægge" et tykt lag crem på siderne oven på cremen, så det ikke løber ud. Har kun prøvet fondant på en alm chokoladekage uden noget i. Tænker bare at mit fyld, kommer til at blande sig med min opsmøgning?

Du kan evt kigge lidt på den her tråd, jeg lavede for noget tid siden, der viser jeg, hvordan du nemt smører din kage op.

https://www.baby.dk/debat/134697pi1/tips--tricks/saadan-laegger-jeg-en-kage-sammen------billedspam.aspx

Den kan give dig en idé til, hvordan du gør, så det ikke blander sig så meget... 

Anmeld

21. februar 2013

Mka

Dot D skriver:

Du kan evt kigge lidt på den her tråd, jeg lavede for noget tid siden, der viser jeg, hvordan du nemt smører din kage op.

https://www.baby.dk/debat/134697pi1/tips--tricks/saadan-laegger-jeg-en-kage-sammen------billedspam.aspx

Den kan give dig en idé til, hvordan du gør, så det ikke blander sig så meget... 

Mange tak

Anmeld

21. februar 2013

Dot D

Mka skriver:

Mange tak

Det var så lidt... Håber det bliver en fin kage, du får lavet Måske vi får et billede???

Anmeld

21. februar 2013

Mka

Dot D skriver:

Ah du ligger lige noget smørcrem på inden fyldet, det var smart

Anmeld

21. februar 2013

Mka

Dot D skriver:

Det var så lidt... Håber det bliver en fin kage, du får lavet Måske vi får et billede???

En ting mere, hvad for en smørcrem bruger du?

Anmeld

21. februar 2013

norenberg

Hvad er det for noget fromage creme du har købt til at smørre op med og hvor har du købt det....spørger nemlig fordi jeg selv skal i gang med en dåbskage og syntes altid jeg bøvler med det smørcreme som jeg plejer at smørre op med....så kunne være man skulle prøve noget nyt...

Anmeld

21. februar 2013

Dot D

Mka skriver:

Ah du ligger lige noget smørcrem på inden fyldet, det var smart

Nemlig, så flyder fyldet ikke ud, og kan derfor ikke skade fondanten

På den der kage er det en chokoladesmørcreme - 1 pk blok smør, 1 pk flormelis, 4-6 past æggeblommer og chokolade efter smag - i hvert fald 200 g smeltet. Det hele røres rigtigt godt sammen med pisker eller maskine

Ellers bruger jeg oftest PSC - Palmin smørcreme - 250 g blød Palmin, 250 g blødt bloksmør, 3 tsk vanille essens, 750-900 g flormelis og 1 dl feks Asti. Det er så nemt at arbejde med og smager vidunderligt

Palmin og smør piskes sammen i min. 10 minutter, så tilsætter du vanille  essens og røre godt igen, så tilsætter du flormelis af tre fire gange, og pisker rigtigt godt. Til sidst kommer du vædsken i, røre godt og du har en stor portion rigtig lækker smørcreme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.