Ssf - erfaringer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

Kløver

Britt88 skriver:

Skal det ikke være meget slemt før de laver aks?

Håber da han får lov at blive derinde bare et par uger endnu

Jo, tag du det helt roligt, i mit tilfælde var det pga lægesjusk ikke opdaget i tide første gang, så der var ingen vej tilbage, og igangsættelse virkede ikke.
Kan du ikke via hvile få blodtrykket ned, vil de regulere via medicin

Kan varmt anbefale støttestrømper og zoneterapi, det hjalp mig rigtig meget i 2 graviditet, vigtigst er hvile og ro, og lyt til din krop

Sikker på alt nok skal gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Lene Unik

Britt88 skriver:

Hej piger!

Sidder lige nu på svangreafdelingen efter en vækstscanning.. Scanningen viste at bassen vejer 2.878 gr i dag 34+6, så mad får han da masser af

Men blev så sendt videre fordi jeg spurgte indtil det vand jeg har i kroppen - især i fødder (har taget 9 kg på, på 5 uger )

Ham der scannede mig, målte mit blodtryk til 149/96, så han sendte mig videre til blodprøver og få kørt strimmel .. CTG var heldigvis fin, men efter at have ligget og hvilet i 30 minutter var mit blodtryk på 156/106! - og +2 i protein i urinen og udslag i blodprøver..

Dommen er svangerskabsforgiftning og er nu blevet indlagt

Nogen herinde med erfaringer om ssf ?

Så kom jeg til computer.

Håber du er ok

Jeg fik som sagt ssf i første graviditet. Jeg var på en bustur til Ungarn og da jeg kom hjem havde jeg rigtig meget væske i kroppen. Et par dage efter var jeg ved jordemoder, jeg blev sendt på svangregangen med protein i urinen og meget vædske i kroppen. Blodtrykket var ok, så jeg blev sendt hjem og skulle komme til kontrol en uge efter. Nogle dage efter gik jeg til egen læge, og der var blodtrykket meget højt (kan ikke helt huske, men mener det var 190/140) og jeg blev indlagt med det samme. Blev scannet, fik medicin og en masse undersøgelser. Desværre virkede medicinen ikke på mig, så to dage efter kom Stine til verden ved kejsersnit. Det var i uge 31+3.

Sidste graviditet var mit blodtryk let forhøjet fra starten, der blev holdt øje med det, og da det kom op på 140/100 blev jeg indlagt (det var tal nr. 2 de holdt øje med og grænsen for indlæggelse lå på 100). Igen fik jeg medicin for blodtrykket, jeg var denne gang indlagt i lidt over en uge, hvor blodtrykket kørte op og ned, og efter en nat hvor det hvade været meget højt (hvor højt ved jeg ikke) fødte jeg Simon ved kejsersnit i uge 35+3

Jeg håber at du kan få lov til at være gravid noget længere ved aflastning, men godt at de holder øje med dig.

Hilsen Lene

Anmeld

21. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der sku ha stået 1 1/2 uge! 

Jeg fik det konstateret i uge 32+3, da jeg var til jordmor. 

Jeg var indlagt på svangergangen. Vi blev tilbudt at komme over og se neo afd, for de ik forventede at jeg ville ku gå i flere uger med ssf. Det sagde vi ja til, hvilket vi var rigtig glade for, for så vidste vi hva vi ku for vente når hun kom. 

Jeg følte mig endelig ik syg, havde bare mega meget vand i kroppen, gik fra at bruge str 39 i sko, til at bruge min kærstest kondisko i str 43. Den lørdag da jeg så fik aks, blev jeg bare vildt dårlig! 

Jeg fik synsforstyrelse, migræne, snurene i hænderne/ armene, trykken i maven/ brystet og kastede op. Mine blodprøver viste at min krop ik ku holde til det mere, mine organer var påvirket og jeg havde 3+ i urin, også gik det ellers ret hurtigt. Pludselig stod der en fødselslæge og jordmor på min stue og sagde, at nu var det nu, og i løbet af en time, var hun ude. Hun vejede 1940 g og målte 45 cm.

Jeg var ret dårlig bagefter og så første thea dagen efter, men det var ok,for jeg vidste at hun havde det godt, og at far holdte øje med hende. Mit blodtryk er aldrig blevet normalt igen efter, så da jeg blev gravid her anden gang, var jeg i behandlig med Trandate,for mit høje blodtryk, og gik til kontrolscaninger hver 4 uge. Jeg blev sat i gang på min terminsdato og fik en lille kæmpe baby på 3820 g og 52 cm. 

Uha det blev vist lidt langt! Håber de får styr på dit blodtrk, og hvis du ik allerede er kommet i behandling, ka jeg kun anbefale Trandate! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.