hvad ville i vælge (kat og ferie)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

Mettefpigen

o1Mutte skriver:

h

Tvivler på at den vil kede sig Nu sover katte størstedelen af døgnet væk Og katte bliver meget stressede af at blive flyttet. De er ikke ligesom hunde

Det er ikk alle katte der gør det :-) men ville ikk lade min kat være alene i 14 dage....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Peanut

Den har helt klart bedst af at blive hjemme i sine vante og trygge omgivelser.

Og hvis din søster kunne komme forbi et par aftener og sidde i sofaen og se en film eller lign. så den kunne få noget kontakt, ville det være super!

Anmeld

21. februar 2013

Clisolka

Muhmi skriver:

Hjemme... De bliver totalt rundforvirrede af at blive flyttet rundt på hele tiden.... Så længe der kommer én og giver mad/vand + lidt kæl, så skal katten nok klare sig

Vil sige det samme 

Mine katte har altid været hjemme og blevet passet med mad, vand osv. hvis vi har været væk i flere dage 

Anmeld

21. februar 2013

*Toffee*

Jeg ville sende den til søster.

Jeg kunne slet ikke nyde min ferie, velvidende at katten var alene hjemme i 14 dage.

Jeg ville have for mange "hvad nu hvis´er". Hvad nu hvis naboen glemmer det, bliver forhindret osv osv.

Jeg ved ikke hvor længe naboen er der om dagen, men min umiddelbare tanke er også at det er alt for lang tid at være alene. Der ville det i min verden være mere fair over for katten hvis den trods alt var et sted hvor der var opsyn, nus og kæl (hvis den vil) osv.

Rigtig god tur

Anmeld

21. februar 2013

Dot D

Jeg kan ikke sige, hvad du skal gøre, men jeg kan fortælle, hvad vi har gjort

Når vi er afsted nogle dage, så kommer der en og fodre og snakker, men de gange vi har været i udlandet 7-14 dage, så har vores kat været i pension.

Det har fungeret godt for os, pånær én gang, hvor hun havde været meget stille de to første dage i pensionen. Derefter var hun livet op og havde leget og spist, som hun plejer

Anmeld

21. februar 2013

Fenja09

Personligt ville jeg nok slet ikke tage væk i 14 dage fra mine katte, men det er jo en helt anden sag.

Synes katten skal blive hjemme, men i skal sørge for at den får besøg dvs at der kommer en i et par timer pr døgn og er sammen med katten. Var der to katte ville jeg måske synes det var ok, at naboen kom og gav mad, kælede og gik igen. Men 14 dage væk er længe når man har dyr. Den skal have noget opmærkesomhed udover mad, når det er så længe i er hjemmefra.

/Fenja  

Anmeld

21. februar 2013

BellaCiinea

Imorgen tah vi 14 dage til Thailand og nu er jeg blevet i tvivl om hvad jeg skal gøre med vores kat.

Der er to muligheder

1. Blive hjemme i dens eget hjem - der kommer en nabo og giver mad og vand hver dag

2. Hjem til min søster - ud af eget hjem men den har mere selskab end bare en der kommer og fodre

Helt sikkert hjemme..!

Vores to katte var også herhjemme sidste år i sommerferien, og så kom mine svigerforældre hver dag op til dem. Dog flere gange om dagen, gav dem frisk vand og mad og ren kattebakke, og legede med dem. De havde det rigtig godt herhjemme! Et andet sted ville ha stresset dem.

De spiste også til aften heroppe nogle dage og fik aftenskaffe her. Så de var her tit i flere timer

Anmeld

21. februar 2013

PernilleogLouis

Tak for alle jeres svar Jeg har ikke helt besluttet mig endnu

Anmeld

22. februar 2013

MortilElias2010

Jeg tænker bare at hvis den bliver ladt alene derhjemme i sit eget hus og der sker noget med den pågældende kattesitter uden varsel og akut etc. så glemmer man hurtigt at katten er alene.. Jeg ville lade den være hos din søster - især når det er 14 dage det handler om og ikke kun et par dage - eller I kunne vælge et pensionat. Som jeg allerede ville have tænkt på for LÆNGE siden da rejsen overhovedet blev overvejet, bestilt etc. 

Men sådan er der så meget ude i det ganske land. 

God tur. 

Anmeld

22. februar 2013

PernilleogLouis

MortilElias2010 skriver:

Jeg tænker bare at hvis den bliver ladt alene derhjemme i sit eget hus og der sker noget med den pågældende kattesitter uden varsel og akut etc. så glemmer man hurtigt at katten er alene.. Jeg ville lade den være hos din søster - især når det er 14 dage det handler om og ikke kun et par dage - eller I kunne vælge et pensionat. Som jeg allerede ville have tænkt på for LÆNGE siden da rejsen overhovedet blev overvejet, bestilt etc. 

Men sådan er der så meget ude i det ganske land. 

God tur. 

der har ikke været grund til at tænke på et pensionat for det er jeg helt sikker på hun ikke skulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.