Sygeplejestuderende i psykiatrien -HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.467 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. februar 2013

sne190810

Godaften

Jeg er sygeplejestuderende, og skal til at ønske hvor jeg kunne tænke mig at få mulighed, for at komme hen i klinik.

Jeg syntes det er lidt svært, eftersom jeg ikke rigtig har nogen erfaringer el. viden omkring de forskellige afdelinger rundt omkring, så ville høre fra jer som enten selv har været i klinik, arbejder eller har arbejdet i psykiatrien.

Hvad kan i anbefale?  Hvad kan i evt. IKKE anbefale?

Jeg har været inde på www.kurh.dk og læse om de forskellige steder, men kunne nu godt tænke mig at høre fra nogle som selv har stået i det arbejdsmæssigt.

Jeg bor i København, hvis det er relevant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Lady Marion <3

sne190810 skriver:

Godaften

Jeg er sygeplejestuderende, og skal til at ønske hvor jeg kunne tænke mig at få mulighed, for at komme hen i klinik.

Jeg syntes det er lidt svært, eftersom jeg ikke rigtig har nogen erfaringer el. viden omkring de forskellige afdelinger rundt omkring, så ville høre fra jer som enten selv har været i klinik, arbejder eller har arbejdet i psykiatrien.

Hvad kan i anbefale?  Hvad kan i evt. IKKE anbefale?

Jeg har været inde på www.kurh.dk og læse om de forskellige steder, men kunne nu godt tænke mig at høre fra nogle som selv har stået i det arbejdsmæssigt.

Jeg bor i København, hvis det er relevant

Jeg er assistent elev på Geronto .. Da jeg fik den var jeg mere end grædefærdig  Men det er egentligt ret godt og lærerigt ,, God mulighed for at følge en masse ECT forløb , de sygepl. studerende er glade for det også ..

Anmeld

19. februar 2013

sne190810

Lady Marion <3 skriver:

Jeg er assistent elev på Geronto .. Da jeg fik den var jeg mere end grædefærdig  Men det er egentligt ret godt og lærerigt ,, God mulighed for at følge en masse ECT forløb , de sygepl. studerende er glade for det også ..

Jeg kan faktisk godt huske dit indlæg omkring dét, og at folk sagde det faktisk var rigtig godt. hvilket jeg også har skrevet mig lidt bag i øret.

Jeg syntes det er lidt svært, for syntes typisk at de afdelinger som lyder enormt spændende i manges ører (lukkede afd., retspsyk osv) egentlig er kedelige i længden i og med de studerende ikke kan/må være med til særlig meget fordi de ikke er uddannede nok ift. det arbejde som skal udføres.

Min værste frygt er nok lidt at jeg ender på en afdeling hvor meget af tiden er hvor man bare sidder og kigger ind i væggen, både fordi personalet enten ikke kan finde ud af at lære/bruge de studerende i arbejdet eller fordi det er for "avanceret" for en simpel studerende. Hvis du forstår hvad jeg mener

Anmeld

19. februar 2013

Faith

Da jeg læste til sygeplejerske var jeg i praktik på geronto psyk. Det var ikke mit førstevalg, men valgte at gå ind til det med åbent sind.

Det blev meget lærerigt. Endte faktisk med at skrive bachelor om ældre og depression og det præventive arbejde man som sygeplejerske kan udføre for at spotte de deprimerede ældre i eget hjem. Rigtig spændende!

Anmeld

19. februar 2013

Lady Marion <3

sne190810 skriver:

Jeg kan faktisk godt huske dit indlæg omkring dét, og at folk sagde det faktisk var rigtig godt. hvilket jeg også har skrevet mig lidt bag i øret.

Jeg syntes det er lidt svært, for syntes typisk at de afdelinger som lyder enormt spændende i manges ører (lukkede afd., retspsyk osv) egentlig er kedelige i længden i og med de studerende ikke kan/må være med til særlig meget fordi de ikke er uddannede nok ift. det arbejde som skal udføres.

Min værste frygt er nok lidt at jeg ender på en afdeling hvor meget af tiden er hvor man bare sidder og kigger ind i væggen, både fordi personalet enten ikke kan finde ud af at lære/bruge de studerende i arbejdet eller fordi det er for "avanceret" for en simpel studerende. Hvis du forstår hvad jeg mener

Jamen jeg har indset at jeg lærer en del da jeg virkelig kan være sammen med patienterne på egen hånd da de ikke er farlige .. Jeg skal ikke bruge tiden på at kigge mig over skulderen men jeg kan observere og lave en masse aktiviteter .. Det fede er at man lærer en masse om ældrepsykiatri og det er faktisk meget anderledes end hos de unge .. Man skal kigge efter helt andre symptomer hos de ældre psykisk syge ,,, Syntes tendensen på min afd er at det meste af det faste personale sidder bag den låste dør på kontoret og hygger .. Men det giver mere tid til mig ude blandt patienterne   Ulempe  de ældre psykiske patienter går lige i hjertet på mig .

