Fatter der stadig ikke :p (kørepose/voksi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

miig1989

Maja88 skriver:

Men en kørepose er sådan en slags pose til autostolen eller klapvognen,hvor man kan få selen igennem

Aha! Det lyder meget smart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Kay

miig1989 skriver:

Okay, tak for svar

Men hvilken har du så haft ? Altså kørepose, voksi eller sleepbee ?
Og hvorfor hedder det en kørepose ? :p

Synes nemlig også det er rigtig smart, hvis barnet ikke skal have masser af tøj på

vi har arvet en voksi... med sommer og vinter dyne vinterdynen har vi brugt i 1 måned... fra midt i december til midt i januar... så blev det for varmt for hende så nu har hun hendes almindelige tøj, et par varme futter på fødderne vanter og hue på... og ligger og sover trygt lige nu

Anmeld

13. februar 2013

modesty

Hej allesammen

Har de sidste par dage forsøgt at finde ud af hvad en kørepose og en voksi eller sleepbee er ??

Jeg synes, det hele lyder smart, men har stadig ikke forstået det, kan I hjælpe ??

Hvad bruger man de 3 ting til ?
Er der nogle forskelle ?
Hvordan bruger man dem ?
Og kan de bruges hele året rundt ?

Håber I vil hjælpe mig ..

Voksi og Slee-bee er stort set det samme, men to forskellige mærker. Det er en "avanceret" sovepose. Du kan som tilbehør få en fast bund med håndtag så den, når baby er lille, fungerer ligesom en lift. Man bruger ikke voksi og lift på samme tid, man bruger voksi i stedet for lift.

Når barnet så bliver større, kan man fjerne bunden med håndtag og bruge posen som kørepose i sin klapvogn eller barnevogn. Som er ligesom en sovepose, men hvor barnet også kan sidde op i den.

Her kan du se hvordan den ser ud UDEN bærepladen (det virker mere kompliceret end det er!)

http://www.youtube.com/watch?v=TaLlGMFDqzM

Mit barn er fra oktober og vi ELSKEDE vores voksi. Han brugte den fra han blev født til cirka marts/april hvor den blev for varm (vi havde kun vinterdyne). Det var SÅ skønt at vi bare lige kunne putte ham i posen i hans almindelige tøj uden at skulle bøvle med fleecedragter og uldcardigans og hvad ved jeg. Og hvis han sov når man kom hjem fra en tur, kunne man bare åbne posen så han ikke fik det for varmt - i stedet for at skulle bakse med en eller anden dragt der skulle af så han ikke kogte over.

Jeg vil anbefale at købe brugt på dba.dk da de er enormt dyre fra nye og man kan få en rigtig fin brugt for cirka 500 kr.

Anmeld

13. februar 2013

miig1989

Kay skriver:

vi har arvet en voksi... med sommer og vinter dyne vinterdynen har vi brugt i 1 måned... fra midt i december til midt i januar... så blev det for varmt for hende så nu har hun hendes almindelige tøj, et par varme futter på fødderne vanter og hue på... og ligger og sover trygt lige nu

Okay
Regner også med at købe den brugt, hvis jeg skal have en voksi, for synes de er lidt dyre

Anmeld

13. februar 2013

christina92

miig1989 skriver:

Okay
Regner også med at købe den brugt, hvis jeg skal have en voksi, for synes de er lidt dyre

Kan altså varmt anbefale sleebeen fra bilka! Vi har været SÅ glade for den

Anmeld

13. februar 2013

HeidiØ

miig1989 skriver:

Hej allesammen

Har de sidste par dage forsøgt at finde ud af hvad en kørepose og en voksi eller sleepbee er ??

Jeg synes, det hele lyder smart, men har stadig ikke forstået det, kan I hjælpe ??

Er der nogle forskelle ?
Hvordan bruger man dem ?

Vi købte en, men har stort set ikke brugt den, da William sveder helt vildt i den

Vi bruger den dog hvis vi er ude og aftenen og William skal sove, så er den skide godt at fragte hjem i

Anmeld

13. februar 2013

Mor1012

miig1989 skriver:

Hej allesammen

Er der nogle forskelle ?
Hvordan bruger man dem ?

hej min datter er nu 6 mdr, og har lige købt en kørepose til hende i babysam til 150 kr tilbud

Anmeld

13. februar 2013

miig1989

modesty skriver:

Voksi og Slee-bee er stort set det samme, men to forskellige mærker. Det er en "avanceret" sovepose. Du kan som tilbehør få en fast bund med håndtag så den, når baby er lille, fungerer ligesom en lift. Man bruger ikke voksi og lift på samme tid, man bruger voksi i stedet for lift.

Når barnet så bliver større, kan man fjerne bunden med håndtag og bruge posen som kørepose i sin klapvogn eller barnevogn. Som er ligesom en sovepose, men hvor barnet også kan sidde op i den.

Her kan du se hvordan den ser ud UDEN bærepladen (det virker mere kompliceret end det er!)

http://www.youtube.com/watch?v=TaLlGMFDqzM

Mit barn er fra oktober og vi ELSKEDE vores voksi. Han brugte den fra han blev født til cirka marts/april hvor den blev for varm (vi havde kun vinterdyne). Det var SÅ skønt at vi bare lige kunne putte ham i posen i hans almindelige tøj uden at skulle bøvle med fleecedragter og uldcardigans og hvad ved jeg. Og hvis han sov når man kom hjem fra en tur, kunne man bare åbne posen så han ikke fik det for varmt - i stedet for at skulle bakse med en eller anden dragt der skulle af så han ikke kogte over.

Jeg vil anbefale at købe brugt på dba.dk da de er enormt dyre fra nye og man kan få en rigtig fin brugt for cirka 500 kr.

Okay, så hvis jeg ikke skal bruge voksi som lift, så kan jeg lige så godt købe en slee-bee ?

Og de poser som kaldes køreposer kan bruges på samme måde som voksi og slee-bee ?

Synes nemlig også, at det virker meget smart, at man ikke skal til at smide alt mulig tøj på barnet

Hmm, så hvis jeg skal bruge den fra fødslen af (termin i juni), så skal jeg have fat i en sommerdyne ?

Ser godt nok lidt kompliceret ud, men når man har gjort det 10 gange, så kører det vel nok :p

Anmeld

13. februar 2013

miig1989

HeidiØ skriver:

Vi købte en, men har stort set ikke brugt den, da William sveder helt vildt i den

Vi bruger den dog hvis vi er ude og aftenen og William skal sove, så er den skide godt at fragte hjem i

Okay er det så voksi'en ?

Kan godt høre det måske er en god ide at vente med at købe sådan en til efter fødsel, så jeg kan se om mit barn overhovedet vil have gavn af en

Anmeld

13. februar 2013

HeidiØ

miig1989 skriver:

Okay er det så voksi'en ?

Kan godt høre det måske er en god ide at vente med at købe sådan en til efter fødsel, så jeg kan se om mit barn overhovedet vil have gavn af en

Vi købter "faker" udgaven i føtex Sys det virkede ligeså blød og lækker.

Ja, det er svært.. vi købte den inden. Brugte den jo egentlig også første vinter. William er fra sept, så han var ik så stor henover vinteren jo. Der var den fin, men havde som været ligeså glad bare for en dyne i barnevognen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.