at se sin egen sorg i et andet menneske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

oo

jeg har lige haft besøg af en meget nær veninde. hun har selv problemer med at blive gravid (dvs hun BLIR det ikke - ligesom os) og det har vi knyttet meget tætte bånd over. desuden har hun prøvet at miste og da jeg mistede vores barn i januar, var det umådelig rart at der sad een som vidste præcis hvordan det føltes og ikke syntes jeg var melodramatisk når jeg gik i selvsving over smerten i hjertet.
Da jeg fortalte hende sidste efterår, at vi skulle i behandling, var hun meget overrasket over, at vi var nået dertil.
for nogle uger siden fortalte hun mig via email (som er vores primære kommunikationskilde), at de nu var igang med de indledene lægeundersøgelser for at få en henvisning til fertilitetsklinikken. jeg skrev naturligvis stolpe op og stolpe ned med gode råd til læge og til undersøgelser osv osv.
idag kom hun så forbi for at hjælpe mig med at lægge min kjole til festen imorgen op og nej hvor var det voldsomt at se hendes smerte. hun er altid optimistisk og hun samler mig op fra gulvet hundrede gange om ugen og lapper mig sammen og trøster mig og er i det hele tiden denne her enormt varme kvinde. nu er det så mig der ved hvordan hun har det, for en gangs skyld og at se den smerte udefra er bare...puha! hun er så glad og så taler vi om undersøgelserne og så kan jeg se i hendes øjne, at hun er så trist. og jeg ved jo godt hvor trist hun er, jeg har selv været der, og er der for så vidt stadig, men i de øjeblikke hvor man kan mærke man gir op og sir "det her fungerer ikke, vi må ha hjælp" er bare enormt svære. man føler sig som fiasko som kvinde og som menneske og det føles som om der er nogen der sidder et hemmeligt sted og har taget en af listen over dem der må få børn. puha. hvor jeg dog elsker hende for den hun er, og for at hun går igennem de samme ting som mig - ting som jeg vel at mærke, ikke ville ønske for min værste fjende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Dictes mor

Jeg kender det lidt, men måske mere omvendt. Jeg har en veninde som også har været igennem først 3 insemineringsforsøg og derefter 2 ægudtagningsforsøg. Hun havde ikke fortalt noget til nogen før hun fortalte mig om det hele, da hun var igang med 1 ægudtagningsforsøg. Jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at støtte hende og hjælpe hende, det var så tydeligt, hvor ondt det gjorde på hende. Hun blev heldigvis gravid og jeg blev rigtig glad på hendes vegne Desværre har vi næsten ikke snakket sammen siden, jeg tror, at hun gerne vil skubbe alle de dårlige oplevelser bag sig, og hvem kan bebrejde hende. Det betyder dog bare, at vi ikke længere kan snakke om det sammen, men det kan jeg ikke bebrejde hende, hun skal have lov til at nyde sin graviditet i fulde drag, selvom jeg godt kunne bruge hendes støtte lidt også, så kan jeg udemærket godt forstå hende.

Jeg er meget ked af at høre, at din veninde er så ked af det. Men hvor er hun heldig at have en veninde som dig. I er heldige at have hinanden, for selvom vores mænd er nok så dejlige og søde, så er det ikke alt de kan forstå og sætte sig ind i, og der er det bare rart at kunne snakke med nogen andre om det, som forstår hvad man mener. Du må gøre alt, hvad du kan for at hjælpe din veninde. Hvor er det dog dejligt, at hun har dig at snakke med, det er faktisk rigtig hårdt ikke at have nogen at snakke med om det.

Stort knus til både dig og din veninde.

Anmeld

20. juni 2009

lion

Mine tanker:
Hvor er jeg heldig at jeg af mig "selv" kan få børn og ikek skal igennem alt det I skal.
Men nej hvor må det være svært for jer, jeg ved ikk hvad jeg havde gjort hvis jeg som elsker børn ikk kunne få dem. Det ville da være det værste. Men der er jo folk som elsker børn og ikk kan få dem, desværre.

Ja det er som om det er en der har en liste over dem der må få børn eller ej. Men jeg synes det er unfair, for hvad med alle dem der ikk er gode forældre, de kan mærkelig nok altid få børn.
Jeg håber ikk jeg fornærmede nogen.

Anmeld

23. juni 2009

sarahb

puha, et må være så hårdt at skulle igennem hva i skal og jeg kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være..
Men hvor er det dejligt i har hinanden, og i kan støtte jer op af hinanden..

det er super godt at i er 2 så kan det være denne svære tid biver bare en smule nemmere at gå igennem

Sender jer de bedste tanker i håb om det lykkedes for jer begge snart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.