Bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2008

Anja

Tjaaa, mine forældre bor 300 km væk og er begge over 70 år, så de kommer ikke lige til at passe Elias. Mine svigerforældre bor 15 km men har ingen synderlig interesse i deres børnebørn. De har set Elias i alt 3 gange nogensinde og jeg ville ALDRIG lade dem passe ham, for de viser alt for lidt interesse. Desuden har de heller aldrig selv tilbudt det.

Elias er blevet passe i alt 6 gange nu. En gang var 1 times tid, hvor han alligevel sov og jeg satte ham op til nogle venner i nabolaget. De to af gangene er han blevet passet af min søster og svoger. De bor dog 100 km væk, så det er noget der skal planlægges godt, hvis de skal passe, men de vil smadder gerne. De øvrige 3 gange er han blevet passe af min mands ekskone (min papsøns mor). Hun vil rigtigt gerne og Elias er også tryg og glad sammen med hende og hendes kæreste. Desuden er storebror (3½ år) der jo også altid, så det skaber automatisk tryghed for Elias.

Vi har med andre ord ikke nogle bedsteforældre til rådighed, men har da fine pasningsmuligheder :-). Det er dog kun mennesker jeg stoler 100% på, der får lov at passe min lille guldklump !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2008

Loggidut

vi har ikke rigtigt nogle bedsteforældre der kan tage over.
Mine forældre er døde begge to, og Michaels forældre er bare så dejlige begge to, og hvis de havde kunne holde til det, havde de også fået lov.
Men jeg ved min svigermor ikke kan sove når hun har børnebørn på besøg, sidst var det barnebarnet på 5 år de passede, og min svigermor sov ikke af skræk for hun skulle stoppe med at trække vejtret.
Ellers er de de mest geniale bedsteforældre man kunne tænke sig.
Men til gengæld har jeg alle tiders veninde, hun har passet drengene, og jeg har passet hendes børn altid, og nu snupper hun så også Tif når vi skal noget, og hendes dør er sjældent lukket...vi elsker hinandens unger så det basker...så ingen problemer der! Desuden bor hun lige 2,5 km væk herfra, så der er der heller ingen ballade :D

Anmeld

16. marts 2008

linemus

Vi er også rigtig heldige på det område.

Mine svigerforældre bor få hundrede meter herfra og står til rådighed næsten 24/7. De har begge arbejde, men svigermor tilrettelægger gerne sit arbejde efter vores behov og kommer gladeligt så snart vi kalder :) Hun har faktisk lige passet dem rigtigt for første gang i dag, og det gik bare super, så det kræver absolut en gentagelse (m.fl.).

Min mor bor 30 km herfra, arbejder 4 dage om ugen og kommer ellers lige så tit vi har behov for det eller bare lyst til hendes selskab.

Det har selvfølgelig været hårdt at blive tvillingeforældre, men ikke nær så hårdt, som det ville have været, hvis vi ikke havde vores forældre. De har været en kæmpe stor hjælp og er det stadig. Jeg er alene nogle dage hver uge, og så kommer de gladeligt og laver mad og hjælper med at putte børn.

Ud over al den gode hjælp er jeg også så glad for, at vores børn få så nært et forhold til deres bedsteforældre.

Knus Line

Anmeld

17. marts 2008

birgittemarie

Vi er heldige med min mor :) Hun er her MEGET tit og Nova Maria elsker hende og kan efterhånden også genkende hende med det samme nu, hvis vi ikke har set hende i nogle uger. Hun bor i Århus og vi i Ebeltoft, så der er 50 km. mellem os, men alligevel er det hende, vi ser mest til og hun er også den eneste, der endnu har fået lov at passe guldklumpen.
Min Far og hans kone bor her i Ebeltoft, men har også hus i Sverige, så de er gerne væk nogle måneder ad gangen, meeen... Jeg tvivler på, at jeg ville turde lade dem passe hende, hvis de tilbød det... I hvert fald ikke endnu.
Har det på samme måde med mine svigerforældre. De bor også i Århus og vil rigtig gerne se hende og er sikker på, at de også gerne ville passe hende, men jeg er ikke tryg ved det endnu heller, fordi de heller ikke ser hende så tit, at hun er tryg ved dem. Er dog sikker på, at de ville passe godt på hende og de skal også nok få lov så snart, hun lærer dem ordentligt at kende...
Med veninder har jeg det sådan: Dem, der har børn selv, må gerne passe hende og de andre må ikke ;) Er faktsik gået lidt i chok over, at de lod mig passe deres børn før i tiden, for jeg skal da love for, at jeg har fundet ud af, at jeg INGENTING vidste om børn, før jeg selv fik et :)
Men samme regel som med bedsteforældrene gælder også med veninderne. Hun skal kende dem og være tryg ved dem, før jeg vil lade dem passe hende.

Kh Birgitte - nu med seriøs munddiaré efter næsten et døgn uden computerkontakt...

Anmeld

17. marts 2008

Louise mortil4

Både svigermor og mine forældre arbejder, og de har en del ting de selv laver, så her har vi kun barnepiger hvis vi varsler det i rimelig tid. På den anden side sys jeg heller ikke de skal stå til rådighed 24/7 da ungerne jo er vores og de har taget deres tør. Vi får feks kun passet ingerne hvis vi skal noget, er vi bare der hjemme, så er der jo ikke nogen grund til det.

Knus Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.