amning og vægttab! hjælp :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

Merii

3rollinger skriver:

Proev at goere det at du skriver ALT det ned som du putter i munden i loebet af en dag, helst inden du vaelger at spise eller drikke det. Nogen gange tror vi, og foeler, at vi spiser sundt. For saa snart vi har puttet de 5 kiks vi har lyst til i hovedet, vender vi rundt og saa er de glemt. Mens vi godt kan huske den broccolisalat vi fik til frokost. 

Man bruger en hel del flere kalorier end normalt naar man ammer, og man maa da heller ikke gaa paa direkte slankekur under amning. Men man kan sagtens skaere en del ned.

Jeg tabte mig overhovedet ikke selv under amning, for med traethed og det at gaa hjemme, fik jeg spist for meget, eller fik ihvertfald daekket de kalorier jeg braendte dagligt. Men da min datter var 4 mdr startede jeg ved WW, hvor de har et specielt program for ammende, og der skrev jeg netop alt ned. Saa begyndte jeg at tabe mig 1,5-2 kg om ugen, til alle de andres WW gaengers store misundelse 

Du kan jo evt skrive ned i en uge, og saa saette det op herinde hvis du stadig ikke taber dig, saa er jeg sikker paa at du kan faa et par gode raad med paa vejen.

Det jeg oplevede da jeg skrev ned var at naar jeg stod med de 4 mariekiks i haanden, men skulle have dem ned paa papiret, jamen, saa gad jeg faktisk ikke spise dem for det blev jo sladret om paa papiret.

Held og lykke.

ja det er faktisk rigtigt som du siger, det er værd at prøve tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

Merii

christina92 skriver:

Jeg har samme problem.

Jeg kan leve med hvis jeg taber mig langsomt, men at det går den anden vej er jeg godt nok træt af

Aner ikke hvorfor det er sådan, men vi må holde på det fedt så længe det ikke sker en s..d  Synes ellers du ser godt ud på billederne altså slank, har du taget på efter fødslen eller

Anmeld

26. februar 2013

Merii

tarkoflen skriver:

Min veninde gik på kur kort efter hun havde født, og stadig ammede, men det gjorde, at hendes mælkeproduktion stort set stoppede, så det skal du måske passe lidt på med...

Får du nok protein i dine måltider? Måske du ikke bliver mæt nok, og derfor får indtaget for mange kalorier, på andre ting eller din krop måske forsøger at holde på fedtet, fordi du ikke får nok?

Det var da træls for hende..

jamen jeg synes jeg får rigelig med protein ihvertfald 3-4 gange ugentlig. min mælk er også ok så ved ikke lige hvor det går galt

Anmeld

26. februar 2013

tarkoflen

Merii skriver:

jamen jeg synes jeg får rigelig med protein ihvertfald 3-4 gange ugentlig. min mælk er også ok så ved ikke lige hvor det går galt

Hmm i min verden er protein 3-4 gange om ugen ikke særlig meget... Det behøver jo ikke være fra kød dit protein indtag kommer, hvis det er fordi l ikke spiser kød hver dag

Godt din mælkeproduktion ikke er påvirket

Anmeld

26. februar 2013

christina92

Merii skriver:

Aner ikke hvorfor det er sådan, men vi må holde på det fedt så længe det ikke sker en s..d  Synes ellers du ser godt ud på billederne altså slank, har du taget på efter fødslen eller

Jamen jeg har heller ikke meget jeg skal af med, skal bare "strammes op" og tage 3 kg. men er jo så nu begyndt at tage på uden at jeg gør noget anderledes i min livstil

Og ja vi må holde ud så længe vi ammer og så give los derefter

Anmeld

26. februar 2013

fairlady

Merii skriver:

Det kan være du skal undersøge, hvor du får proteiner fra, for mon ikke du får det mere end 3-4 gange ugentligt? Men det kan da godt være du skal spise flere proteiner

Anmeld

27. februar 2013

FrkZier

Merii skriver:

puhaa, synes det er så hårdt. Jeg har født for 3 måneder siden og der røg 10 kilo efter fødslen og siden er der ikke sket en dyt!

Jeg skal af med 17 kilo helst inden sommer, jeg passer på spiser sundt og tvært imod tager jeg på eller taber mig slet ikke!

Hvordan kan det være og jeg ammer fuldt ud?

er der nogen der kan hjælpe her

mange tænker at man taber sig af at amme, da man forbrænder mere - men i langt de fleste tilfælde spiser man også tilsvarende mere.

hvis du ikke selv gør noget aktivt i form at sund mad og gå ture/motion kan du ikke forvente at tabe dig udelukkende på baggrund af du ammer

Anmeld

27. februar 2013

Mum33

Er også i gang omend projekt "tab graviditetskiloene" og ammer også. Kan anbefale VBK vol 2.0!(Christian Bitzs kur) - det virker her 

Man skal self spise lidt mere for at amningen ikke går i stå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.