B&J skriver:
hvordan starter man en ansøgning når man søger den uopfordret ???? det er det eneste jeg mangler inden jeg skal ud med nogle her i weekenden.....
og når man så går ind et steder giver man så hånden og siger hvem man er og om man må ligge en ansøgning eller????
håber nogle kan hjælpe mig
Dengang jeg lærte at skrive ansøgninger (*mimre*) begyndte jeg mine uopfordrede ansøgninger med (og det ville jeg fortsætte med):
Jeg tillader mig hermed at sende jer en uopfordret ansøgning da...
Og her skrev jeg noget om hvordan jeg var blevet opmærksom på virksomheden/stedet, hvad der tiltrak mig ved lige præcis deres arbejdsplads og opgaver og i det hele taget hvorfor lige dem.
Herefter skrev jeg en kort intro om mig selv, alder, civilstand og interesser for derefter at skrive mine kompetencer lige i forhold til deres arbejdsplads og opgaver og afsluttede med at jeg håbede at høre fra dem og naturligvis gerne ville komme til at uddybende samtale.
Vedhæftede CV, og evt udtalelser og uddannelsespapirer der er relevante for jobbet.
Når jeg er kommet med en uopfordret ansøgning har jeg sørget for at præsentere mig selv og mit formål og spørge om jeg må lægge min ansøgning til dem og evt hvem jeg skal stile den til.
Her synes jeg det er rigtigt godt at give hånd og præsentere sig selv!
Anmeld