Ssf - erfaringer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
12 svar
2 synes godt om
21. februar 2013

Hullabullabulla

Hej piger!

Sidder lige nu på svangreafdelingen efter en vækstscanning.. Scanningen viste at bassen vejer 2.878 gr i dag 34+6, så mad får han da masser af

Men blev så sendt videre fordi jeg spurgte indtil det vand jeg har i kroppen - især i fødder (har taget 9 kg på, på 5 uger )

Ham der scannede mig, målte mit blodtryk til 149/96, så han sendte mig videre til blodprøver og få kørt strimmel .. CTG var heldigvis fin, men efter at have ligget og hvilet i 30 minutter var mit blodtryk på 156/106! - og +2 i protein i urinen og udslag i blodprøver..

Dommen er svangerskabsforgiftning og er nu blevet indlagt

Nogen herinde med erfaringer om ssf ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Muhmi

Britt88 skriver:

Hej piger!

Sidder lige nu på svangreafdelingen efter en vækstscanning.. Scanningen viste at bassen vejer 2.878 gr i dag 34+6, så mad får han da masser af

Men blev så sendt videre fordi jeg spurgte indtil det vand jeg har i kroppen - især i fødder (har taget 9 kg på, på 5 uger )

Ham der scannede mig, målte mit blodtryk til 149/96, så han sendte mig videre til blodprøver og få kørt strimmel .. CTG var heldigvis fin, men efter at have ligget og hvilet i 30 minutter var mit blodtryk på 156/106! - og +2 i protein i urinen og udslag i blodprøver..

God bedring

Har ingen personlige erfaringer med det (heldigvis)... Men ville ikke bare hoppe forbi

Anmeld

21. februar 2013

Miss Church

Britt88 skriver:

Hej piger!

Øv hvor er det bare træls!

Har ingen erfaringer jeg kan dele med dig, men vil lige ønske dig god bedring

Men alligevel dejligt for jer at bette-manden trods alt har det godt!  

Anmeld

21. februar 2013

Kløver

Britt88 skriver:

Hej piger!

Jeg har haft ssf under begge graviditeter og fået ks før tid, akut med min søn 35+3 og min datter 37+6 en uge før pks. Det vigtigste tal er det bagerste, og det bedste du kan gøre er at slappe af, og ikke bekymre dig for meget. Du spørger bare løs

Anmeld

21. februar 2013

Hullabullabulla

Muhmi skriver:

God bedring

Har ingen personlige erfaringer med det (heldigvis)... Men ville ikke bare hoppe forbi

Tusind tak  

Anmeld

21. februar 2013

Hullabullabulla

Miss Church skriver:

Øv hvor er det bare træls!

Har ingen erfaringer jeg kan dele med dig, men vil lige ønske dig god bedring

Men alligevel dejligt for jer at bette-manden trods alt har det godt!  

Tusind tak

Ja den "lille" mand derinde har det strålende heldigvis

Anmeld

21. februar 2013

Hullabullabulla

Maja84 skriver:

Jeg har haft ssf under begge graviditeter og fået ks før tid, akut med min søn 35+3 og min datter 37+6 en uge før pks. Det vigtigste tal er det bagerste, og det bedste du kan gøre er at slappe af, og ikke bekymre dig for meget. Du spørger bare løs

Skal det ikke være meget slemt før de laver aks?

Håber da han får lov at blive derinde bare et par uger endnu

Anmeld

21. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

De vil nok beholde dig på sygehuset til obsavatition indtil baby kommer, det gjorde de i hvert fald med mig.

Jeg fik taget blodprøve hver 3 time og målt blodtryk hver 3 time i 1 1/2.

Jeg blev indlagt fordi jeg havde taget voldsom meget på i vand, havde 1 + i urinen og for højt blodtryk som lå på 150/110. Jeg endte med at få aks i uge 34+, hvor min ssf havde udviklet sig til hellp.

Jeg havde 3+ i urinen og mit blodtryk lå på 185/200. Vh stine

Anmeld

21. februar 2013

Hullabullabulla

StineW79 skriver:

De vil nok beholde dig på sygehuset til obsavatition indtil baby kommer, det gjorde de i hvert fald med mig.

Jeg fik taget blodprøve hver 3 time og målt blodtryk hver 3 time i 1 1/2.

Jeg blev indlagt fordi jeg havde taget voldsom meget på i vand, havde 1 + i urinen og for højt blodtryk som lå på 150/110. Jeg endte med at få aks i uge 34+, hvor min ssf havde udviklet sig til hellp.

Jeg havde 3+ i urinen og mit blodtryk lå på 185/200. Vh stine

Det var da godt nok også et voldsomt højt blodtryk..

Hvor længe gik du med det inden aks ?

Anmeld

21. februar 2013

Lene Unik

Er på fra mobilen skriver mere når jeg kommer til computer. Jeg har også haft ssf en gang og noget der mindede om det en gang. Detaljerne følger. Føler med dig, det er ikke rart med uvisheden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.