Hvilken uddannelse skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Hvorfor så bekymre dig om videregående uddannelse nu - i stedet for at koncentrere dig om hf. Hg giver ikke adgang til videregående uddannelser.  

man bliver da nød til at bekymre sig om fremtiden. jeg skal jo nok vælge nogen bestemte fag på hf for at gå videre med en uddannelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

lineog4

Anonym skriver:

man bliver da nød til at bekymre sig om fremtiden. jeg skal jo nok vælge nogen bestemte fag på hf for at gå videre med en uddannelse

Ved kun med lærer og socialrådgiver der er der ingen krav om specielle fag. 

Jeg synes nu også fokus skal være på HF, hvem ved måske du finder en interesse i noget helt andet mens du er der - kan fortælle jeg startede gym med at ville læse fysik eller matematik på uni, sluttede med tanken om at læse dansk, startede på RUC overbevist om jeg efter basis skulle læse dansk og kommunikation og endte med pædagogik og filosofi. Det er vigtigt man også tillader at lade sig forføre og overraskes for ligegyldigt hvilken uddannelse er lysten og interessen den bærende kraft når man har en bunke lektier foran sig og hellere ville hygge ;-)

Anmeld

18. februar 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Fysik B, Kemi B og Matematik B - så er man godt på vej med de fleste uddannelser  

På de fleste professionsnachelorer er der ikke specifikke adgangskrav. 

Kig på ug.dk - der står stort set al information om alle uddannelser Og som en skriver - ingen uddannelser er nemme at komme igennem

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Fysik B, Kemi B og Matematik B - så er man godt på vej med de fleste uddannelser  

På de fleste professionsnachelorer er der ikke specifikke adgangskrav. 

Kig på ug.dk - der står stort set al information om alle uddannelser Og som en skriver - ingen uddannelser er nemme at komme igennem

hverken matematik eller fysik er min stærke side. men der må jo være en uddannelse hvor der ikke indebærer så svære fag som fysik og matematik

Anmeld

18. februar 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

hverken matematik eller fysik er min stærke side. men der må jo være en uddannelse hvor der ikke indebærer så svære fag som fysik og matematik

Matematik B er bare SÅ god at have. 
Og der er jo en grund til at man bliver undervist - det er jo for at blive bedre  

Anmeld

18. februar 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

CAWI skriver:

Det er da nok forresten kemi C man skal have.
Det er bare hvad adgangskravende er jo.

Held og lykke det er meget spændende uddannelse og spændende job bagefter

Anmeld

18. februar 2013

wamse

lineog4 skriver:

Ved kun med lærer og socialrådgiver der er der ingen krav om specielle fag. 

Jeg synes nu også fokus skal være på HF, hvem ved måske du finder en interesse i noget helt andet mens du er der - kan fortælle jeg startede gym med at ville læse fysik eller matematik på uni, sluttede med tanken om at læse dansk, startede på RUC overbevist om jeg efter basis skulle læse dansk og kommunikation og endte med pædagogik og filosofi. Det er vigtigt man også tillader at lade sig forføre og overraskes for ligegyldigt hvilken uddannelse er lysten og interessen den bærende kraft når man har en bunke lektier foran sig og hellere ville hygge ;-)

Det er nu ikke rigtigt, for der er specifikke krav på ihvertfald socialrådgiveruddannelsen i forhold til hf-enkeltfag og niveau

Men ellers er jeg nu helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.