Fatter der stadig ikke :p (kørepose/voksi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

miig1989

Mor1012 skriver:

hej min datter er nu 6 mdr, og har lige købt en kørepose til hende i babysam til 150 kr tilbud

Hold da op, det var da billigt !

Hvordan bruger I den så? Lægges hun bare i den også ud i barnevognen, eller bruger i den kun når I er på tur ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

modesty

Okay, så hvis jeg ikke skal bruge voksi som lift, så kan jeg lige så godt købe en slee-bee ?

Og de poser som kaldes køreposer kan bruges på samme måde som voksi og slee-bee ?

Synes nemlig også, at det virker meget smart, at man ikke skal til at smide alt mulig tøj på barnet

Hmm, så hvis jeg skal bruge den fra fødslen af (termin i juni), så skal jeg have fat i en sommerdyne ?

Ser godt nok lidt kompliceret ud, men når man har gjort det 10 gange, så kører det vel nok :p

Man kan købe bæreplader til både voksi og slee-bee, så det er ikke afgørende for om du køber den ene eller den anden.

Du skal være opmærksom at der ikke er plads til en voksi/slee-bee i en lift, så du kan IKKE bruge dem sammen med liften, uanset om der er bæreplade eller ej. 

Ordet "kørepose" bliver brugt om en masse forskellige slags poser, både voksi/slee-bee og dem man kun kan bruge til klapvogn. Så det er et lidt svært ord at gå ud fra. Jeg ville ikke bruge en klapvogns-kørepose til en lille nyfødt, da den slet ikke kan slutte op om baby på samme måde som voksi/slee-bee. Så kan man lige så godt bruge en almindelig dyne. En klapvogns-kørepose ser nogenlunde sådan her ud:

http://www.pif-paf-puf.dk/katagorier/koreposer/mountain-buggy-korepose.html

MEN: Hvis du føder i juni, kan du også sagtens nøjes med en lift og et tyndt dyne/tæppe hen over sommeren, og så købe en voksi/slee-bee med bæreplade når du når hen omkring oktober måned. Så har du lidt tid til at beslutte dig. En lift kan man jo ofte få/låne af venner eller købe meget billigt brugt.

Anmeld

13. februar 2013

Kay

miig1989 skriver:

Okay
Regner også med at købe den brugt, hvis jeg skal have en voksi, for synes de er lidt dyre

det er de

så gør dig selv den tjæneste at købe en med bæreplade

Anmeld

13. februar 2013

miig1989

modesty skriver:

AhAhh

Man kan købe bæreplader til både voksi og slee-bee, så det er ikke afgørende for om du køber den ene eller den anden.

Du skal være opmærksom at der ikke er plads til en voksi/slee-bee i en lift, så du kan IKKE bruge dem sammen med liften, uanset om der er bæreplade eller ej. 

Ordet "kørepose" bliver brugt om en masse forskellige slags poser, både voksi/slee-bee og dem man kun kan bruge til klapvogn. Så det er et lidt svært ord at gå ud fra. Jeg ville ikke bruge en klapvogns-kørepose til en lille nyfødt, da den slet ikke kan slutte op om baby på samme måde som voksi/slee-bee. Så kan man lige så godt bruge en almindelig dyne. En klapvogns-kørepose ser nogenlunde sådan her ud:

http://www.pif-paf-puf.dk/katagorier/koreposer/mountain-buggy-korepose.html

MEN: Hvis du føder i juni, kan du også sagtens nøjes med en lift og et tyndt dyne/tæppe hen over sommeren, og så købe en voksi/slee-bee med bæreplade når du når hen omkring oktober måned. Så har du lidt tid til at beslutte dig. En lift kan man jo ofte få/låne af venner eller købe meget billigt brugt.

Ahh okay , så tror jeg sgu jeg har fattet det :p

Så tror jeg bare jeg vente med at købe, medmindre der kommer et godt tilbud på enten slee-bee eller voksi
Har nemlig allerede en lift, købte sådan en trille startpakke med barnevogn.osv

Mange tak for hjælpen !

Anmeld

13. februar 2013

miig1989

Kay skriver:

det er de

så gør dig selv den tjæneste at købe en med bæreplade

Okay

Har heldigvis god tid til at finde noget

Anmeld

13. februar 2013

Kay

miig1989 skriver:

Okay

Har heldigvis god tid til at finde noget

så er der opgså mulighed for at få et godt tilbud jeg har købt 97% af vores ting brugt i super stand til billige penge fordi jeg havde god tid til at kigge efter det jeg ville ha

Anmeld

13. februar 2013

mele

medmindre slee bee har ændret sit koncept, ville jeg gå en stor bue eden om den. hvis den stadig er fyldt med dun, koger børn i den.

voksiposen derimod er af uld indeni, så den kan ånde mv.

Forstår ikke hvordan nogen kan leve uden en voksipose, men vi er jo så forskellige.

Vores datter (fylder 3 til maj) bruger den stadig i sin barnevogn kun med en fleecetrøje, huer og vanter. Den og hende fylder dog hele barnevognen så efter sommeren er det slut.

om sommeren / når det er rigtig varmt bruger jeg dog kun et tæppe eller lagen.

held og lykke med det hele iøvrigt

Anmeld

13. februar 2013

Mor1012

miig1989 skriver:

Hold da op, det var da billigt !

Hvordan bruger I den så? Lægges hun bare i den også ud i barnevognen, eller bruger i den kun når I er på tur ?

vi bruger den på gå tur men den er stor nok til at man kan sove i den

Anmeld

13. februar 2013

Pigent

miig1989 skriver:

Hej allesammen

Har de sidste par dage forsøgt at finde ud af hvad en kørepose og en voksi eller sleepbee er ??

Jeg synes, det hele lyder smart, men har stadig ikke forstået det, kan I hjælpe ??

Hvad bruger man de 3 ting til ?
Er der nogle forskelle ?
Hvordan bruger man dem ?
Og kan de bruges hele året rundt ?

Håber I vil hjælpe mig ..

Når jeg engang får børn så skal jeg have en voski/slee bee eller ligne, ikke bare alm. kørepose. 
Jeg synes de er rigtig smart til om vinterne og kan godt være de bliver for varme om sommeren, men om vinteren er de jo guld værd og man kan jo sagtens bruge den til flere børn. 

Odder har også lige lavet en 

http://www.oddervognen.dk/tilbehor/item/mini-ray-korepose-copy?category_id=12

Der finde en masse forskellig kopier er voksi posen. 

Den billigst er Slee bee fra Bilka, den koster 899 kr når den ikke er på tilbud, der udover har Katvig, Odder, Trille, Basson også lavet en og sikkert mange flere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.