Skrab/prøve i livmoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.730 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. februar 2013

Benjamins'mor

Nogle der har fået foretaget sådan en og kan fortælle hvad den viser eller hvad dem betyder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Masig

Benjamins'mor skriver:

Nogle der har fået foretaget sådan en og kan fortælle hvad den viser eller hvad dem betyder?

Er det celleskrab du mener?

Anmeld

11. februar 2013

Benjamins'mor

Masig skriver:

Er det celleskrab du mener?

Aner det ikke, hun tog et skrab med en vatpind i livmoderen.

Er jo gravid, men hun forklarede ikke hvorfor.

Får svar imorgen.

Anmeld

11. februar 2013

**Ønskebabyen

Benjamins'mor skriver:

Hvis det er et celleskrab du mener, så viser dem om du har celleforandringer i livmoderen/livmoderhalsen

Anmeld

11. februar 2013

Masig

Benjamins'mor skriver:

Aner det ikke, hun tog et skrab med en vatpind i livmoderen.

Er jo gravid, men hun forklarede ikke hvorfor.

Får svar imorgen.

Hvis hun ved at du er gravid, kan jeg ikke forestille mig at det er et celleskrab, da man som regel ikke må lavet sådan et når man er gravid... Men der kan måske være en grund. Men det lyder som et celleskrab. Det skal vise om der er celleorandringer. 

Anmeld

11. februar 2013

Frk.S

Hvis det er et celleskrab fra livmoderhalsen du mener (screening som kvinder tilbydes) så har jeg da prøvet det et par gange.

Prøven viser om cellerne er normale eller atypiske.

Atypiske celler er forstadiger til kræft, men er IKKE kræft. Kun forstadier. Derfor er undersøgelsen forebyggende, for hvis man har disse forstadier, kan det behandles INDEN det (måske) udvikler sig til kræft.

Prøven tages ved en gynækoligsk undersøgelse hos din egen læge, og tager ikke ret lang tid.

OBS! Du må ikke være gravid ved us.

Anmeld

11. februar 2013

Benjamins'mor

Frk.S skriver:

Hvis det er et celleskrab fra livmoderhalsen du mener (screening som kvinder tilbydes) så har jeg da prøvet det et par gange.

Prøven viser om cellerne er normale eller atypiske.

Atypiske celler er forstadiger til kræft, men er IKKE kræft. Kun forstadier. Derfor er undersøgelsen forebyggende, for hvis man har disse forstadier, kan det behandles INDEN det (måske) udvikler sig til kræft.

Prøven tages ved en gynækoligsk undersøgelse hos din egen læge, og tager ikke ret lang tid.

OBS! Du må ikke være gravid ved us.

Jeg er gravid, og det ved hun.
Hun tog et skrab/en prøve med en lang vatpind.
Havde den der jernting oppe også.
Og så er jeg henvist til en scanning da min livmoder virker større end den burde til hvor langt jeg er henne.

Anmeld

11. februar 2013

Benjamins'mor

Masig skriver:

Hvis hun ved at du er gravid, kan jeg ikke forestille mig at det er et celleskrab, da man som regel ikke må lavet sådan et når man er gravid... Men der kan måske være en grund. Men det lyder som et celleskrab. Det skal vise om der er celleorandringer. 

Min livmoder virker større end den burde på dette tidspunkt i graviditeten og fik foretaget skrab/prøve med en lang vatpind.
Og er henvist til en scanning for at finde ud af hvor langt jeg er henne.

Anmeld

11. februar 2013

LRJ

Det er for at udelukker hepatitis, hiv, og andre kønssygedomme, da det kan skade fosteret

Anmeld

11. februar 2013

Frk.S

Benjamins'mor skriver:

Jeg er gravid, og det ved hun.
Hun tog et skrab/en prøve med en lang vatpind.
Havde den der jernting oppe også.
Og så er jeg henvist til en scanning da min livmoder virker større end den burde til hvor langt jeg er henne.

Er det i dag du har fået den foretaget?
Kan se du skriver du får svar i morgen.

Hvis du har fået det gjort i dag og får svaret i morgen, tvivler jeg på det er et celleskrab - der plejer at gå længere tid inden der er svar.

Måske har hun testet dig for kønssygdomme?? Mener at de tester for gonorré - men ved ikke om det er helt standard, eller hvad det er.
Hvorfor spugte du ikke? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.