Fødselsberetning af Sofias fødsel 06.02.13

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2013

Frk-Lotusblomst

M (: skriver:

Haha, så lad gå for denne gang..

Hihi taaaak søde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

kriknu

Kæmpe tillykke med guldklumpen, hvor er hun dog bare lækker!

Anmeld

20. februar 2013

L&V

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja, det er da for dårligt. Vi burde da være gået i gang med planlægningen allerede under fødslen.

Nemlig.. igang med jer

Anmeld

20. februar 2013

maryjane

Tillykke med hende

Anmeld

20. februar 2013

Frk-Lotusblomst

kriknu skriver:

Kæmpe tillykke med guldklumpen, hvor er hun dog bare lækker!

Mange tak.

Anmeld

20. februar 2013

Frk-Lotusblomst

Månsson skriver:

Nemlig.. igang med jer

Jaaaa.

Anmeld

20. februar 2013

Frk-Lotusblomst

maryjane skriver:

Tillykke med hende

Mange tak.

Anmeld

11. marts 2013

Tanjadamgaard

Frk-Lotusblomst skriver:

04.02.13 - vågner op ved at jeg får våde trusser. Troede vandet sev men det var blot vandet udflåd og slim. - fyldte mange bind. Fik tegnblødning. Og træk om i lænden.

05.02.13 - sidste jm besøg. Fik tid til igangsættelse dagen efter. Hun mente at kroppen var igang med at modnes, men ville ikke mærke mig indvendig når nu jeg skulle sættes igang dagen efter.

06.02.13
Kl. 14.00 mødte vi til igangsættelse. Jeg fik kørt ctg kurve der var fin og viste få veer på de 40 min jeg fik den kørt. Blev undersøgt indvendig og da hun startede var jeg 1,5 finger åben men jeg var så blød at det blev til 2, der var kun en snip af livmoderhalsen tilbage.
Kl. 15.30 valgte jm at tage vandet.
Så fik jeg kørt ctg igen og vi blev bedt om at gå en tur på 2-3 timer. Kl. Var nu 16.15. Vi gik men vendte hurtigt tilbage da jeg fyldte bindet med vand. Efter at have fået ny ble på gik vi igen. Min kæreste gik i bilen efter fødselstasken imens fik jeg masser af veer og da min kæreste kom igen gik der så stor en skylle at den stol jeg sad på, gulvet, mit tøj og ned i mine sko. Så måtte vi på fg igen og fik så en føde stue.
Kl. 17.15 kom jeg i badekar. Dette var ikke lige mig! Så op igen. Fik maaaaange veer, de kom konstant! Kl. 18.30 fik jeg klyx men fik ikke tømt helt ud pga vestorm. kl. 19 blev jeg tjekket indvendig. 6 cm åben. I badet havde vi aftalt at vi tog op til revision om jeg skulle have medicinsk smertestillende, men da jeg allerede var 6 cm spurgte jeg min kæreste til råds. Han sagde "nej, ingen smertelindring, du kan og vil klare det". ? kl. 19.30, Efter 30 min mere med vestorm begyndte jeg at føle pressetrang. Blev tjekket igen - nu 9 cm åben. 19.40 - 10 cm åben med en lille kant. 19.45 - klar til at presse.
Jeg prøvede forskellige stillinger og metoder under pressefasen - rygleje, sideleje, rykke sig op ved hjælp af en stofble.
Pludselig dykker Sofias hjerterytme meget og der bliver kaldt læge. Hun tager blodprøve der er fin. Ca. 30 min efter bliver 3 læger kaldt da hjerterytme stadig falder og ikke stabiliserer sig efter veerne! Så nu skulle hun ud. De tog flere blodprøver og ville gøre klar til at tage hende med sugekop.
Og så fik jeg ellers selv presset hende ud på 2-3 veer mere . 3765g og 51cm ren skønhed. ?

Dagene efter er gået rimeligt. Jeg har kæmpet med amningen og hun har tabt lige lidt for meget og var lørdag d. 9/2 nede på 3400g. Mandag d. 11/2 var hun på 3500 og igår var hun oppe på 3850. Så mor her var stolt!!! Jeg har droppet amningen, da hun suttede helt forkert på det ene bryst, det var smertefuldt og derudover var det bare ikke mig. Nød det slet ikke og var sååå ked af det.. Jeg malker ud så hun får min mælk på flaske. Det fungerer rigtig fint og jeg er blevet en meget lykkeligere mor.

Derudover har hun haft en smule gulsot, som heldigvis er i rigtig fin bedring.
Hun har været i sit første bad idag og navlestumpen er faldet af.

Hun er en mild, skøn og stærk pige. Vi elsker hende allerede sååååå højt. <3

Og maaaange tusind tak for alle lykønskningerne i "jeg har født"-tråden..

Og så lidt billeder af den skønne. <3
1 time gammel
2 dage gammel
7 dage gammel
8 dage gammel

Stort tillykke med din vidunderlige prinsesse, hvor er hun altså dejlig! 

Anmeld

11. marts 2013

tarkoflen

Hvor er hun bare lækker

Anmeld

14. marts 2013

Frk-Lotusblomst

Tanjadamgaard skriver:

Stort tillykke med din vidunderlige prinsesse, hvor er hun altså dejlig! 

Mange tak søde.
Håber alt er vel med dig og prinsessen.
Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.