Hvilken uddannelse skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.405 visninger
16 svar
4 synes godt om
17. februar 2013

Anonym trådstarter

ja sidder virkelig i et problem sidder mellem 4 uddannelser jeg har interesse for. den ene er lærer uddannelse. den 2. er laborant uddannelse. den 3. er social rådgiver uddannelse. og den 4. er som fysioterapeut uddannelse. ved bare at jeg gerne Vil have med mennesker at gøre jeg er desværre ikke så god til regning altså brøk og dividere. Nogen gode råd eller erfaring hvilke uddannelse der er nemme at komme igennem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Tip!

Anonym skriver:

ja sidder virkelig i et problem sidder mellem 4 uddannelser jeg har interesse for. den ene er lærer uddannelse. den 2. er laborant uddannelse. den 3. er social rådgiver uddannelse. og den 4. er som fysioterapeut uddannelse. ved bare at jeg gerne Vil have med mennesker at gøre jeg er desværre ikke så god til regning altså brøk og dividere. Nogen gode råd eller erfaring hvilke uddannelse der er nemme at komme igennem?

Jeg tror ikke at du skal satse på at en uddannelse er nem at komme igennem..

Måske det var en mulighed at tage til åbent hus på de forskellige uddannelser, høre lidt om dem og så tage din beslutning derudfra. 

Anmeld

17. februar 2013

CaWi

Anonym skriver:

Nu ved jeg ik om du har en gymnasiel eksamen.
Har selv planer om at læse til laborant, og skal derfor læse tre enkeltfag, da jeg ikke har taget gymnasiet.
Det er biologi A, fysik C og matematik C

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

Twinkle little star skriver:

Jeg tror ikke at du skal satse på at en uddannelse er nem at komme igennem..

Måske det var en mulighed at tage til åbent hus på de forskellige uddannelser, høre lidt om dem og så tage din beslutning derudfra. 

nej ved godt at de ikke er super nemme at komme igennem men mere hvilke af de 4 jeg skulle gå igennem da jeg er meget i tvivl

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Har selv planer om at læse til laborant, og skal derfor læse tre enkeltfag, da jeg ikke har taget gymnasiet.

nej jeg har ingen studenter eksamen men skal enten starte på hf eller hg til august og derefter skal jeg i gang med en af uddannelse

Anmeld

17. februar 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

nej jeg har ingen studenter eksamen men skal enten starte på hf eller hg til august og derefter skal jeg i gang med en af uddannelse

Hvorfor så bekymre dig om videregående uddannelse nu - i stedet for at koncentrere dig om hf. Hg giver ikke adgang til videregående uddannelser.  

Anmeld

17. februar 2013

wamse

For mig at se, så er der stor forskel på arbejdsområderne i de valgte uddannelser, så tror at du selv skal gå ind og læse nærmere omkring dem, og beslutte dig for hvilken, som siger dig mest

Jeg ved at der flere uddannelses steder er åbent hus nu her, så en ide kunne være at tage til det, og høre nærmere omkring uddannelserne

Anmeld

17. februar 2013

CaWi

wamse skriver:

For mig at se, så er der stor forskel på arbejdsområderne i de valgte uddannelser, så tror at du selv skal gå ind og læse nærmere omkring dem, og beslutte dig for hvilken, som siger dig mest

Jeg ved at der flere uddannelses steder er åbent hus nu her, så en ide kunne være at tage til det, og høre nærmere omkring uddannelserne

Anmeld

17. februar 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Hej, jeg er selv uddannet laborant. På uddannelsen skal du være rigtig god til kemi og matematik derfor synes jeg at det er vigtigere at læse enkeltfag i kemi A og matematik A end biologi og fysik...

Anmeld

18. februar 2013

CaWi

EllaRo skriver:

Hej, jeg er selv uddannet laborant. På uddannelsen skal du være rigtig god til kemi og matematik derfor synes jeg at det er vigtigere at læse enkeltfag i kemi A og matematik A end biologi og fysik...

Det er da nok forresten kemi C man skal have.
Det er bare hvad adgangskravende er jo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.