Baby sover uroligt (3 uger gammel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2013

Merii

LilleNyPåVej skriver:

Jeg er nu heller ikke så vild med det, netop fordi hun er så lille Men syntes bare det er synd for hende og jeg får som sagt heller ikke den vilde søvn - hun sover bare så fint om dagen, så jeg syntes det er mærkeligt.

Hun har ganske vist haft ondt i maven og har ikke kunne komme af med noget, men siden i mandags har det været fint igen - kan hun da godt blive ved med at have ondt i maven?

Her sover Noah ude i sin barnevogn uden lyde han sover rigtig godt men om natten har det altid været sådan.

Min sundhedsplejerske sagde at jeg skulle give hans d-dråber tidligt på dagen da han kunne få ondt i maven af den så hvis du giver den sent så kan det måske også give mavesmerter om natten.

Tro mig jeg sover max 3-4 timer om natten og er førstegangsmor så ja det er hårdt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Miin'Baby'Mus

modesty skriver:

Ja, jeg snakkede med min SP om det som sagde at det er meget almindeligt. 

Nåe okay, så må jeg hellere tælle til 10 Og så kommer hun i hvert fald ikke ind på sit eget værelse og sove hehe

Anmeld

17. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Merii skriver:

Her sover Noah ude i sin barnevogn uden lyde han sover rigtig godt men om natten har det altid været sådan.

Min sundhedsplejerske sagde at jeg skulle give hans d-dråber tidligt på dagen da han kunne få ondt i maven af den så hvis du giver den sent så kan det måske også give mavesmerter om natten.

Tro mig jeg sover max 3-4 timer om natten og er førstegangsmor så ja det er hårdt

Hm, altså hun får ikke sine d-dråber efter aftensmadstid - men ellers så får hun dem mår jeg lige falder over dem i løbet af dagen afhængig af om hun er vågen eller lige har spist - men det vil jeg i hvert fald tænke over og så måske give dem så tidligt som muligt?

Ja jeg er også førstegangs mor og syntes efterhånden jeg mangler min søvn Det er irriterende at sove så let, men nu vil jeg da prøve og se om jeg ikke kan sove fra lydene, nu ved jeg jo at det er meget normalt i hvert fald - så er jeg måske ikke så pylleret om hendes velbefindende om natten Hun har det jo tilsyneladende fint..

Og så kan jeg også med ro i sindet lade hende stå inde ved mig

Anmeld

17. februar 2013

Lullaby

LilleNyPåVej skriver:

Virkelig? Og du ved ikke hvorfor hun ligger og larmer sådan ?

Jeg føler bare ikke min datter får en ordentligt søvn, men det gør hun måske alligevel selvom der er så stor forskel på natsøvnen og dagssøvnen?

Kan du godt sove med dem? Er du ikke bange for at du ikke kan høre hende hvis hun er ked af det eller vågner? Ej, så effektive er ørepropper måske heller ikke, man kan nok godt hører hvis baby græder

Nej jeg kalder hende mit lille knirketræ  Min sp sagde, at det er fordi hun er igang med at gennemarbejde alle indtryk. Om dagen sover hun helt stille uden brok så kender det godt. Ork ja, jeg kan sagtens høre hende. Det fjerner ikke alle lyde men gør dem bare mindre så jeg kan sove fra det der larm hun har gang i.

Anmeld

17. februar 2013

Maja88

LilleNyPåVej skriver:

Nej nej nej, det vil jeg ikke, så får jeg overhovedet ikke sovet om natten - ville være så bange for at hun gled ned eller andet at jeg ikke ville få lukket et øje

Hun sove nogle gange på min mave, men det er kun når jeg ikke selv skal sove Det andet tør jeg ikke

Jeg fik det anbefalet på sygehuset.. stavlede mig op med puder eller hejse sengen derinde.. så en pude under hver arm og så hende på brystet.. vi sov så godt og hun røg ingen steder.. eller lå hun imellem min man og jeg havde så en arm på hende  for jeg var sikker på han ikke rullede oven på hende

Anmeld

17. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Lullaby skriver:

Nej jeg kalder hende mit lille knirketræ  Min sp sagde, at det er fordi hun er igang med at gennemarbejde alle indtryk. Om dagen sover hun helt stille uden brok så kender det godt. Ork ja, jeg kan sagtens høre hende. Det fjerner ikke alle lyde men gør dem bare mindre så jeg kan sove fra det der larm hun har gang i.

Hehe sødt, lille knirketræ Nå okay, jamen det giver da også god mening at de lige skal finde ud af alle de nye ting

Nå jamen, så må jeg vel på jagt efter ørepropper

Anmeld

17. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Maja88 skriver:

Jeg fik det anbefalet på sygehuset.. stavlede mig op med puder eller hejse sengen derinde.. så en pude under hver arm og så hende på brystet.. vi sov så godt og hun røg ingen steder.. eller lå hun imellem min man og jeg havde så en arm på hende  for jeg var sikker på han ikke rullede oven på hende

Gjorde du ? Jeg fik af vide at det måtte man ikke og jeg fik pjecer hvori der også stod at det måtte man ikke, så skulle baby ligge yderst i sengen imellem mig og hendes seng og have GOD plads - aldrig imellem mig og min kæreste eller på min mave hvis jeg også skulle sove

Anmeld

17. februar 2013

NessaXenia

prøv evt at svøbe hende
ikke stamt som i stramt - men sådan at hun føler sig omsluttet

Anmeld

17. februar 2013

Kay

LilleNyPåVej skriver:

Hej hej

Vores 3 uger gamle datter er begyndt at sove utroligt om natten, jeg er nået til et punkt hvor jeg må gå ud fra at det er fordi hun ligger inde ved os og sover (hun sover ikke i vores seng) - Tænker på snorken, moslen og tv-lyde

Normalt sover hun fra alle lydene om dagen, men der ligger hun også enten oppe i sin barnevogn eller inde i sin egen seng, så tænker at hun måske har brug for mere ro om natten? Kan det passe?

Hun sover ganske vist om natten, eller hende øjne er da i hvert fald lukket - men hun mosler rundt, strækker sig, laver lyde og piber lidt, og babyer skal da ligger stille (eller så godt som) og ligne nogle der bare drømmer søde drømme, ikk?

Har i dag overvejet at begynde at lade hende sove inde på sit værelse, så ville jeg jo bare have babyalarmerne i gang så jeg kan hører hende. Jeg sover let og vågner 50 gange om natten pga at hendes moslen og lyde, så tænker om det er bedre for os begge 2?

Hvad syntes i og hvordan gør i det derhjemme?

har ik læst alle opslagene... men hos os hjalp det at svøbe hende... der kom meget mere ro på hende og hun sov så meget bedre

Anmeld

18. februar 2013

Jibbe

Svøb eller over i sengen til mor og far! Din baby har ligget i tryghed i 9 mdr og skal pludselig ligge alene?! Det er instinktivt at det har brug for tryghed! Det tror at i er en person frem til ca 5-6 mdr og barnet er hjælpeløst og dens instinkt siger mor skal passe på mig- tæt på hendes krop!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.