Hun vågner hver 2. time om natten og Mor er TRÆT.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.338 visninger
15 svar
1 synes godt om
19. februar 2013

Michalala

Min datter er knap 6 mnd. Sover i slyngevugge både om dagen og om natten. (Og jeg håber ikke I foreslår en anden seng, for det har vi ikke plads til)

Lige nu sover hun 3 lure om dagen.
1. lur ca 45 min.
2. lur ca. 1,5 time (men desværre også ofte mindre)
3. lur ca. 1 time
Hun får skemad 2 gange om dagen.

Bliver lagt til natten mellem kl. 19-20 og vågner ca. kl. 7 om morgenen.
Om dagen falder hun altid selv i søvn. Bliver ikke vugget e.l. Om natten har vi tidligere skullet holde hendes hænder så de ikke lå og boksede rundt og hev sutten ud. De sidste par nætter er hun selv faldet i søvn.

Jeg er lidt i tvivl om hun sover nok om dagen. Men ved ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at sove mere. Og hun virker altid glad.
Men... det store problem er natten. Hun vågner ca. hver 2 time og græder (fra kl. 19-23 sover hun dog for det meste uden problemer). Hun får kun mad 2 gange i løbet af natten. Så de andre gange må jeg forsøge at give sut, tage hende op og trøste hende m.m.Og jeg er SÅ træt. Jeg kan snart ikke mere. Det går ud over min tålmodighed med hende, og min leg med hende om dagen.

Alle gode råd tages imod med kys-hånd. Håber nogen kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Jibbe

Er hun kun sulten de 2 gange om natten tænker jeg eller kunne du forsøge at give en ekstra gang mad? Hvad med at svøbe hende i en lagen, dynebetræk eller lign så hun ikke bokser rundt?

Anmeld

19. februar 2013

Michalala

Jibbe skriver:

Er hun kun sulten de 2 gange om natten tænker jeg eller kunne du forsøge at give en ekstra gang mad? Hvad med at svøbe hende i en lagen, dynebetræk eller lign så hun ikke bokser rundt?

Altså jeg har faktisk ikke lyst til at vænne hende til mere mad om natten (men selvf. skal hun ikke sulte). Jeg plejer at gøre det sådan at jeg giver sut og trøster og hvis jeg så slet ikke kan få det til at hjælpe, så tager jeg det som et tegn på at hun er sulten. Men ofte får hun mad kl. 20, når hun bliver lagt, kl. 24 og kl. 4, så det er jo hver 4. time.

Det med at svøbe hende er måske forsøget værd. Men slyngevuggen er jo i forvejen ret omsluttende, så ved faktisk ikke om det har nogen effekt.

Anmeld

19. februar 2013

Jibbe

Jeg tænker bare så armene ikke kan bokse rundt. Kan godt se det med ikke at vænne hende til mere mad om natten men måske hun hR ramt et appetitspring og derfor vågner mere. Det er vel et forsøg værd i en uges tid.
I øvrigt ligger der et tigerspring omkring 6 mdr som også kan give ret urolig søvn.

Anmeld

19. februar 2013

Giraffen

Michalala skriver:

Min datter er knap 6 mnd. Sover i slyngevugge både om dagen og om natten. (Og jeg håber ikke I foreslår en anden seng, for det har vi ikke plads til)

1. lur ca 45 min.
3. lur ca. 1 time

Om dagen falder hun altid selv i søvn. Bliver ikke vugget e.l. Om natten har vi tidligere skullet holde hendes hænder så de ikke lå og boksede rundt og hev sutten ud. De sidste par nætter er hun selv faldet i søvn.

