HopinWishin skriver:
Hmm hvordan putter I jeres børn? Laura er jo 6 mdr nu.. og vi har haft det samme putteritual altid... Vi skifter til nattøj omkring kl 19, ruller persiennen for på værelset, henter dynen og bamsen og så sætter vi os ind i sofaen.. Jeg er alene hverdagsaften.. og så sidder jeg helt stille og ammer hende, til hun falder i søvn, og det tager ca 20 min. og så ligger jeg hende ind på hendes værelse..
Men nu er hun begyndt at vågne efter ca 20 min og græder... så går jeg ind og sætter mig på hendes værelse og ligger hende til igen... sommetider vågner hun så een gang til, og er rigtig sur og utrøstelig!
Skal jeg i gang med et nyt putte ritual?? Vidste godt det ville komme på et tidspunkt at hun ikke længere skulle falde i søvn ved mit bryst.. men hvad gør man så....
Vi er lige gået igang så vil da lige dele hvad vi gør hvis det kunne inspirere. Alexander er 2mdr.
Kl 19 går vi ned og pusler og giver nattøj på. Skal han i bad sker det her og ellers hygger vi bare evt. med lidt massage. Så går jeg op på hans værelse og giver godnat flaske i dæmpet belysning. Så synger jeg for ham, evt. mens jeg går rundt og vugger hvis han er lidt urolig. Når han er faldet helt til ro, men ikke sover, ligger jeg ham ned i liften som står i hans tremmeseng. Bliver han ked af det kommer han op på armen igen, vugget og sunget for. Typisk ligger han sig til at pludre indtil han falder i søvn. Typisk efter 15min. Jeg sidder ved siden af sengen, lyset slukket, så han ved jeg er der.
Det fungerer for os!

Ved ikke om det vil for jer, men det kan godt være hun skal falde i søvn samme sted som hun vågner, så hun ikke bliver urolig af stedskift. Har læst en bog hvor de sammenligner det med at vi falder i søvn i sengen og vågner på køkkengulvet.
Anmeld