Hvor meget tog jeres baby på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
livhemdrup skriver:

Hun sagde blot at det ikke var nok så der ville komme sp igen i næste uge og veje ham. 

Syns det træls at sp ik har digital vægt det stoler jeg mere på end den der stang de skal hænge bleen i. Må indrømme bliver noget utryg ved tanken om han ik tager nok på. 

Det har bare gjort mig så ked. At jeg kun har hylet efter hun er kørt. Men han virker jo yderst tilfreds. Har en ide i hovedet om han ville vær sur og græde hvis han ik var mæt. 

Tror ikke du skal bekymre dig, virker den lille tilfreds, så det jo fint nok, det vikle være noget andet hvis han hele tiden græder. amningen skal jo lige etableres, for jer begge.

Min sp sagde også det ca var hver 3 time den lille skulle lægges til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

MariaMami

Aw ej hvor hårdt at få at vide! Men fortvivl ikke! det er ikke så svært og umuligt som det umiddelbart ser ud til at få mælken op! Det handler om udbud og efterspørgsel..og ingen er bedre til at gøre arbejdet end baby...med lidt støtte.

Er også enig i at baby skal vækkes og lægges til hver 3.time....men det er også hvad der MAX må gå...og helst gerne før!!!! mellem 2 1/2-3 timer må der gå fra begyndelsen af en amning til begyndelsen af den næste og så er det MEGET vigtigt at du giver baby mindst 20 min ved BEGGE bryster og gør alt hvad du kan for at holde baby vågen så han spiser! skift position, gnub hans ryg og fødder....nyfødte...ja selv min 4 mdr gamle søn blir sååå døøøsig af at amme  jeg brugte endda en kold hårdtopvredet klud som jeg blidt strøg hans nakke og pande med og det virkede!!! no guilt!! baby må og skal spise!

Jeg har selv måttet kæmpe for at få min mælkeproduktion op adskillelige gange de sidste 3 mdr efter sygdom, traume, stress, operation i tyktarmen på min 18 dage gamle smukke søn og søvnløse nætter etc etc....mit råd til dig indtil baby tager nok på af din mælk er, at du holder dig til en streng 2 1/2 timers rutine...hvis baby melder sig før så læg ham endelig til!!! jo mere og oftere du ammer jo mere mælk kommer der som dagene går! Der går omkring 5 dage så skal du bare se! før du ved af det så kan baby knapt spise op!  Og når mælken så kommer så kan han også gå længere imellem måltiderne...dog helst ikke mere end hver 3.time om dagen...og om natten ikke lade baby sover mere end 5 timer indtil baby er 5 uger gammel.

Det er også vigtigt at du vækker ham om natten....der må der godt gå 3 timer pt....men heller ikke mere....jeg satte mit vækkeur og de første 4 uger efter jeg fødte blev jeg nødt til at gøre dette for at blive stimuleret nok til at producere nok til min søn...apropo at holde min produktion ved lige er det tid til at vække min lille skønne baby der er mega bombet af at have tigerspring og første tænder på vej....derfor endnu mere vigtigt at holde en (fleksibel) rutine så meget som muligt!

Held og lykke med det hele! 

Anmeld

10. marts 2013

Juliekp

Min datter vejede kun 2208 ved fødsel (født 38+3) og hun tabte sig helt ned til 2100, efter 6 dage vejede hun dog 2230

Anmeld

10. marts 2013

LilleChelle

Her vejede bassen 3875 g. da han blev født. Vejede 3790g. 4,5 døgn efter fødslen. 

Da han var 9 dage vejede han 4160g. 

Da han var 13 dage vejede han 4220g.

Da han var 20 dage vejede han 4740g.

Da han var 27 dage vejede han 5140g.

Da han var 1 måned og 6 dage vejede han 5480g.

Da han var 1 måned og 22 dage vejede han 6020g.

Da han var 2 måneder og 28 dage vejede han 7 kg.

Da han var 4 måneder vejede han 7,7 kg.  

Anmeld

10. marts 2013

LMX

På barselsgangen fik vi at vide at baby skulle tage CA 25g på om dagen. Så 90g på 4 dage er da ikke helt ved siden af.

Vores pige vejede 3045g ved fødslen og vejer nu 3350g og hun er 4 uger på tirsdag. Det er vigtigere at se om baby trives og følger sin egen kurve.

Fortvivl ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.