Kan simpelthen ikke finde ud af hvad hun skal hedde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2013

Fenja09

naomi skriver:

Vi venter os en sund og rask lille pige til sommer. (er  i uge 22) Vores søn på snart 3 år hedder Lukas og jeg havde egentlig sagt jeg ikke ville have hun skulle hedde noget med L fordi det blev sådan lidt for ping pong agtig. Altså ligesom fx. Mark og Mille eller lignende. Men jeg er helt skudt i navnet Liva. Manden kan godt li Laura og det er kommet på tale fordi min oldemor hed det. Jeg kan bare ikke forestille mig vi har en pige der hedder Laura. Det virker helt forkert for mig selvom jeg synes det er et pænt navn.

Så har vi også snakket om navne som Ida, Aya osv. Der er så mange navne i luften og jeg føler aldrig vi får bestemt os. Ved godt der er lang tid til endnu men alligevel 

Kom endelig med jeres meninger

Hvis i begge kan lide navnet Liva, så er det da det hun skal hedde - i skal ikke tænke over hvad andre vil mene - for hvis i nu valgte et andet navn er der også meninger om det, så vælg det i føler for

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

Louise H.

naomi skriver:

Vi har også snakket om Lærke men vi har så småt udelukket det Emma har jeg også nævnt men det er bare som om de to navne ikke kommer på højde med Liva Vi har bare et vennepar som har en tvillingepige, der hedder Liva så skal have snakket med dem om hvordan de vil have det med det.. Eller hvad siger i? Skal vi bare kalde hende det hvis det er det der tiltaler os mest??

Hvis det er det i vil kalde hende, så er det det i gør

Jeg synes ikke man kan tillade sig at tage patent på et navn

Anmeld

20. februar 2013

naomi

rodehovedet skriver:

Hvis det er det i vil kalde hende, så er det det i gør

Jeg synes ikke man kan tillade sig at tage patent på et navn

Ja det er selvfølgelig rigtig nok

Anmeld

20. februar 2013

simone_jacobsen

naomi skriver:

Vi venter os en sund og rask lille pige til sommer. (er  i uge 22) Vores søn på snart 3 år hedder Lukas og jeg havde egentlig sagt jeg ikke ville have hun skulle hedde noget med L fordi det blev sådan lidt for ping pong agtig. Altså ligesom fx. Mark og Mille eller lignende. Men jeg er helt skudt i navnet Liva. Manden kan godt li Laura og det er kommet på tale fordi min oldemor hed det. Jeg kan bare ikke forestille mig vi har en pige der hedder Laura. Det virker helt forkert for mig selvom jeg synes det er et pænt navn.

Så har vi også snakket om navne som Ida, Aya osv. Der er så mange navne i luften og jeg føler aldrig vi får bestemt os. Ved godt der er lang tid til endnu men alligevel 

Vi besluttede os først da vi havde set vores dreng - eller faktisk først 5 dage efter han var født

Vi skrev alle navnene ned, på hver deres lap, og lagde navnene et ad gangen ovenpå vores dreng, sagde navnet nogle gange og da det rigtige navn dukkede op, var vi slet ikke i tvivl!!

Anmeld

20. februar 2013

Faith

Kender et tvillingepar der hedder Lucas og Liva. Synes det er sødt.

Anmeld

20. februar 2013

Camillago

Vi har også begge gange prøvet at have et par navne i spil, men har først kunnet beslutte os, når baby er kommet ud. Ved nr. to tror jeg, der gik over en uge, inden vi bestemte navnet. 

Anmeld

20. februar 2013

Ciss

Lukas og Liva klinger utrolig godt sammen...

Lukas og Laura er også pænt men lidt tyngre at udtale sammen - hvis det da betyder noget.

Jeg synes ikke, det gør noget, at de begynder med samme bogstav. Sålænge navnene ikke er lette at forveksle (som Theo og Thea f eks), så går det helt fint.

Vores to starter med samme bogstav. Det var slet ikke tanken og slet ikke planlagt, men når det er det rigtige navn, så er det jo bare det, de skal hedde.

Anmeld

20. februar 2013

kriknu

Jeg synes Lukas & Laura lyder super godt sammen, og det samme gøre Lukas & Liva.

Så kald hende da bare hvad i har lyst til 

Anmeld

20. februar 2013

Isabella_mor

Navne med L : 

Lilja (evt Liljah)

Laura

Lilje

Linea

Luna

Laika

Liana

(syntes ikke der er så mange navne med L.. 

Anmeld

20. februar 2013

Pigent

naomi skriver:

Jeg kan godt lide Liva, Laura, Ida og Aya synes de passer fint til Lukas.

Hvis du gerne vil have et navn der ikke starter med L så er der lige nogle forslag her 

Lukas og 

Emma

Cecilie

Celina/Celine

Josefine

Isabella

Viktoria 

Emmelie/Emily

Nikoline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.