Hvor meget tog jeres baby på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.920 visninger
14 svar
5 synes godt om
15. februar 2013

livhemdrup

Lillebror har på 4 dage taget 90 g på det mener sp ik er nok :-(

så er lidt nysgerrig hvor meget tog jeres på på en uge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

2babygirls

livhemdrup skriver:

Anemone vejede 4050 ved fødsel og igår var hun kun oppe på 4000g så det var ikke så godt, men hun har også kastet alt mælk op 3 gange, det lille pus. Håber hun er oppe på fødsels vægt snart

Anmeld

15. februar 2013

livhemdrup

Baby2påvej skriver:

Anemone vejede 4050 ved fødsel og igår var hun kun oppe på 4000g så det var ikke så godt, men hun har også kastet alt mælk op 3 gange, det lille pus. Håber hun er oppe på fødsels vægt snart

Lillebror har os været nede og vende. Så han skulle gerne bare tage på. Syns jo selv at 90 g på 4 dage er fint. Han melder sig selv hver tredje time og er ellers tilfreds. Nu må vi se sp kommer igen i næste uge så må vi håbe han har taget mere på

Anmeld

15. februar 2013

sofiell89

Min datter tabte sig ikke efter fødslen, og på 5. dagen vejdede hun 100g mere end da hun blev født..  Og det fik vi at vide af sp var flot

Anmeld

15. februar 2013

Miss BananaHammock

Vores knægt tabte sig lidt meget i dagene efter fødslen så vi skulle tilbage til kontrolvejning. Kan se jeg har skrevet at første dag tog han 20g på, hvilket ikke var helt nok og næste dag havde han taget 45g på og så var de tilfredse. Dvs. 90g på 4 dage er jo kun ca. 22g om dagen - så måske man forventer at de tager mere på?! Jeg kan ikke helt huske hvad vi fik afvide, men bare at de 20g om dagen ikke var nok.

Jeg ammede på livet løs og vi begyndte at vække ham hver 3 time hvis han ikke vågnede af sig selv. Det var SP der gav os det råd. Ellers kunne der gå for lang tid mellem måltiderne også fik han ikke nok.

Da der så var gået ca. en uge og han spiste fint og fulgte kurven måtte han selv styre sin søvn.

Har jeres SP ikke givet jer et tal I skal gå efter ca.? ALtså hvormeget hun forventer vægten skal stige?

Anmeld

15. februar 2013

Elgaard73

Hej...Her tabte han sig heller ikke efter fødslen (3550 g/51 cm), og på 5 dagen havde han forøget sin vægt med 150 gram, men min SP sagde altså også at det hørte altså til sjældenhederne... Jeg syntes at 90 gram på 4 dage lyder helt ok... Jeg tænker lidt at din mælkeproduktion jo også lige skal ordenligt i gang OSV... Han melder sig regelmæssigt og virker godt tilfreds, så jeg tror altså ikke at du skal bekymre dig...

Anmeld

15. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes at 90 gram lyder rigtig flot!! Og så er det jo nok heller ik den samme vægt han er blevet vejet på, så der ka sagtens være forskæl på hva de vejer baby til!! 

Og din mælk ska jo også lige helt op og køre, så jeg ville nok ik være alt for bekymret! Vh stine

Anmeld

15. februar 2013

Muhmi

Rune tog på seks dage, fra fødsel, 500gr på... Men det synes SP også var ret meget hehe

Anmeld

15. februar 2013

modesty

Min dreng tog 250 gram på om ugen det første stykke tid. Men SP sagde også at det var meget. Jeg tror at det er meget forskelligt, men har din SP ikke sagt hvad "minimumskravet" pr. uge er?

Anmeld

15. februar 2013

livhemdrup

Hun sagde blot at det ikke var nok så der ville komme sp igen i næste uge og veje ham. 

Syns det træls at sp ik har digital vægt det stoler jeg mere på end den der stang de skal hænge bleen i. Må indrømme bliver noget utryg ved tanken om han ik tager nok på. 

Det har bare gjort mig så ked. At jeg kun har hylet efter hun er kørt. Men han virker jo yderst tilfreds. Har en ide i hovedet om han ville vær sur og græde hvis han ik var mæt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.