Uventet graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2013

MorTilEn2013Dreng

Her var det på p piller og kom som et chok for os begge to. Men havde sagt fra starten af jeg ikke skulle have endnu en abort og det forstår min kæreste godt. Og jeg fandt ud af det 5+5.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

camilladyhr

Måske et dumt spørgsmål .. Men hvorfor blev du testet da du skulle have vaccine ? :b det blev jeg i hver fald ikke

Ja det skulle jeg måske have skrevet

min læge spurgte om jeg var gravid og så sagde jeg nej, men kom så til at tænke over at jeg da egentlig ikke havde fået min mens. Så sagde hun at hun syntes vi skulle tage en test for en sikkerheds skyld, da man ikke må få den vaccine hvis man er gravid, og ja den viste jo så positiv

Anmeld

20. februar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

3 planlagte graviditeter, altså uden beskyttelse.

1 graviditet pga utæt kondom

1 graviditet på ukompelt sterilisation

Begge de uønskede graviditeter blev opdaget i uge 4, og begge gange tabte jeg, en gang i uge 8, og en gang i uge 6.

Kh Mom

Anmeld

20. februar 2013

mortilnoahogmelina

1 graviditet - blev jeg gravid uden beskyttelse
2 graviditet - med kondom fik en abort min 1 var kun 4 måneder .
3 graviditet - planlagt gravid . Fik en MA i uge 11 . Dødt foster siden uge 4+
4 graviditet - planlagt . Fødte for knapt 4 måneder siden .
Alle graviditeter opdagede i uge 4+

Anmeld

20. februar 2013

Hønsemor

Anonym skriver:

Halløj de damer!

Jeg keder mig, så kommer lige med en afstemning 

Blev du gravid trods beskyttelse, eller glemte du/i beskyttelse og blev gravid? Hvornår opdagede du det, hvad sagde kæreste/mand/"ven" til det hele, og hvorfor besluttede du/I jer trods alt for at beholde barnet? 

Jeg er selv gravid 4+5, på p-piller, og har endnu ikke fundet modet til at fortælle min kæreste det... 

Så vil lige høre jer andre og jeres situationer! 

Jeg har valgt ikke at stemme, da jeg kan stemme på 2 ting..

Min store dreng er kommet til selvom vi brugte kondom og opdagede det da jeg troede jeg var 4+0, men i følge scanningerne var jeg ikke længere henne end 3+3, grunden til jeg opdagede det så tidligt er fordi jeg holder nøje øje med min cyclus

Da den store var 5 mdr, var min cyclus ikke kommet helt på plads, men var på p-piller, så da jeg pludselig fik ondt i maven, men min menstruation ikke kom valgte jeg at teste, graviditeten blev dog afbrudt da den sad ude for livmoderen..

3 mdr efter valgte jeg at teste igen, for at få bekræftet at min menstruation var på vej efter den forrige graviditet, men i stedet for en negativ test stod jeg med en positiv og var 5-6 uger henne og var igen blevet gravid på kondom..

I maj sidste år, stod jeg op en morgen hvor jeg forventede at have fået menstuation, men den var ikke kommet i løbet af natten, som den ellers plejede og nærmest på klokkeslæt, så tog for 4. gang på 2 år en test, som viste positiv og troede igen jeg var 4+0, men i stedet var jeg 3+6 og igen oplevet at blive gravid på p-piller..

alle piller er taget som de skulle tages, og endda på samme tid, dog mener lægerne at det skyldes jeg mangler nogle hormoner og hormonerne fra pillerne derfor fiser rundt til andre steder (andet prævention er afprøvet og kroppen frastødt det)

Kondomerne er blevet behandlet rigtigt fra vores side af, men vi er kommet til at snakke om at lige netop de gange jeg er blevet gravid på dem, har vi brugt kondomer fra sexmessen, og de er købt efter samme princip som bland selv slik og vi ved derfor ikke om der evt. har været andre som har pillet ved dem..

Anmeld

20. februar 2013

Frk. Himmelblå

Tjek lige den afstemning! Det er det, jeg altid har sagt, kvinderne på baby dk har bare være såååå uheldige med netop deres p-piller 

Nej, seriøst, det er da sært, at så mange herinde bliver gravide trods "helt korrekt" brug af prævention..

Anmeld

20. februar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Blev gravid uden beskyttelse og opdagede det inden for 3-10 uger

Manden smuttede. Men det havde han advaret om på trods af at Vi fortsatte med at lege med ilden...

Så er idag mor til en pige på snart 4 'uden' far...

Anmeld

21. februar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Tjek lige den afstemning! Det er det, jeg altid har sagt, kvinderne på baby dk har bare være såååå uheldige med netop deres p-piller 

Nej, seriøst, det er da sært, at så mange herinde bliver gravide trods "helt korrekt" brug af prævention..

Istedet for at være negativ og bagklog omkring de andre kvinders (inkl. min egen) anvendelse af p-piller, så viser det måske bare i stedet hvor vigtigt det er at BEGGE PARTER tager del i ansvaret om beskyttelse når hverken p-piller eller kondom er 100% i sig selv 

Anmeld

21. februar 2013

HeidiØ

Anonym skriver:

Halløj de damer!

Jeg keder mig, så kommer lige med en afstemning 

Blev du gravid trods beskyttelse, eller glemte du/i beskyttelse og blev gravid? Hvornår opdagede du det, hvad sagde kæreste/mand/"ven" til det hele, og hvorfor besluttede du/I jer trods alt for at beholde barnet? 

Jeg er selv gravid 4+5, på p-piller, og har endnu ikke fundet modet til at fortælle min kæreste det... 

Så vil lige høre jer andre og jeres situationer! 

Jeg blev gravid uden beskyttelse og det var planlagt. Opdagede det ved et lægebesøg i uge 8 - vi var lige kommet hjem fra Thailand, troede jeg havde fået maveinfektion, havde det SÅ skidt med kvalme mm. Tanken om jeg ku være gravid strejfede os slet ikke, da det var første "forsøg". Haha! Til fældigvis var min mand med hos lægen, og jeg fløj ud i venteværelset og sagde "du skal være far" og så fløj jeg ellers ind til lægen igen for indvendig undersøgelse. Haha, så slet ik hans reaktion

Anmeld

21. februar 2013

charlie thy

yup, . jeg har også været den nogle gange..

Begge mine piger er smuttere, - dog uden prævention, kun ud fra 'sikre' perioder...

Men den sidste graviditet, jeg har haft, blev til med en spiral, eller rettere uden, for spiralen var faldet ud uden at jeg opdagede det. Det måtte desværre blive en abort.

Med min ældste datter var jeg i uge 8, før jeg opdagede graviditet. Med min lille pige var jeg ku 4+2, (jeg havde ulideligt kvalme... hehe)

Og med den sidste lille blyp, var jeg også kun 4+2 da jeg testede positivt. Af en eller anden grund har jeg haft meget mere graviditet med mand nummer 2's gener i maven end med nummer 1...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.