Bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. marts 2008

Nadi

Mine forældre er 42 og 52 år, og arbejder stadig og deres kalender er tit booked flere måneder i forvejen. Så hvis vi skal bruge mine forældre som barnepige, bliver vi tit nødt til at være i enormt god tid. Nogle gange irriterer det mig for så bliver vi også selv nødt til at være i god tid med mange ting. Min svigermor bor i Sønderjylland og det synes jeg er lige lovligt langt at køre, hvis det bare er for en aften vi skal have ham passet. Vi har også Dennis' søstre som kan passe Oliver, men det er jo ikke det samme som bedsteforældre :) Hvor mange af jeres forældre står til "rådighed" 24/7?? Og hvis I slet ikke har den mulighed, hvor mange af jeres venner ville I så lade passe jeres barn/børn? Der er rigtig mange af mine veninder der siger at jeg bare skal sige til så vil de gerne passe ham, men det er faktisk kun få jeg ville benytte mig af. -Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2008

Anna-Rosa

Jeg tror at de yngre bedsteforældre idag er mere egoistiske (ikke ment negativt) Men de har jo så meget de skal nå og lave og gøre... De arbejder begge to, har en masse venner og rejser meget mere end man gjorde for år tilbage..Så nej herhjemme står mine forældre heller ikke til rådighed 24/7, og det skal de heller ikke...de har jo haft små børn, nu er det vores tur. Dermed ikke sagt at de ikke gerne vil hjælpe, for det vil de gerne ,men som i dit tilfælde skal det bare planlægges.
Derimod svigermor, som går hjemme og næsten altdi har gjort, står oftere på spring til de mere akutte tilfælde :)

Anmeld

16. marts 2008

Plysbjørnen

Er sikker på at min mor gør, for hun er førtidspensionist.... Men ellers ville det ikke genere mig at lade min veninde passe, men derimod kunne jeg ikke drømme om at lade min svigerinde gøre det...

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 9+6

Anmeld

16. marts 2008

Tut

Her ser det sådan her ud.

Mine svigerforældre er begge pensioneret og står derfor til rådighed 24/7, og heldigvis bor de kun 6 km væk.

Mine forældre arbejder begge, men står altid til rådighed efter arbejde og weekender.

Jeg har ikke overvejet at lade mine veninder passe Noah, for da jeg "kun" er 25 år, så er jeg den første i veninde-flokke der har fået barn, så jeg ved ikke lige hvor "egnede" de er :D

Mette

Anmeld

16. marts 2008

Kaufie

Min far er lige gået på efterløn - så han vil kunne passe William hvis jeg får brug for det. De bor kun 30 min kørsel fra os, så det er ikke så slemt.

Min svigermor er invalidepensionist - og kan også springe til - dvs hun skal dog helst have varsel i god tid, så hun kan bestille kørsel herover (bor 10 km væk) Hun skal faktisk passe William i morgen formiddag mens jeg er oppe på min kommende arbejdsplads for lige at blive opdateret med diverse "åbne sager". Det er første gang hun skal passe WIlliam - og jeg er meget spændt..... Heldigvis kommer min mand hjem ved middagstid, og William sover det meste af formiddagen (forhåbentlig), så mon ikke det nok skal gå???

Mette

Anmeld

16. marts 2008

Mikkelmusen

Mortens forældre vil rigtig gerne passe hende. De er henholdsvis 60 og 65 og de er bare så gode med hende. Filuca elsker at være dernede, så der bliver hun for det meste passet.

Ellers har jeg min søsters farmor, som har været min "farmor" i mange år, hun er vist 58 tror jeg. Hun er dagplejemor og også rigtig god med Filuca.

Min far og kone, vil jeg ikke lade passe hende, for de har ikke noget forhold til hende. Min far har set hende 5-6 gange kort og konen 2 gange kort.

Min mor og kæreste har jeg jo ingen kontakt med mere, så det er udelukket.

Min søster har lovet at ta hende en weekend til sommmer når vi skal til det mørke Jylland. Men hun får ikke lov at passe hende endnu, for hun er under oplæring :P

Veninder.. tjaaa... sørgeligt nok så har jeg kun 1 rigtig, og hun magter det ikke for tiden med sin hårde graviditet osv.

Men vi har da lidt muligheder... :)

Vi har da også andre venner, men det er ikke nogen der skal passe mit barn.

Anmeld

16. marts 2008

Lise

Min svigerfar er netop blevet 80(!) så han kan vist ikke helt overskue de helt små i familien alene (fair nok) - han passer en gang imellem Simons fætter på 8 år. Svigermor har været død i mange år...
Mine forældre er 57 og 55, og de vil super gerne hjælpe og passe og elsker deres lille barnebarn over alt og alle her på jorden, men desværre bor de 400 km væk...

Nej, der er ikke meget hjælp at hente hos de gamle... :S

Simons tante og onkel bor 5 km herfra, og de må passe ham så tit de skulle få lyst. Hans faster og onkel bor lidt længere væk, men stadig ikke længere end 30 min i bil, så de må da også hjertens gerne passe løs. Sidstnævnte har dog en to-årig der er meget jaloux når hans mor sidder/snakker med Simon - "MIN mor", siger han så... hehe, de kære små...

Veninder...tjo, har da nogle stykker. Den eneste der har tilbudt pasning bor lige så langt væk som mine forældre... (dvs. vi har fine pasningsmuligheder i Aalborg). Men alle der skulle få lyst til at passe Simon må gerne. Der er vist ikke nogen jeg ikke synes må passe ham. Vi kender vist mest fornuftige mennesker :)

Men når alt kommer til alt så er han kun blevet passet to gange, og det var hos mine forældre i Aalborg. Han har været ret afhængig af mig (og ikke mindst mit bryst) indtil for ganske nylig, så han har været med mig ude en del...

Kh Lise - som trænger at blive inviteret ud af kæresten (er sket, dog ikke realiseret) og at nogen tager barnet den aften!!!

Anmeld

16. marts 2008

Tynen

Vi er heldigvis rigtig, rigtig heldig!
Mine forældre er ALTID til rådighed - Ikke en eneste gang har de sagt nej - Så jeg er bare glad!

Nogle gange foreslår de endda at de skal tage hende, så mig og Stig kan komme ud og spise osv. så det er bare fedt!!

Det er så også de eneste der (endnu!) får lov at passe hende! - Stoler ikke helt på min svigermor - Der jo var ved at fodre Stella med pålægschokolade da hun var 4 mdr!!!8(

Kan godt forstå det er lidt træls!
Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle bruge uden en pasnings-hotline :)

Trine

Anmeld

16. marts 2008

..

Hos mine forældre er der ikke de store muligheder, min mor arbejder fuld tid og min far tør ikke alene tage ansvaret på sådan et lille barn - er heller ikke sikker på jeg ville overlade hende til ham. Han er ikke verdens mest opmærksomme person;)

Min svigermor har boet 10 km væk men flytter til byen her om 14 dage, hun går hjemme så der er masser af muligheder. Hun er en meget travl dame, går til 100 ting, rejser og spiller kort men skulle vi bede hende passe Smilla så aflyser hun med garanti gerne det hun skulle.

Det har faktisk ikke været aktuelt at få hende passet endnu, kun en smuttur ud at handle mens hun har været hos mine forældre og sviger har passet mens jeg var til tandlæge.. - Skal også snart overvinde det og få hende passet:$

Anmeld

16. marts 2008

Muffinmus

tja, Jens forældre er faktisk næsten altid til rådighed..ikke så tit mine men de bor også lidt længere væk:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.