hjælp kun folk der kender til dolol..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.165 visninger
13 svar
2 synes godt om
17. februar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
jeg har en kronisk sygdom med mange smerter så igår aftes fik jeg ekstram ryg smerter så jeg tog dolol kl 16.30 som overhovedet ikke havde noget ekfelt så tog nogen kl 20.30 og de hjalp de tog det meste af smerten men så kunne jeg så overhovedet ikke sove i nat og begynder at klø over det hele når jeg har taget dem
Men så idag har jeg bare rigtig meget kvalme kan det skyltes dolol fra igår?
Og vi prøver jo på at få barn så vis jeg nu er blevet gravid kan de så skade barnet håber der sidder nogle der kender til dolol og kan svare mig mvh anna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Buller89

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1986 

En meget alm. bivirkning er kvalme  Men om det kommer af "en enkelt dag", skal jeg ikke kunne sige..

Anmeld

17. februar 2013

anna111

Buller89 skriver:

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1986 

En meget alm. bivirkning er kvalme  Men om det kommer af "en enkelt dag", skal jeg ikke kunne sige..

Ja har nemlig osse fået af vide at en meget alm bivirkning er kvalme men det plejer at komme når man tager dem og ikke dagen efter. Har taget dem mange gange men aldrig fået det sådan her dagen efter er helt rød i hovedet blanke øjne små pupiller og ekstram kvalme

Anmeld

17. februar 2013

FruStolpe

Anna111 skriver:

jeg har en kronisk sygdom med mange smerter så igår aftes fik jeg ekstram ryg smerter så jeg tog dolol kl 16.30 som overhovedet ikke havde noget ekfelt så tog nogen kl 20.30 og de hjalp de tog det meste af smerten men så kunne jeg så overhovedet ikke sove i nat og begynder at klø over det hele når jeg har taget dem
Men så idag har jeg bare rigtig meget kvalme kan det skyltes dolol fra igår?
Og vi prøver jo på at få barn så vis jeg nu er blevet gravid kan de så skade barnet håber der sidder nogle der kender til dolol og kan svare mig mvh anna

Min mand tager også Dolol.

Han siger det sagtens kan være derfor, og specielt nå hvis ikke du er vant til at tage det dagligt.

Det kan du meget nemt få rigtig meget kvalme af.

herfra

Anmeld

17. februar 2013

KittyCatta

Jeg bruger også dolol engang imellem, når smerterne bliver rigtig slemme.

Min hud begynder altid at klø helt sindsygt, men det kan løses med en almindelig antihistamin. De kan fåes i håndkøb.

Kvalmen kommer også ind imellem, men tror ikke rigtig at der er så meget at gøre ved den.

Anmeld

17. februar 2013

Mother-love

Hej.
Det du oplever i forhold til du ikke kunne sove ordentligt og at det klør det er dolols skyld ja. Det ligger tæt op af morfin og hvis jeg tager morfin kan jeg heller ikke sove ordentlig og så får jeg også det såkaldte morfinkløe. Det er desværre en alm bivirkning på dolol også. Jeg får altid ekstremt kvalme og bare rigtig skidta tilpas når præparetet er på vej ud af kroppen. Dette er også almindeligt.
Så ja det skyldes dolol.

Og nej du må ikke tage disse smertestillende når du er gravid. Du må faktisk ikke tagge andet end nogle panodiler engang imellem.

Jeg har selv oplevet en graviditet med kroniske smerter. Og det er sgu ikke sjovt. Og specielt ikke når man ikke kan få noget smertestillende medicin.
Men det er gør man kæmper sig igennem er self at man får en bebse. Som helt klart er dethele værd

Anmeld

17. februar 2013

anna111

FruStolpe skriver:

Min mand tager også Dolol.

Han siger det sagtens kan være derfor, og specielt nå hvis ikke du er vant til at tage det dagligt.

Det kan du meget nemt få rigtig meget kvalme af.

herfra

Okay tak for svar nej er ikke van til at tage dem hver dag tager dem kun efter behov men jeg har nu taget dem rigtig rigtig mange gange før og har aldrig fået det sådan her dagen efter håber snart det går over

Anmeld

17. februar 2013

Kløver

Jeg ville absolut ikke tage dolol hvis jeg prøvede at blive gravid. Kvalmen kan ihvertfald skyldes dem, jeg fik ikke færre smerter, og blev helt skæv på dolol, og fik bla kvalme. Ville snakke med lægen hvad dine muligheder er da der ikke er meget smertestillende man må få som gravid, så fu er forberedt og kan gå uden om de præparater allerede nu så du ikke risikerer at skade barnet

Anmeld

17. februar 2013

anna111

michelledam skriver:

Hej.
Det du oplever i forhold til du ikke kunne sove ordentligt og at det klør det er dolols skyld ja. Det ligger tæt op af morfin og hvis jeg tager morfin kan jeg heller ikke sove ordentlig og så får jeg også det såkaldte morfinkløe. Det er desværre en alm bivirkning på dolol også. Jeg får altid ekstremt kvalme og bare rigtig skidta tilpas når præparetet er på vej ud af kroppen. Dette er også almindeligt.
Så ja det skyldes dolol.

Og nej du må ikke tage disse smertestillende når du er gravid. Du må faktisk ikke tagge andet end nogle panodiler engang imellem.

Jeg har selv oplevet en graviditet med kroniske smerter. Og det er sgu ikke sjovt. Og specielt ikke når man ikke kan få noget smertestillende medicin.
Men det er gør man kæmper sig igennem er self at man får en bebse. Som helt klart er dethele værd

Tak for svar er godt nok osse færdig med at tage dem igen vil heller have mine smerter som jeg er vand til ind sådan her og ja når jeg engang bliver gravid er det det hele hver men håber jo at jeg er det den her gang derfor er jeg bange for at jeg måske kan have ødelagt noget

Anmeld

17. februar 2013

anna111

Maja84 skriver:

Jeg ville absolut ikke tage dolol hvis jeg prøvede at blive gravid. Kvalmen kan ihvertfald skyldes dem, jeg fik ikke færre smerter, og blev helt skæv på dolol, og fik bla kvalme. Ville snakke med lægen hvad dine muligheder er da der ikke er meget smertestillende man må få som gravid, så fu er forberedt og kan gå uden om de præparater allerede nu så du ikke risikerer at skade barnet

Tak vil jeg osse gøre frem over vil slet ikke have dem igen nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.