Baby sover uroligt (3 uger gammel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Kay skriver:

har ik læst alle opslagene... men hos os hjalp det at svøbe hende... der kom meget mere ro på hende og hun sov så meget bedre

Har været nødt til at holde op med at svøbe hende, hun får det alt alt for varmt

Så skal hun ikke have tøj på, og er det ikke synd at hun falder i søvn i vores arme for at vi bagefter skal mosle hendes tøj af så hun kan sove igen? Vores sp sagde i hvert fald at det var synd at hun skulle nå at vågne igen når nu hun var faldet i søvn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Jibbe skriver:

Svøb eller over i sengen til mor og far! Din baby har ligget i tryghed i 9 mdr og skal pludselig ligge alene?! Det er instinktivt at det har brug for tryghed! Det tror at i er en person frem til ca 5-6 mdr og barnet er hjælpeløst og dens instinkt siger mor skal passe på mig- tæt på hendes krop!

Tror desværre ikke at du har ret, hun er ligeså urolig hos mig om natten - om hun ligger på min mave eller i mine arme er lige meget.

Men det var da en forfærdeligt masse udråbstegn

Anmeld

18. februar 2013

Jibbe

LilleNyPåVej skriver:

Tror desværre ikke at du har ret, hun er ligeså urolig hos mig om natten - om hun ligger på min mave eller i mine arme er lige meget.

Men det var da en forfærdeligt masse udråbstegn

Det er jo også bare min mening. Jeg holder på at de babyer har brug for tryghed og nærhed fra deres mor de første mange måneder - især ved søvnen.
Held og lykke med at få dit barn til at sove roligt. Kender desværre ikke andre velfungerende råd end dem jeg kom med før.

Anmeld

18. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Jibbe skriver:

Det er jo også bare min mening. Jeg holder på at de babyer har brug for tryghed og nærhed fra deres mor de første mange måneder - især ved søvnen.
Held og lykke med at få dit barn til at sove roligt. Kender desværre ikke andre velfungerende råd end dem jeg kom med før.

Selvfølgelig har de brug for tryghed fra deres mor, men jeg vil ikke til og lade min datter sove i vores seng om natten når jeg er blevet frarådet det på det groveste af både sygehus og fra info i pjecer. Hun kommer op til mig når hun skal spise i løbet af natten og ellers så kommer hun tilbage i hendes seng. Ville heller aldrig kunne få en ordentlig søvn hvis hun skulle ligge sammen med mig i sengen, ville være alt for bange for at der skulle ske hende noget - det er ikke trygt for mig.

Men som du nok har kunne læse så har flere andre sagt at det ikke har noget at gøre med om hun er tryg eller ej, Det er noget mange babyer åbenbart gør når de sover - og så længe at jeg kan se at hun ikke er ked af det så går jeg ikke ud fra at hun er utryg.

Anmeld

18. februar 2013

Kay

LilleNyPåVej skriver:

Har været nødt til at holde op med at svøbe hende, hun får det alt alt for varmt

Så skal hun ikke have tøj på, og er det ikke synd at hun falder i søvn i vores arme for at vi bagefter skal mosle hendes tøj af så hun kan sove igen? Vores sp sagde i hvert fald at det var synd at hun skulle nå at vågne igen når nu hun var faldet i søvn.

altså vi har svæbt hende i et dynbetræk netop for hun ik får det for varmt... og så bare dynen let hend over... og vi svæber hende inden hun får godnat mad... så hun falder i søvn i vores arme imens hun er svøbt

Anmeld

18. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Kay skriver:

altså vi har svæbt hende i et dynbetræk netop for hun ik får det for varmt... og så bare dynen let hend over... og vi svæber hende inden hun får godnat mad... så hun falder i søvn i vores arme imens hun er svøbt

Arr okay, jeg har nemlig bare svøbt hende i dynen og så får hun det aaalt for varmt

Men det var da en mulighed jeg lige vil prøve af Ja jeg plejer også at putte hende godt i mine arme inden hun får mad, så har hun det mere hyggeligt

Anmeld

18. februar 2013

Tulle28

Det kan være maven der driller lidt eller at hun bearbejder dagens indtryk. Eller 100.000 andre ting

Min datter sover i min armhule, der sover hun mest roligt og vågner ikke om natten (men jeg ammer non stop). Det er så hyggeligt at mærke de små fusser under dynen om natten - men det er jo en smagssag

Anmeld

18. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Tulle28 skriver:

Det kan være maven der driller lidt eller at hun bearbejder dagens indtryk. Eller 100.000 andre ting

Min datter sover i min armhule, der sover hun mest roligt og vågner ikke om natten (men jeg ammer non stop). Det er så hyggeligt at mærke de små fusser under dynen om natten - men det er jo en smagssag

Er som sagt bare blevet frarådet det på det groveste og jeg ved også bare at min søvn ville blive forfærdelig hvis hun skulle sove så tæt på mig - ville altid sove med et øje åbent

Men så længe det ikk er fordi hun er utryg eller vi larmer for meget imens vi sover, så fint fint, så må jeg jo bare lærer at leve med at hun sover lidt uroligt. Hun sover jo, hendes øjne er aldrig åben selvom jeg kigger en million gange i løbet af natten, så ja hun har måske lidt ondt i maven eller skal bearbejde alle de indtryk hun får i løbet af dagen

Det er bare mig der pyller

Anmeld

18. februar 2013

Tulle28

LilleNyPåVej skriver:

Er som sagt bare blevet frarådet det på det groveste og jeg ved også bare at min søvn ville blive forfærdelig hvis hun skulle sove så tæt på mig - ville altid sove med et øje åbent

Men så længe det ikk er fordi hun er utryg eller vi larmer for meget imens vi sover, så fint fint, så må jeg jo bare lærer at leve med at hun sover lidt uroligt. Hun sover jo, hendes øjne er aldrig åben selvom jeg kigger en million gange i løbet af natten, så ja hun har måske lidt ondt i maven eller skal bearbejde alle de indtryk hun får i løbet af dagen

Det er bare mig der pyller

Man fraråder da ikke samsovning? Det forstår jeg ikke en lyd af. Læs lige denne artikel
http://www.babykaos.dk/?page_id=266

Du kunne jo også prøve at svøbe hende, det virker fantastisk på min datter på 5 mdr.

Anmeld

18. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Tulle28 skriver:

Man fraråder da ikke samsovning? Det forstår jeg ikke en lyd af. Læs lige denne artikel
http://www.babykaos.dk/?page_id=266

Du kunne jo også prøve at svøbe hende, det virker fantastisk på min datter på 5 mdr.

Både sygehus og de pjecer jeg fik fra sygehuset fortæller at det er en dårlig ide, eller så skal min datter i hvert fald have den ene side af sengen samtidig med at jeg skal ligge på den ene side og hendes seng skal være på den anden side - der skal være SÅ meget plads til hende og det ville ødelægge det for mig og kæresten samt at jeg ville sove endnu mere dårligt end jeg i forvejen gør.

Nu læste jeg så din artikel, men mit barn græder jo ikke og vågner kun de 2 gange hun skal have noget at spise (ja nogle gange skal jeg selv vække hende, så hun må da sove fint nok)- så i og for sig har hun det jo godt når hun ligger lige ved siden af mig nede i hendes seng.

Tror jeg holder mig til at hun skal sove i sin egen seng, jeg skal ikke til og være skyld i at der sker mit barn noget bare fordi der "kun" dør 10 babyer om året

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.