Min meget mærkelige fredag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. februar 2013

Enirt

I fredags var den mest mærkelige dag jeg nogen sinde har haft.

Det startede med at magnus vågnede omrking kl 07 og jeg gik ind for at tage ham op. Kunne mærke lidt muren i maven og tænkte at jeg skulle på toilet. Så gav ham til jonas og gik på toilet. Mens jeg sidder der ude, får jeg pludselig smerter og krampe i den øverste del af maven og jeg ryster og kan ikke få vejret. Jeg prøver at læne mig frem og generelt finde en udholdelig stilling, hvilket ikke lykkes og jeg kan stadig næsten ikke få vejret og kan ikke tage dybe indåndinger.

Så kaster jeg også op og bagefter får jeg kæmpet mig ind i seng. Jonas foreslår at jeg ringer til vagtlægen og det gør jeg så, men kan bare mærke at jeg slet ikke kan få vejret og at jeg slet ikke kan overkomme at komme ind til vagtlægen selv. Så ringer til sidst 112.

Der kommer så en ambulance og henter mig og de mener at det er galdesten jeg har og jeg kommer så op på skadestuen og bliver undersøgt. Det skal lige siges at ambulance folkene ikke helt var skarpe for selvom vi lige har snakket om at det kun er en måned siden jeg har født havde de skrevet mit cpr nummer som om jeg var en mand

Smerterne er heldigvis ved at aftage og jeg kan efterhånden trække vejret mere normalt da klokken er omkrign 9.30 og jeg tænker at jeg godt kan tage hjem, men da jeg rejser mig for at tage mit tøj på så kommer smerterne igen og jeg bliver så indlagt til obs og kan tage hjem når jeg har det bedre.

Kommer så hjem omkring kl 12 og er mega træt og det er jonas også som har måtte blive hjemme fra arbejde og passe magnus. Så det bliver bare sådan en dag hvor man siger hej mens man går forbi hinanden ind for at sove på skift.

Om aftenen omkring kl 20. kommer der så smerter igen og jeg får heldigvis taget det i opløbet med et par iprener.

Men hvor blev jeg forskrækket da jeg ikke kunne få vejret og havde sku ikke forestillet mig at jeg skulle ring 112 nogen sinde. Men fik af vide at det var det helt rigtige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Astrid P

Hold da helt op... det lyder voldsomt ubehageligt! Var der så galdesten eller hvad? Og hvad med resten af weekenden, hvordan gik den?

Anmeld

12. februar 2013

Enirt

Astrid P skriver:

Hold da helt op... det lyder voldsomt ubehageligt! Var der så galdesten eller hvad? Og hvad med resten af weekenden, hvordan gik den?

Det var en galdesten, for det forsatte om lørdagen 3,5 time havde jeg ondt, måtte lige forbi vagtlægen og få noget smertestillende. Men nu er det vist ovre og håber ikke det nogen sinde kommer igen.

Det er åbent bart noget man kan få når man er gravid eller lige har født, pga. hormoner, hurtigt vægt tab og lign.

Håber ikke for nogen at de skal igennem det, jeg synes det gjorde mere ondt end at føde (skal lige siges jeg havde en meget nem fødsel 3,5 time)

Anmeld

12. februar 2013

Miss BananaHammock

Sikke en omgang. Godt du er ovenpå igen.

Anmeld

12. februar 2013

Enirt

Miss BananaHammock skriver:

Sikke en omgang. Godt du er ovenpå igen.

Tak...ja jeg er ved at være ovenpå igen Blev godt nok lidt bange over ikke at kunne få vejret ordentligt.

Anmeld

12. februar 2013

Miss BananaHammock

Enirt skriver:

Tak...ja jeg er ved at være ovenpå igen Blev godt nok lidt bange over ikke at kunne få vejret ordentligt.

Kan jeg sku godt forstå. Godt at manden kunne træde til og hjælpe med den bette!

Anmeld

12. februar 2013

Enirt

Miss BananaHammock skriver:

Kan jeg sku godt forstå. Godt at manden kunne træde til og hjælpe med den bette!

Ja, så det var faktisk lidt heldigt at jeg var holdt op med at amme, så han kunne give ham mad selvom at jeg ikke var der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.