sne190810 skriver:
Det er lige præcis det jeg er bange for, hvis man kommer på en af de intensive/lukkede afdelinger. Tror heller ikke rigtig det er noget på mig, jeg har ikke lyst til at gå og bruge energi på at være usikker og utryg, når jeg er der for at lære.
Vil lige dele en lille historie fra den virkelige verden med dig.
Min veninde var i praktik på en lukket psykiatrisk afdeling da hun læste til sygeplejerske. Hun blev kontaktperson for en yngre skizofren mand som var rigtig godt medicineret på det tidspunkt, og derfor ikke blev betragtet som værende farlig (det havde han før været).
Men en dag skulle hun ind til ham alene og snakke med ham, og det lykkedes ham at trænge hende op i en krog og true hende. Hun fik kaldt nød og der kom selvfølgelig assistance ret hurtigt.
Men den oplevelse gjorde at hun gik ned med depression og angst, og hun kom aldrig til at arbejde som sygeplejerske.
Selvfølgelig kan sådan noget også ske på de åbne psykiatriske afdelinger, men jeg tror risikoen er mindre. Man skal være gjort af en helt speciel støbning for at arbejde på de lukkede psykiatriske afdelinger og retspsyk. Jeg ville personligt være skrækslagen
Anmeld