Anmeld

19. februar 2013

sne190810

Lady Marion <3 skriver:

Ja men jeg har indset at jeg lærer en del da jeg virkelig kan være sammen med patienterne på egen hånd da de ikke er farlige .. Jeg skal ikke bruge tiden på at kigge mig over skulderen men jeg kan observere og lave en masse aktiviteter .. Det fede er at man lærer en masse om ældrepsykiatri og det er faktisk meget anderledes end hos de unge .. Man skal kigge efter helt andre symptomer hos de ældre psykisk syge ,,, Syntes tendensen på min afd er at det meste af det faste personale sidder bag den låste dør på kontoret og hygger .. Men det giver mere tid til mig ude blandt patienterne   Ulempe  de ældre psykiske patienter går lige i hjertet på mig .

Det er lige præcis det jeg er bange for, hvis man kommer på en af de intensive/lukkede afdelinger. Tror heller ikke rigtig det er noget på mig, jeg har ikke lyst til at gå og bruge energi på at være usikker og utryg, når jeg er der for at lære.

Anmeld

19. februar 2013

Faith

sne190810 skriver:

Det er lige præcis det jeg er bange for, hvis man kommer på en af de intensive/lukkede afdelinger. Tror heller ikke rigtig det er noget på mig, jeg har ikke lyst til at gå og bruge energi på at være usikker og utryg, når jeg er der for at lære.

Vil lige dele en lille historie fra den virkelige verden med dig.

Min veninde var i praktik på en lukket psykiatrisk afdeling da hun læste til sygeplejerske. Hun blev kontaktperson for en yngre skizofren mand som var rigtig godt medicineret på det tidspunkt, og derfor ikke blev betragtet som værende farlig (det havde han før været).

Men en dag skulle hun ind til ham alene og snakke med ham, og det lykkedes ham at trænge hende op i en krog og true hende. Hun fik kaldt nød og der kom selvfølgelig assistance ret hurtigt.

Men den oplevelse gjorde at hun gik ned med depression og angst, og hun kom aldrig til at arbejde som sygeplejerske.

Selvfølgelig kan sådan noget også ske på de åbne psykiatriske afdelinger, men jeg tror risikoen er mindre. Man skal være gjort af en helt speciel støbning for at arbejde på de lukkede psykiatriske afdelinger og retspsyk. Jeg ville personligt være skrækslagen

Anmeld

19. februar 2013

Lady Marion <3

sne190810 skriver:

Og det gider jeg simpelthen ikke , vil ikke nedbryde mit sind pga et arbejde   Så hellere hygge med de ældre , søde og til tider meget morsomme ældre ...  Vi har jo rigtigt mange der får ECT af de ældre og det er virkeligt fedt at følge så mange forløb fra når de kommer ind og er fuldstændigt susidale og efter 4-5 behandlinger er de fuldstændigt anderledes , i øvrigt også spændende at gå med og se "dine" patienter modtage ECT ..

Anmeld

19. februar 2013

rimor

Lady Marion <3 skriver:

Og det gider jeg simpelthen ikke , vil ikke nedbryde mit sind pga et arbejde   Så hellere hygge med de ældre , søde og til tider meget morsomme ældre ...  Vi har jo rigtigt mange der får ECT af de ældre og det er virkeligt fedt at følge så mange forløb fra når de kommer ind og er fuldstændigt susidale og efter 4-5 behandlinger er de fuldstændigt anderledes , i øvrigt også spændende at gå med og se "dine" patienter modtage ECT ..

Vil lige sige at de pt. Der er indlagt på geronto psyk jo også er der af en årsag, altså kan det ikke udelukkes at de er aggressive og udadreagerende. Ift. Det indlæg ovenfor.

Anmeld

19. februar 2013

JonTri

Jeg er på en lukket psyk modtagelse og der var jeg også i klinisk forløb. Jeg har været glad for det - man lærer virkelig at tyde mennesker, være skarp og sine egne grænser. Trods det akutte, der kan være hårdt både fysisk og psykisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.