Chokoladelagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2013

Dot D

Tauf skriver:

Hej. Har du prøvet chokolade fondant før?? Den er ret god, den smager af det brune i lakridskonfekt ...

Men det jeg ville med det var at jeg nok ikke vil bruge en chokolade kage.. Da det godt kan blive lidt for "klamt" . Det kommer jo også an på hvad der skal i..

Knus

Det behøver ikke blive "klamt"

Jeg har i hvert fald fået stor ros for én jeg har lavet. Chokoladekage (opskriften ovenfor) med en hvid chokolademousse som fyld og opsmøring og chokoladefondant på toppen

De var helt vilde med den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

MyLove E

Dot D skriver:

Jeg har i hvert fald fået stor ros for én jeg har lavet. Chokoladekage (opskriften ovenfor) med en hvid chokolademousse som fyld og opsmøring og chokoladefondant på toppen

Tror også det havde været bedre med hvid chokolade:-):-)

Anmeld

25. februar 2013

Victoria2013

Dot D skriver:

Hvor dejligt at høre det er lækkert, det er jo det jeg også har tænkt mig at gøre - lige med tilføjelse af et eller andet syrligt-sødt, som i en eller anden form for syltetøj. Ved bare ikke helt om brombær passer til, eller om jeg skal gå efter jordbær eller hindbær i stedet...

Anmeld

25. februar 2013

Isabella_mor

Den her er vildt nem og smager fantastisk godt - er afprøvet mange gange og mange forskellige steder

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst (brug ikke maskine), hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Også fantastisk til muffins – store/alm. får ca 17 minutter og små/mini ca 12 minutter...

Denne opskrift har jeg prøvet til Cupcakes (i muffinstørrelse) DEN ER SÅ GOD... jeg anbefaler den STÆRKT: PS (det lyder skørt at den er prøvet forskellige steder )

Anmeld

26. februar 2013

Dot D

Isabella_mor skriver:

Denne opskrift har jeg prøvet til Cupcakes (i muffinstørrelse) DEN ER SÅ GOD... jeg anbefaler den STÆRKT: PS (det lyder skørt at den er prøvet forskellige steder )

Nå ja, godt ord igen, hi hi

Sad også og overvejede mine ord, da jeg skrev det, men valgte vist forkert

Anmeld

7. marts 2013

birthee

Dot D skriver:

Kan du ikke smide et link til din opskrift på chokolade kage til bunde??? Og hvis du har tid, hvordan laver man så en chokolade-smørcreme, og kan man selv lave fondant???

Anmeld

7. marts 2013

Dot D

birthee skriver:

Kan du ikke smide et link til din opskrift på chokolade kage til bunde??? Og hvis du har tid, hvordan laver man så en chokolade-smørcreme, og kan man selv lave fondant???

OPskriften på kagen er her:

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

2 dl flydende margerine

2 æg

Bland det som beskrevet øverst (brug ikke maskine), hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Også fantastisk til muffins – store/alm. får ca 17 minutter og små/mini ca 12 minutter...

Og chokoladesmørcreme:

1 pk flormelis, 1 pk bloksmør(blødt), 1/2 bæger billig nutellael. 200 g smeltet chokolade efter eget valg, 4-6 past. æggehvider

Rør smør og flormelis godt på maskine eller med mixer tilsæt nutella eller chokoladen og de past. æggehvider rør rigtigt godt sammen og den er klar til brug

Du kan godt lave din egen fondant - jeg gør det aldrig, så har desværre ingen tips dér....

Anmeld

19. marts 2013

birthee

Dot D skriver:

OPskriften på kagen er her:

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

2 dl flydende margerine

2 æg

Og chokoladesmørcreme:

1 pk flormelis, 1 pk bloksmør(blødt), 1/2 bæger billig nutellael. 200 g smeltet chokolade efter eget valg, 4-6 past. æggehvider

Rør smør og flormelis godt på maskine eller med mixer tilsæt nutella eller chokoladen og de past. æggehvider rør rigtigt godt sammen og den er klar til brug

Du kan godt lave din egen fondant - jeg gør det aldrig, så har desværre ingen tips dér....

Hvad så hvis det ikke er chokoladebunde man skal bruge, har du så en opskrift der???

Og hvilken smørcreme bruger man til lyse kager???

Undskyld alle spørgsmålene, men skal prøve at lave sådan en kage for første gang...

Anmeld

19. marts 2013

Dot D

birthee skriver:

Hvad så hvis det ikke er chokoladebunde man skal bruge, har du så en opskrift der???

Og hvilken smørcreme bruger man til lyse kager???

Undskyld alle spørgsmålene, men skal prøve at lave sådan en kage for første gang...

Jeg bruger drømmekagebunde som lyse kager, de bliver rigtigt dejligt svampede, hvis du bruger kærnemælk til at lave dem

Du kan bruge den samme creme, bare bruge smeltet hvid chokolade deri eller du kan lave PSC - den bedste og nemmeste smørcreme

250 g Palmin(blødt), 250 g bloksmør(blødt), 3 tsk vanilleessens, 700-900 g flormelis og 1dl. feks Asti eller anden vædske. Oprindelig opskrift er med 6 spsk mælk, det har jeg dog aldrig prøvet, så kan ikke svare for den

Palmin og smør piskes sammen - meget gerne på maskine - ellers med håndmixer i min. 10 minutter, så tilsætter du vanille, så flormelis lidt ad gangen - røre godt, og til sidst vædsken lidt ad gangen, og igen røres godt. Den er rigtig god at smøre med, og kan også bruges mellem lagene.

Du kan eksperimentere med vædsken, jeg har brugt Asti, Temp 12 cider, fanta, champagne og mange andre ting. Min favoritter er Asti og Temp 12 cider

Anmeld

19. marts 2013

Dot D

Og du skal ikke undskylde.... Du spørger bare, jeg svarer efter bedste evne, når jeg kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.