Hun vågner hver 2. time om natten og Mor er TRÆT.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

Michalala

Frk P. skriver:

det oplevede vi også en overgang, det med ofte vågen om natten.. det hjalp da grøden var kørt ordentligt ind, og hun gik fra 3 natmåltider - til 1! så hæng i, det går helt sikkert meget snart over

mht til lurene om dagen, lyder det samlede antale timer lur meget fint, men synes det burde være 2 lure istedet for 3.. her sover min pige (7mdr) en halv time formiddag og to timer eftermiddag... prøv at strække det så du putter hende en time eller to timer senere end du pleher at putte hende på anden lur - ku du ikkke det?

Jeg har også ovcervejet at gå over til 2 lure. Det vil FORHÅBENTLIG også betyde at hendes lure så bliver lidt længere, så jeg også selv vil kunne sove imens. Er det kun 2. lur jeg skal strække tror du? For jeg syntes jeg vil have svært ved at strække 1. luren meget mere, da hun virker træt efter 2 timer.
Faktisk har hun kun taget 2 lure i dag og hun virker ikke helt umulig, så det er ihvertfald forsøget værd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Michalala

spj skriver:

Mit forslag ville også være at nøjes med 2 lurer om dagen hvis hun kan det og jeg ville ikke begynde at give mere mad om natten.

Jeg har en dreng på 5 måneder og til inspiration ser hans dag således ud:
Han vågner typisk kl. 8 om morgen.
Ca. Kl. 10 bliver han lagt ud til første lur. De sidste par dage har han så sovet 2,5 time.
Ved 15 tiden bliver han lagt ud til 2. Lur og sover ca. 2 timer.
Mellem 19-20 kommer han i seng.
Han bliver stadigvæk kun ammet.

Tak for svar. eg har faktisk gået og overvejet 2 lure et stykke tid, så måske jeg skal forsøge med det. Det er også hvad flere andre foreslår. Tror jeg vil give det en chance.

Anmeld

19. februar 2013

Giraffen

Michalala skriver:

Jeg har også overvejet at begynde at give et ekstra måltid. Prøvede faktisk i går. Men så følte jeg bare at jeg proppede mad i hende hele tiden. Og hun kastede faktisk også op. Men tror alligevel jeg vil give det en chance mere. Tak for svar.

du ka evt skifte en af flaskerne ud med grød så hun får på samme tidspunkter som hun gør nu jeg begyndte også at give min datter rugbrød da hun var 6 måneder, for hun var/er så dårlig til det med mad at vi bare forsøgte ALT og rugbrød ville hun hvertfald gerne ha

og så synes jeg det med mindre i flaskerne om natten fungerede rigtig godt - det er også som om hun sover roligere når hun får mindre i flaskerne om natten, for så er det noget med kroppen og maven har mere ro, da den ikke skal fordøje en masse

Anmeld

20. februar 2013

Michalala

Giraffen skriver:

du ka evt skifte en af flaskerne ud med grød så hun får på samme tidspunkter som hun gør nu jeg begyndte også at give min datter rugbrød da hun var 6 måneder, for hun var/er så dårlig til det med mad at vi bare forsøgte ALT og rugbrød ville hun hvertfald gerne ha

og så synes jeg det med mindre i flaskerne om natten fungerede rigtig godt - det er også som om hun sover roligere når hun får mindre i flaskerne om natten, for så er det noget med kroppen og maven har mere ro, da den ikke skal fordøje en masse

Jeg ammer stadig, så det der med at give mindre mælk end normalt er ikke så nemt...

Jeg havde også overvjet rugbrød, men læste så at de først må få det ved 8 mnd. Men tænker nu alligevel at jeg måske giver hende lidt smagsprøver

Anmeld

23. februar 2013

BABYPIGEnr4

Michalala skriver:

Min datter er knap 6 mnd. Sover i slyngevugge både om dagen og om natten. (Og jeg håber ikke I foreslår en anden seng, for det har vi ikke plads til)

Lige nu sover hun 3 lure om dagen.
1. lur ca 45 min.
2. lur ca. 1,5 time (men desværre også ofte mindre)
3. lur ca. 1 time
Hun får skemad 2 gange om dagen.

Bliver lagt til natten mellem kl. 19-20 og vågner ca. kl. 7 om morgenen.
Om dagen falder hun altid selv i søvn. Bliver ikke vugget e.l. Om natten har vi tidligere skullet holde hendes hænder så de ikke lå og boksede rundt og hev sutten ud. De sidste par nætter er hun selv faldet i søvn.

Jeg er lidt i tvivl om hun sover nok om dagen. Men ved ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at sove mere. Og hun virker altid glad.
Men... det store problem er natten. Hun vågner ca. hver 2 time og græder (fra kl. 19-23 sover hun dog for det meste uden problemer). Hun får kun mad 2 gange i løbet af natten. Så de andre gange må jeg forsøge at give sut, tage hende op og trøste hende m.m.Og jeg er SÅ træt. Jeg kan snart ikke mere. Det går ud over min tålmodighed med hende, og min leg med hende om dagen.

Alle gode råd tages imod med kys-hånd. Håber nogen kan hjælpe.

Nu har jeg ikke lige læst alle indlæggene, men jeg tænker at hun måske skal have noget vælling inden hun sover, så hun er mæt hele natten eller ihvertfald 5-6 timer.

Har hun andre symptomer end gråd og hvordan græder hun. Har hun ondt eller kan hun bare ikke sove?

Jeg synes det lyder som om hun sover timer nok. Det er jo ikke alle børn der sover meget

Hun kan jo have noget med ryggen og så kan en kiropraktor hjælpe.

Men inden du begynder på alt muligt, så ring til din sundhedsplejerske og hør hvad hun synes

Babyéste hilsner fra Helle

Anmeld

24. februar 2013

Gaia

Måske sover hun bedre om dagen, fordi I ikke er inde på værelset. Det lyder nemlig lidt som om måske vækkes af jer... Det er vel den store forskel på dagssøvnen og nattesøvnen, at I er i samme rum som hende. Mig og min mand er nu rykket ned i stuen og sove, da vores søn vågnede hver anden time, græd og ville over til os, have mad osv. Vi var ved at blive sindssyge af afbrudt nattesøvn. Så rykkede vi ud for at se om det var os der vækkede ham..og over en uges tid blev hans søvn så meget forbedret og natten til idag sov han hele natten! Så måske, hvis I sover på værelse med hende, skal I rykke ud. Og se om det over et par dage virker. . En anden mulighed er, ar hun har problemer med ørerne. Igen vores søn havde øreproblemer i fire måneder inden han fik lagt dræn, han vågnede ca. Hver 1-2 time når trykket blev for stort i ørerne. Så få tjekket hendes øre bare for en sikkerheds skyld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.