uopfordret ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.412 visninger
16 svar
1 synes godt om
20. februar 2013

B&J

hvordan starter man en ansøgning når man søger den uopfordret ???? det er det eneste jeg mangler inden jeg skal ud med nogle her i weekenden.....

og når man så går ind et steder giver man så hånden og siger hvem man er og om man må ligge en ansøgning eller????

håber nogle kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

cmap

I mine skrev jeg først kort om mig selv fx hej jeg hedder xx xx, jeg er en frisk pige på xx år og jeg søger et spændende job.

Hmm sidder ved mobilen og hader at skrive herfra men du må godt smide mig din mail så vil jeg godt sende dig af dem jeg brugte Ingen ansøgninger er dog end men opbygningen er den samme.

Og du behøver ikke give hånd, (tænker at det nogle gange kan blive lidt akavet?) men en god idé er at spørge efter chefen eller hendes representant.

Anmeld

20. februar 2013

UnderCover37

B&J skriver:

hvordan starter man en ansøgning når man søger den uopfordret ???? det er det eneste jeg mangler inden jeg skal ud med nogle her i weekenden.....

og når man så går ind et steder giver man så hånden og siger hvem man er og om man må ligge en ansøgning eller????

håber nogle kan hjælpe mig

Dengang jeg lærte at skrive ansøgninger (*mimre*) begyndte jeg mine uopfordrede ansøgninger med (og det ville jeg fortsætte med):

Jeg tillader mig hermed at sende jer en uopfordret ansøgning da...

Og her skrev jeg noget om hvordan jeg var blevet opmærksom på virksomheden/stedet, hvad der tiltrak mig ved lige præcis deres arbejdsplads og opgaver og i det hele taget hvorfor lige dem.

Herefter skrev jeg en kort intro om mig selv, alder, civilstand og interesser for derefter at skrive mine kompetencer lige i forhold til deres arbejdsplads og opgaver og afsluttede med at jeg håbede at høre fra dem og naturligvis gerne ville komme til at uddybende samtale.

Vedhæftede CV, og evt udtalelser og uddannelsespapirer der er relevante for jobbet.

Når jeg er kommet med en uopfordret ansøgning har jeg sørget for at præsentere mig selv og mit formål og spørge om jeg må lægge min ansøgning til dem og evt hvem jeg skal stile den til.

Her synes jeg det er rigtigt godt at give hånd og præsentere sig selv!

Anmeld

20. februar 2013

B&J

cmap skriver:

I mine skrev jeg først kort om mig selv fx hej jeg hedder xx xx, jeg er en frisk pige på xx år og jeg søger et spændende job.

Hmm sidder ved mobilen og hader at skrive herfra men du må godt smide mig din mail så vil jeg godt sende dig af dem jeg brugte Ingen ansøgninger er dog end men opbygningen er den samme.

Og du behøver ikke give hånd, (tænker at det nogle gange kan blive lidt akavet?) men en god idé er at spørge efter chefen eller hendes representant.

jamen det er skrevet det er fordi starter sådan her..

Ansøgningen vedr.: Butiksmedhjælper

Jeg har set i jeres opslag på Jobnet.dk den 27/07-2012 som butikselev i Hjørring

men det er måske bare noget jeg skal slette og begynde med hvorfor jeg søger denne ansøgning????

det var nemlig det jeg var i tvivl om det

og mange tak for dine råd

Anmeld

20. februar 2013

B&J

UnderCover35 skriver:

Dengang jeg lærte at skrive ansøgninger (*mimre*) begyndte jeg mine uopfordrede ansøgninger med (og det ville jeg fortsætte med):

Jeg tillader mig hermed at sende jer en uopfordret ansøgning da...

Og her skrev jeg noget om hvordan jeg var blevet opmærksom på virksomheden/stedet, hvad der tiltrak mig ved lige præcis deres arbejdsplads og opgaver og i det hele taget hvorfor lige dem.