Jeg er lidt i tvivl om hun sover nok om dagen. Men ved ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at sove mere. Og hun virker altid glad.
Men... det store problem er natten. Hun vågner ca. hver 2 time og græder (fra kl. 19-23 sover hun dog for det meste uden problemer). Hun får kun mad 2 gange i løbet af natten. Så de andre gange må jeg forsøge at give sut, tage hende op og trøste hende m.m.Og jeg er SÅ træt. Jeg kan snart ikke mere. Det går ud over min tålmodighed med hende, og min leg med hende om dagen.

jeg tror jeg ville starte med at gå over til et mere skemåltid i løbet af dagen - og så evt en flaske mere om natten

Vi har også en pige på snart et år, der stadig skal ha mad om natten, men vi fik først hendes flaskeantal ned da hun gad og spise mere i løbet af dagen (mad har ALDRIG været hendes største interesse) - og så gav vi hende samme antal måltider om natten, men med mindre mælk i, så hun fik det hun vågnede for, men ikke i samme mængder (og det virkede rigtig godt for os)

Anmeld

19. februar 2013

modesty

1. lur ca 45 min.
3. lur ca. 1 time

Det er helt normalt at de begynder at vågne ofte i den alder. Min erfaring efter at have snakket med (mange) veninder og bekendte er at det sjældent har noget med mad at gøre. Der sker enormt meget med deres hjerne i de måneder, de udvikler sig helt vildt. Min dreng vågnede hver halvanden time fra han var cirka 4 mdr. til han var cirka 9 mdr. Han kunne dog bare få sutten og sove videre - jeg kan desværre ikke hjælpe med hvordan du får hende til at sove hurtigere igen.

Anmeld

19. februar 2013

Blirnokaldrigfru

Michalala skriver:

1. lur ca 45 min.
3. lur ca. 1 time

det oplevede vi også en overgang, det med ofte vågen om natten.. det hjalp da grøden var kørt ordentligt ind, og hun gik fra 3 natmåltider - til 1! så hæng i, det går helt sikkert meget snart over

mht til lurene om dagen, lyder det samlede antale timer lur meget fint, men synes det burde være 2 lure istedet for 3.. her sover min pige (7mdr) en halv time formiddag og to timer eftermiddag... prøv at strække det så du putter hende en time eller to timer senere end du pleher at putte hende på anden lur - ku du ikkke det?

Anmeld

19. februar 2013

spj

Mit forslag ville også være at nøjes med 2 lurer om dagen hvis hun kan det og jeg ville ikke begynde at give mere mad om natten.

Jeg har en dreng på 5 måneder og til inspiration ser hans dag således ud:
Han vågner typisk kl. 8 om morgen.
Ca. Kl. 10 bliver han lagt ud til første lur. De sidste par dage har han så sovet 2,5 time.
Ved 15 tiden bliver han lagt ud til 2. Lur og sover ca. 2 timer.
Mellem 19-20 kommer han i seng.
Han bliver stadigvæk kun ammet.

Anmeld

19. februar 2013

Michalala

Giraffen skriver:

jeg tror jeg ville starte med at gå over til et mere skemåltid i løbet af dagen - og så evt en flaske mere om natten

Vi har også en pige på snart et år, der stadig skal ha mad om natten, men vi fik først hendes flaskeantal ned da hun gad og spise mere i løbet af dagen (mad har ALDRIG været hendes største interesse) - og så gav vi hende samme antal måltider om natten, men med mindre mælk i, så hun fik det hun vågnede for, men ikke i samme mængder (og det virkede rigtig godt for os)

Jeg har også overvejet at begynde at give et ekstra måltid. Prøvede faktisk i går. Men så følte jeg bare at jeg proppede mad i hende hele tiden. Og hun kastede faktisk også op. Men tror alligevel jeg vil give det en chance mere. Tak for svar.

Anmeld

19. februar 2013

Michalala

modesty skriver:

Det er helt normalt at de begynder at vågne ofte i den alder. Min erfaring efter at have snakket med (mange) veninder og bekendte er at det sjældent har noget med mad at gøre. Der sker enormt meget med deres hjerne i de måneder, de udvikler sig helt vildt. Min dreng vågnede hver halvanden time fra han var cirka 4 mdr. til han var cirka 9 mdr. Han kunne dog bare få sutten og sove videre - jeg kan desværre ikke hjælpe med hvordan du får hende til at sove hurtigere igen.

Tak for svar. Selvom det ikke er så opmuntrene at det kan vare helt til 9 mnd. så er det alligevel rart at høre at jeg ikke er den eneste. Jeg føler heller ikke at det er mad hun efterspørger, mere bare at hun har svært ved at finde roen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.