Praktik og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.485 visninger
24 svar
0 synes godt om
19. februar 2013

B&J

Nu er jeg jo i praktik og er desværre på kontanthjælp, men hvordan og hvorledes er det lige hvor længe er det okay at være i praktik på en kontanthjælp hvor man tænker hvis man bliver der længer er der så ikke noget med ansættelse eller løn??? eller er der ikke noget af sådan noget eller hvordan hænger det sammen nogle der kan hjælpe mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Mom2

B&J skriver:

Nu er jeg jo i praktik og er desværre på kontanthjælp, men hvordan og hvorledes er det lige hvor længe er det okay at være i praktik på en kontanthjælp hvor man tænker hvis man bliver der længer er der så ikke noget med ansættelse eller løn??? eller er der ikke noget af sådan noget eller hvordan hænger det sammen nogle der kan hjælpe mig...

Du kan som udgangspunkt kun være i praktik 6 måneder det samme sted når du er på kontanthjælp.
Du kan dog ved særlige omstændigheder få lov at blive længere. Under praktik får du kontanthjælp

Anmeld

19. februar 2013

TNBC

B&J skriver:

Hvis du har været på kontanthjælp i 6måneder kan du få løntilskud.

Anmeld

20. februar 2013

B&J

Christina88 skriver:

Du kan som udgangspunkt kun være i praktik 6 måneder det samme sted når du er på kontanthjælp.
Du kan dog ved særlige omstændigheder få lov at blive længere. Under praktik får du kontanthjælp

jaa men det var nu mere om der var en grænse for man kunne sige at hvis jeg skal blive ved med at være her så vil jeg altså have en rigtig løn??? eller tilskud eller et eller noget andet

Anmeld

20. februar 2013

B&J

Yurie skriver:

Hvis du har været på kontanthjælp i 6måneder kan du få løntilskud.

åhh jamen jeg har været på kontanthjælp i over 2-3 år nu og leder og leder efter job, men jeg er jo i praktik og skal jo finde ud af hvornår er man berettet til løn tilskud under en praktik....

Anmeld

20. februar 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

tal med din sagsbehandler?

Jeg mener at det er op til 1 år.. 

Anmeld

20. februar 2013

TNBC

B&J skriver:

åhh jamen jeg har været på kontanthjælp i over 2-3 år nu og leder og leder efter job, men jeg er jo i praktik og skal jo finde ud af hvornår er man berettet til løn tilskud under en praktik....

Jeg startede i mandags, 4ugers praktik og hvis der fungere, skal jeg i virksomheds praktik med løntilskud.

Anmeld

20. februar 2013

Mom2

B&J skriver:

jaa men det var nu mere om der var en grænse for man kunne sige at hvis jeg skal blive ved med at være her så vil jeg altså have en rigtig løn??? eller tilskud eller et eller noget andet

Nej så skal du i job med løntilskud og ikke praktik. Jeg var samme sted i 11 måneder på kontanthjælp. Grunden til jeg fik lov at blive var, at jeg blev gravid og at hun formentlig har en elevplads til mig når jeg er færdig med kontanthjælp

Anmeld

20. februar 2013

B&J

Problembarnet skriver:

tal med din sagsbehandler?

Jeg mener at det er op til 1 år.. 

jamen det skal jeg også men ikke nemt når det er 3 sagsbehandler på under 1år jeg har haft nu

Anmeld

20. februar 2013

B&J

Yurie skriver:

Jeg startede i mandags, 4ugers praktik og hvis der fungere, skal jeg i virksomheds praktik med løntilskud.

okay hvordan kom du det??? er det noget man siger eller???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.