Skal/skal ikke - angående praktik :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
24 svar
11 synes godt om
12. februar 2013

2013anonym

Hej...

Jeg er i den trælse situation, som så mange andre, at jeg pt er ledig. 

Jeg har for omkring en måned siden været på besøg i en virksomhed, hvor vi snakkede om virksomhedspraktik, løntilskudsjob og til sidst ordinært job. Vi aftalte, at vi skulle snakke sammen, når vi kom tættere på den aftalte startsdato. Har nu kontaktet dem for at få underskrevet kontrakten i forhold til virksomhedspraktik, men de bliver ved med at udsætte, og sige de ikke har styr på noget. Nu jeg ved at få en virkelig dårlig mavefornemmelse i forhold til dem. Jeg har ringet flere gange til dem.  

Så igår ringede en anden virksomhed, som jeg havde snakket med. Vi skal så mødes og snakke om evt. virksomhedspraktik. 

Men nu ved jeg bare ikke om jeg skal blive ved med at satse på den første virksomhed, som bliver ved med at udskyde. Eller prøve lykken og håbe på mere ved dem anden virksomhed. 

Nogen der kan komme med gode råd eller deres holdning i forhold til sagen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

B&J

jeg vil 100% satse på nr 2 når nr 1 ikke kan få lettet måsen for at sige det mildt....

men lige meget hvad håber jeg du får et job i den sidste ende

Anmeld

12. februar 2013

2013anonym

B&J skriver:

jeg vil 100% satse på nr 2 når nr 1 ikke kan få lettet måsen for at sige det mildt....

men lige meget hvad håber jeg du får et job i den sidste ende

Ja det tænker jeg også selv, men alligevel er jeg bare også bange for, at nr. 2 kun bliver en virksomhedspraktik, og så ville jeg føle jeg har "spilt" min chance hos nr. 1. 

Er virkelig splittet. 

Min drøm er at komme ind det andet sted. Det har jeg altid gerne ville. Men der er jo ingen garanti. 

Anmeld

12. februar 2013

Dot D

Træls situation at stå i, altså uden job. For det er da en god ting, at have to steder i spil. Jeg synes helt klart, at du skal snakke med sted nummer to, og åbner muligheden sig dér, så TAG DEN

Du skal ikke gå og vente og vente og vente på svar fra nummer et, hvis de ikke kan bestemme sig eller få styr på tingene.

Så jeg  for, at du kommer til nogle gode samtaler ved sted nummer to, og at du får plads dér.

Så er der jo altid mulighed for at snakke med sted et igen bagefter

Held og lykke til dig

Anmeld

12. februar 2013

B&J

Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Ja det tænker jeg også selv, men alligevel er jeg bare også bange for, at nr. 2 kun bliver en virksomhedspraktik, og så ville jeg føle jeg har "spilt" min chance hos nr. 1. 

Er virkelig splittet. 

Min drøm er at komme ind det andet sted. Det har jeg altid gerne ville. Men der er jo ingen garanti. 

det kan jeg godt forstå, men jeg vil helt sikker finde ud af nr 2 kan tilbyde og alle de ting det sker der jo ikke noget ved

Anmeld

12. februar 2013

2013anonym

Dot D skriver:

Træls situation at stå i, altså uden job. For det er da en god ting, at have to steder i spil. Jeg synes helt klart, at du skal snakke med sted nummer to, og åbner muligheden sig dér, så TAG DEN

Du skal ikke gå og vente og vente og vente på svar fra nummer et, hvis de ikke kan bestemme sig eller få styr på tingene.

Så jeg  for, at du kommer til nogle gode samtaler ved sted nummer to, og at du får plads dér.

Så er der jo altid mulighed for at snakke med sted et igen bagefter

Held og lykke til dig

Ja det er rigtig træls. Arbejde fylder RIGTIG meget i mit liv. Men sådan er det jo bare lige nu. 

Ja det dejlig. Ja har også tænkt på at høre om mulighederne der. Det er jo trods alt det sted jeg helst ønsker at være. 

Ja som du siger kunne man evt. tage praktikken det ene sted. Og hvis det så ikke bliver til mere, så kontakte det andet sted igen. God ide. 

Har også overvejet, at jeg efter at have snakket med sted nr. to, så kontakte sted nr. 1 og spørge om de stadig er interesseret i at opstarte noget hurtigst muligt og aftale en dato for opstart og underskrive kontrakten, hvis ikke så vælge sted nr. to. 

Men umiddelbart er der kun tale om virksomhedspraktik hos sted nr. 2, og muligvis arbejde hos sted nr. 1. 

Tak. 

Anmeld

12. februar 2013

2013anonym

B&J skriver:

det kan jeg godt forstå, men jeg vil helt sikker finde ud af nr 2 kan tilbyde og alle de ting det sker der jo ikke noget ved

Nej det jo det. Havde bare lige brug for, at se andres syn på sagen. Men jo med den dårlige mavefornemmelse jeg har, så er jeg ikke sikker på, at nr. 1 nogensinde bliver til noget. 

Anmeld

12. februar 2013

Dot D

Ja det er rigtig træls. Arbejde fylder RIGTIG meget i mit liv. Men sådan er det jo bare lige nu. 

Ja det dejlig. Ja har også tænkt på at høre om mulighederne der. Det er jo trods alt det sted jeg helst ønsker at være. 

Ja som du siger kunne man evt. tage praktikken det ene sted. Og hvis det så ikke bliver til mere, så kontakte det andet sted igen. God ide. 

Har også overvejet, at jeg efter at have snakket med sted nr. to, så kontakte sted nr. 1 og spørge om de stadig er interesseret i at opstarte noget hurtigst muligt og aftale en dato for opstart og underskrive kontrakten, hvis ikke så vælge sted nr. to. 

Men umiddelbart er der kun tale om virksomhedspraktik hos sted nr. 2, og muligvis arbejde hos sted nr. 1. 

Tak. 

Hvis du nu bare tager dem med storm.....

Så kunne der jo være mulighed for mere. Det er set før, at der kommer én i praktik, der bare passer fuldstændigt med det øvrige personale, så der bliver "opfundet" en arbejdsplads til den nye stjernemedarbejder

Det håber jeg, sker for dig

Anmeld

12. februar 2013

tarkoflen

Jeg tænker faktisk, at hvis du er så meget i tvivl, så kan du ringe til det første sted, og sige, at du har fået tilbudt en virksomhedspraktik et andet sted, men helst vil hos dem, det kræver dog, at de finder ud af, hvornår du ville kunne starte og l får skrevet en kontrakt under...

Så har du gjort sted nr. 1 opmærksom på, at hvis de vil have dig, så skal det til at være

Anmeld

12. februar 2013

B&J

Nej det jo det. Havde bare lige brug for, at se andres syn på sagen. Men jo med den dårlige mavefornemmelse jeg har, så er jeg ikke sikker på, at nr. 1 nogensinde bliver til noget. 

nej du har helt ret men kan se der er en der har skrevet en super ide hvad du kan ringe og sige til sted nr 1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.