Kroppen efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
10 svar
1 synes godt om
15. februar 2013

Miss BananaHammock

Er jeg den eneste der bare slet ikke kan komme i gang med den sunde kost, træningen og generelt de gode vaner fra før jeg blev gravid?

Jeg måtte ikke træne det meste af graviditeten, så trænger virkelig til at komme i gang og komme lidt i form.

Jeg synes bare det er så svært at få passet ind.

Om dagen kan jeg gå ture, men jeg "tør" ikke tage ned i fitness centret, for kan ikke satse 100% på at Alexander vil sove, eller at han ikke er i brok humør, og gider ikke stå med en skrigende baby. Og om aftenen er overskuddet der bare ikke. Ved godt at det langt hen af vejen, når man har en forholdsvis nem baby som Alexander, er en prioritering. Det er bare så nemt at nedprioritere træningen.

Men jeg er bare så træt af min slappe, eftergraviditets krop.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

Tøs85

Miss BananaHammock skriver:

Er jeg den eneste der bare slet ikke kan komme i gang med den sunde kost, træningen og generelt de gode vaner fra før jeg blev gravid?

Jeg måtte ikke træne det meste af graviditeten, så trænger virkelig til at komme i gang og komme lidt i form.

Jeg synes bare det er så svært at få passet ind.

Om dagen kan jeg gå ture, men jeg "tør" ikke tage ned i fitness centret, for kan ikke satse 100% på at Alexander vil sove, eller at han ikke er i brok humør, og gider ikke stå med en skrigende baby. Og om aftenen er overskuddet der bare ikke. Ved godt at det langt hen af vejen, når man har en forholdsvis nem baby som Alexander, er en prioritering. Det er bare så nemt at nedprioritere træningen.

Men jeg er bare så træt af min slappe, eftergraviditets krop.

Jeg har også lidt svært ved at komme igang, selvom motivationen er der! Men vil ikke tage Oskar-Emil med derned til at starte med så det skal være når manden kommer hjem, og så føler bare vi ikke får set hinanden.. Han arbejde fra 8-18.30 hver dag 6-7 dage om ugen, fordi han er selvstændig. Så synes det er rigtig svært at komme afsted men om dagen har jeg bare så meget lyst til at træne.. Men har været afsted 1 gang for en uge siden og det var SÅ SKØNT at få rørt sig!

Anmeld

17. februar 2013

Lullaby

Ja desværre. Har alle gode intentioner men så ender det som regel med at jeg ikke kommer afsted fordi hun er eddikesur/ikke har sovet særlig godt hele natten eller andet. Og min mad bliver en hurtig rugbrødsmad for det kan jeg lige klappe sammen

Anmeld

17. februar 2013

Lullaby

Og gå lange ture kan jeg slet ikke overskue da hun OVERHOVEDET ikke gider at være i den dumme vogn.

Anmeld

17. februar 2013

Miss BananaHammock

Tøs85 skriver:

Jeg har også lidt svært ved at komme igang, selvom motivationen er der! Men vil ikke tage Oskar-Emil med derned til at starte med så det skal være når manden kommer hjem, og så føler bare vi ikke får set hinanden.. Han arbejde fra 8-18.30 hver dag 6-7 dage om ugen, fordi han er selvstændig. Så synes det er rigtig svært at komme afsted men om dagen har jeg bare så meget lyst til at træne.. Men har været afsted 1 gang for en uge siden og det var SÅ SKØNT at få rørt sig!

Ja det er SÅ skønt når man har været afsted. Var afsted i lørdags, fik min mor til at passe alexander. SÅ FEDT! Har aftalt med manden at fra i næste uge af skal jeg afsted 2 aftner om ugen også håber jeg på at jeg snart også kan komme afsted om dagen. NU skal der ske noget med den delle mave

Anmeld

17. februar 2013

Miss BananaHammock

Lullaby skriver:

Og gå lange ture kan jeg slet ikke overskue da hun OVERHOVEDET ikke gider at være i den dumme vogn.

Hun er da en lille bestemt en Hvad med bæresele? En baby bjørn f.eks.? Vil hun det? Så kan du stadig gå en tur med hende.

Anmeld

17. februar 2013

Lullaby

Miss BananaHammock skriver:

Hun er da en lille bestemt en Hvad med bæresele? En baby bjørn f.eks.? Vil hun det? Så kan du stadig gå en tur med hende.

Ja det vil hun gerne. Var på kagekursus hvor hun sad i min vikle imens jeg pyntede kager. Der snorksov hun.

Anmeld

17. februar 2013

Miss BananaHammock

Lullaby skriver:

Ja det vil hun gerne. Var på kagekursus hvor hun sad i min vikle imens jeg pyntede kager. Der snorksov hun.

Dejligt

Jeg er begyndt at tage babybjørnen med når jeg er på hurtig strøgtur - det er bare nemmere end at skulle pakke barnevognen ud og ind i bilen.

Anmeld

17. februar 2013

Astrid P

Jeg er endelig kommet igang med at tælle kalorier igen. Inden jeg blev gravid havde jeg tabt mig lidt over 30 kg på et år. Graviditeten kom desværre til at koste 17 kg, og der er stadig 7 kilo tilbage til før-vægten... Men nu er jeg i gang, og det føles fantastisk! Det startede med to dages hovedpine fordi kroppen cravede sukker, men da de dage var overstået, kom energien tilbage.

Og nu går vi mod lysere tider, så nu glæder jeg mig for alvor til at komme ud med barnevognen og hunden, det hjælper jo også på krops-kontoen. Så alt i alt er jeg ret fortrøstningsfuld...

Anmeld

18. februar 2013

FamilenStorm

Kender det alt for godt.. Har sagt til mig selv de sidste 2 uger at nu skal jeg også igang... Manger lige de sidste 5 kg før je er tilbage på normalvægten og så skal der selvfølgelig strammens op diverse steder.. Men hold op det er let at vente til i morgen..

Satser på at jeg hopper på noget efterfødselstræning på onsdag, men nu må vi se.. Der er som oftes langt fra tanke til handling i disse dage.. Skal godt nok liiige vænne mig til det natteroderi igen, og er egentlig kun oppe 1-2 gange.. Men stadig...

Skal til 8 ugers undersøgelse om 14 dage, og så har jeg heldigvis en svømmeaftale et par gange om ugen.. Det glæder jeg mig til.. Sidst jeg begyndte at svømme igen tabte jeg mig 10 cm om rumpetten.. Så håber at det vil ske i gen.. Er i hvertfald det der motivere mig

Det kunne ske vi skulle lave en træningstråd, hvor vi kan/skal skrive i når vi har besluttet at vi skal afsted, og så må vi holde hinanden op på det, så vil det jo være lidt æv at skulle skrive at man endnu engang ikke kom afsted.. Kunne ske det kunne hjælpe lidt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.