Chokoladelagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.642 visninger
21 svar
3 synes godt om
18. februar 2013

Victoria2013

Nu har jeg fået skaffet mig noget chokoladefondant (Specialkøbmanden havde udsalg), så jeg tænker at min fødselsdagslagkage i år bliver noget ekstra særligt

Men så skal jeg jo bruge en god opskrift på chokoladekage - altså sådan én som kan deles i 3 lag til en lagkage. Kunne selvfølgelig også bare købe chokoladebunde, men når det nu skal være, så skal det da være 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Team Putte

Kia2013 skriver:

Nu har jeg fået skaffet mig noget chokoladefondant (Specialkøbmanden havde udsalg), så jeg tænker at min fødselsdagslagkage i år bliver noget ekstra særligt

Men så skal jeg jo bruge en god opskrift på chokoladekage - altså sådan én som kan deles i 3 lag til en lagkage. Kunne selvfølgelig også bare købe chokoladebunde, men når det nu skal være, så skal det da være 

Jeg plejer at bruge denne:

4 æg

4 dl sukker

6 spsk kakao

1 dl mælk

3 dl mel

2 tsk bagepulver

150 gram margarine

Tænd for ovnen på 200 grader

Smelt margarinen ved svag varme og lad den køle af

Pisk æg og sukker luftigt

Pisk kakao, mel og mælk i æggemassen

Pisk bagepulveret i til det lige præcis er blandet

Pisk margarinen i til sidst

Smør en springform (26 cm) eller for den med bagepapir

Hæld dejen i og bag i 30 min

Lad køle af på rist og sæt den i køleskabet

Lad den stå på køl natten over, så er den nemmere at dele

Anmeld

18. februar 2013

Victoria2013

Team Putte skriver:

Jeg plejer at bruge denne:

4 æg

4 dl sukker

6 spsk kakao

1 dl mælk

3 dl mel

2 tsk bagepulver

150 gram margarine

Tænd for ovnen på 200 grader

Smelt margarinen ved svag varme og lad den køle af

Pisk æg og sukker luftigt

Pisk kakao, mel og mælk i æggemassen

Pisk bagepulveret i til det lige præcis er blandet

Pisk margarinen i til sidst

Smør en springform (26 cm) eller for den med bagepapir

Hæld dejen i og bag i 30 min

Lad køle af på rist og sæt den i køleskabet

Lad den stå på køl natten over, så er den nemmere at dele

Tusind tak

Anmeld

18. februar 2013

Dot D

Den her er vildt nem og smager fantastisk godt - er afprøvet mange gange og mange forskellige steder

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst (brug ikke maskine), hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Også fantastisk til muffins – store/alm. får ca 17 minutter og små/mini ca 12 minutter...

Anmeld

24. februar 2013

Francisca

Dot D skriver:

Den her er vildt nem og smager fantastisk godt - er afprøvet mange gange og mange forskellige steder

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst (brug ikke maskine), hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Også fantastisk til muffins – store/alm. får ca 17 minutter og små/mini ca 12 minutter...

Har prøvet at lave kagen og den er super god! Nu vil jeg så prøve at bruge den som lagkagebunde da min farmor bliver 80år  Hvis jeg evt lægger den i en bradepande vil tykkelsen så være perfekt til lagkagebunde? 

Anmeld

24. februar 2013

Dot D

Francisca skriver:

Har prøvet at lave kagen og den er super god! Nu vil jeg så prøve at bruge den som lagkagebunde da min farmor bliver 80år  Hvis jeg evt lægger den i en bradepande vil tykkelsen så være perfekt til lagkagebunde? 

Jeg gør det i hvert fald nogle gange Du kan jo prøve at regulere det lidt, ved ikke at hælde for tykt et lag i, for så tror jeg den bliver for tyk, men det er en smagssag, og det kommer jo også an på, hvor meget fyld der kommer i

God fornøjelse

Anmeld

25. februar 2013

Kamilla Jensen

Uhm lige hvad jeg står og mangler til weekenden's kage  Den skal klart prøves

Anmeld

25. februar 2013

MyLove E

Kia2013 skriver:

Hej. Har du prøvet chokolade fondant før?? Den er ret god, den smager af det brune i lakridskonfekt ...

Men det jeg ville med det var at jeg nok ikke vil bruge en chokolade kage.. Da det godt kan blive lidt for "klamt" . Det kommer jo også an på hvad der skal i..

Knus

Anmeld

25. februar 2013

Victoria2013

Tauf skriver:

Hej. Har du prøvet chokolade fondant før?? Den er ret god, den smager af det brune i lakridskonfekt ...

Men det jeg ville med det var at jeg nok ikke vil bruge en chokolade kage.. Da det godt kan blive lidt for "klamt" . Det kommer jo også an på hvad der skal i..

Knus

Det eneste jeg har brugt fondant til indtil videre er diverse slags småpynt til mine cupcakes... har aldrig lavet en kage dækket af fondant før, da jeg som regel syntes fondant smager kedeligt hvis der er for meget af det. Derfor jeg tænkte at chokolade-fondant gider jeg godt, for det smager vel af andet end bare sukker - så nu skal det prøves og jeg ELSKER chokolade, så vil gerne lave en form for ultimativ chokoladelagkage

Hvad ville du komme i - jeg modtager meget gerne forslag

Jeg tænkte på at smøre bundene med noget syltetøj (fx. min hjemmelavede brombærsyltetøj) og så lave hvid chokoladecreme at komme imellem bundene ellers. Og så en neutral smørcreme at smøre op med imellem lagkage og fondant

Anmeld

25. februar 2013

MyLove E

Kia2013 skriver:

Det eneste jeg har brugt fondant til indtil videre er diverse slags småpynt til mine cupcakes... har aldrig lavet en kage dækket af fondant før, da jeg som regel syntes fondant smager kedeligt hvis der er for meget af det. Derfor jeg tænkte at chokolade-fondant gider jeg godt, for det smager vel af andet end bare sukker - så nu skal det prøves og jeg ELSKER chokolade, så vil gerne lave en form for ultimativ chokoladelagkage

Hvad ville du komme i - jeg modtager meget gerne forslag

Jeg tænkte på at smøre bundene med noget syltetøj (fx. min hjemmelavede brombærsyltetøj) og så lave hvid chokoladecreme at komme imellem bundene ellers. Og så en neutral smørcreme at smøre op med imellem lagkage og fondant

Jeg har ikke så mange forslag. Har ikke lavet så mange kage endnu også kun cup cakes :-)

Vi lave en vanille kage med chokolade stykker i. Vi havde så chokolade mousse i og så chokolade fondant.. Det var for meget chokolade:-):-)

Men det du forslår lyder lækkert :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.