Sygeplejestuderende i psykiatrien -HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

Viventerjer

sne190810 skriver:

Godaften

Jeg er sygeplejestuderende, og skal til at ønske hvor jeg kunne tænke mig at få mulighed, for at komme hen i klinik.

Jeg syntes det er lidt svært, eftersom jeg ikke rigtig har nogen erfaringer el. viden omkring de forskellige afdelinger rundt omkring, så ville høre fra jer som enten selv har været i klinik, arbejder eller har arbejdet i psykiatrien.

Hvad kan i anbefale?  Hvad kan i evt. IKKE anbefale?

Jeg har været inde på www.kurh.dk og læse om de forskellige steder, men kunne nu godt tænke mig at høre fra nogle som selv har stået i det arbejdsmæssigt.

Jeg bor i København, hvis det er relevant

En psykiatrisk modtagelse og eller intensivafsnit så får du lært en masse om den akutte patient og intensiv patienten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Lady Marion <3

rimor skriver:

Vil lige sige at de pt. Der er indlagt på geronto psyk jo også er der af en årsag, altså kan det ikke udelukkes at de er aggressive og udadreagerende. Ift. Det indlæg ovenfor.

Selvfølgelig , det er jo en psykiatrisk afd. hvor døren ind i mellem er låst ...   Der er da også enkelte behandlingsdomme og nogle der er under tvang .. Men tag feks antallet af bæltefikseringer på geronto versus en lukket afd med yngre mennesker .. Der er uhyre sjældent fikseringer på geronto .. Der er også det aspekt i det at patienterne er over 70 år og knapt så hurtige som en på 20-40 år .. Det er mere trygt hvis man ikke er til psykiatriske patienter . Man kan jo ikke bare vælge psykiatrien fra

Anmeld

19. februar 2013

Lady Marion <3

Viventerdig skriver:

En psykiatrisk modtagelse og eller intensivafsnit så får du lært en masse om den akutte patient og intensiv patienten