Herefter skrev jeg en kort intro om mig selv, alder, civilstand og interesser for derefter at skrive mine kompetencer lige i forhold til deres arbejdsplads og opgaver og afsluttede med at jeg håbede at høre fra dem og naturligvis gerne ville komme til at uddybende samtale.

Vedhæftede CV, og evt udtalelser og uddannelsespapirer der er relevante for jobbet.

Når jeg er kommet med en uopfordret ansøgning har jeg sørget for at præsentere mig selv og mit formål og spørge om jeg må lægge min ansøgning til dem og evt hvem jeg skal stile den til.

Her synes jeg det er rigtigt godt at give hånd og præsentere sig selv!

jamen min ansøgning og cv er der næsten styr på det er fordi jeg starter sådan her:::

Jeg har set i jeres opslag på Jobnet.dk den 27/07-2012 som butikselev i Hjørring

skal jeg så bare slette det eller når det er en uopfordret ??? eller

det er nemlig det jeg er itvivl omkring....

også du syntes jeg skal komme og sige Hej, også give hånd også fortælle mit navn også fortælle dem omkring ansøgningen..???

og mange tak for din hjælp

Anmeld

20. februar 2013

cmap

B&J skriver:

men det er måske bare noget jeg skal slette og begynde med hvorfor jeg søger denne ansøgning????

Det er et gammelt opslag på jobnet. Måske du skulle gøre det tydeligt at det ikke er præcis den du henvender dig på.

Jeg søgte ikke som sådan i butikker men meget pr mail og jeg brugte ofte formuleringen: jeg har med stor interesse kigget på jeres hjemmeside, og da et job inden for xxbranchen altid har interesseret mig tillader jeg mig herved at sende jer en uopfordret ansøgning.

Men det kan jo gøres på virkelig mange måder.

Anmeld

20. februar 2013

B&J

cmap skriver:

Det er et gammelt opslag på jobnet. Måske du skulle gøre det tydeligt at det ikke er præcis den du henvender dig på.

Jeg søgte ikke som sådan i butikker men meget pr mail og jeg brugte ofte formuleringen: jeg har med stor interesse kigget på jeres hjemmeside, og da et job inden for xxbranchen altid har interesseret mig tillader jeg mig herved at sende jer en uopfordret ansøgning.

Men det kan jo gøres på virkelig mange måder.

nej det var nu bare et eksempel jeg ville give for det er den måde jeg alm skriver på hihihihih...

det er en jeg har søgt jeg er super god til det når jeg ved hvad jeg skal søge som jeg skrev.... men tak for din tekst neden under den kunne jeg virkelig bruge til noget

Anmeld

20. februar 2013

cmap

B&J skriver:

nej det var nu bare et eksempel jeg ville give for det er den måde jeg alm skriver på hihihihih...

det er en jeg har søgt jeg er super god til det når jeg ved hvad jeg skal søge som jeg skrev.... men tak for din tekst neden under den kunne jeg virkelig bruge til noget

Hehe ok så forstår bedre

Er glad for at hjælpe og håber der er held med at finde noget.

Anmeld

20. februar 2013

B&J

cmap skriver:

Hehe ok så forstår bedre

Er glad for at hjælpe og håber der er held med at finde noget.

mange tak det håber jeg virkelig også...

Anmeld

20. februar 2013

4xGreve

B&J skriver:

Jeg vil hvis jeg var dig lave en fangende og ærlig overskrift som passer på dig på min mands ansøgninger skriver vi f.eks Dygtig og ansvars bevist pladesmed.

derefter vil jeg personligt skrive:

Jeg har inde på jobnet erfaret at i søger en ny butiksmedhjælper og jeg syntes det lyder som et rigtig spændende job jeg kan se mig selv i.

derefter vil jeg kort fortalt fortælle hvorfor de skulle ansætte lige mig og hvad jeg har at tilbyde.

og slutte af med meget kort at fortælle lidt om mig selv kun det mest relevante for hvis du skriver for meget smider din din ansøgning ud uden overhovedet at læse den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.