Mor.sander skriver:
Min søns far nægtede at betale børnebedraget, så jeg måtte søge om dem hos statsforvaltningen, og jeg fik dem først efter at statsforvaltningen havde afgjort sagen 9 mdr. efter vi var gået fra hinanden, og det var/er kommunen der udbetaler dem til mig og opkræver dem hos min søns far...
Du skal ikke regne med at få dem før det er afgjort om han er far eller ej... men så vil du tilgængel også få dem med tilbage virkende kraft.
Hmm.. Det er egentlig et lidt dårligt systemt, at ingen lægger dem ud, for et barn og en mor skal da ikke stilles dårligere hvis fx faren nægter at betale og forlanger en test.
Jeg ved man kan søge om et ekstra bidrag fra faren 2 mdr før fødselen og 1 måned efter. Samt man kan søge om 3x bidrag til tilskud til barnedåben. Hvad så med disse penge?
Får man heller ikke dem før sagen er afgjort, hvilket kan tage lang tid?
Så har man jo ikke de ekstra penge til en babyudstyr eller en ordentlig barnedåb.. Det giver for mig heller ingen mening at man kan søge om de ekstra tilskud til disse ting, hvis man først for dem efter de udgifter er betalt...
Det er snotforvirrende.........
Anmeld