Spørgsmål til jer der har tvillinger eller venter....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Heidi B

Miss Church skriver:

Det er underligt hvorfor de har forskellige betegnelser, alt efter hvem der skal undersøge dem. 

Har lige været inde og lure lidt på dine drenge. De er da bare skønne!  

Jeg kan ikke huske det helt men mener at de starter med at give, i mit tilfælde, dem betegnelsen 1 og 2 for at holde styr på vægt og længde under graviditeten, og mener så at det først er længere henne i forløbet man finder ud af hvem der skal først ud...

Jeppe, som skulle først ud og derfor var tvilling A, vendte forkert, og da man ikke bare kan føde tvilling B først, fik jeg kejsesnit. Man kan nemlig ikke vende barnet når der er to derinde på en gang. Men kunne have været smart at føde Mikkel først og så få vendt Jeppe... Dog sad han fast i mit bækken, så jeg tror slet ikke det var lykkes i mit tilfælde.

Ja, de er pænt skønne... , hvornår skal du føde???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Miss Church

Heidi B skriver:

Jeg kan ikke huske det helt men mener at de starter med at give, i mit tilfælde, dem betegnelsen 1 og 2 for at holde styr på vægt og længde under graviditeten, og mener så at det først er længere henne i forløbet man finder ud af hvem der skal først ud...

Jeppe, som skulle først ud og derfor var tvilling A, vendte forkert, og da man ikke bare kan føde tvilling B først, fik jeg kejsesnit. Man kan nemlig ikke vende barnet når der er to derinde på en gang. Men kunne have været smart at føde Mikkel først og så få vendt Jeppe... Dog sad han fast i mit bækken, så jeg tror slet ikke det var lykkes i mit tilfælde.

Ja, de er pænt skønne... , hvornår skal du føde???

Ja det kan godt være det er derfor. Jeg har ikke sat mig så meget ind i det. Bare de ved hvem der er hvem, er det fint for mig Nu ved jeg jo så også at A ligger i min højre side og B i min venstre. 

Mine ligger heldigvis begge to med hovederne ned ad, så alt tyder på at jeg kan føde selv!  

Jeg har termin d. 25. marts. Men til næste scanning d. 5. marts, får jeg tid til igangsættelse 3-4 dage efter. Hvis jeg da når den scanning hehe. Det er jo ikke sikkert

Anmeld

24. februar 2013

sus73

Benjamins'mor skriver:

Hej piger, jeg sad lige og læste i en graviditets bog igår, og har tænkt over dette lige siden, så nu spørger jeg.

Hvordan holder i styr på hvem der er hvem mens de ligger inde i maven?

Altså har jo nogle gange set i kalder dem baby a og baby b eller tvilling a og tvilling b.

Men hvordan ved i hvem der er hvem?

Jeg venter tveæggede tvillinger: Tvilling 1 er den der ligger i min venstre side, og tvilling 2 er den der ligger i min højre side. Tænker det er lidt mere kompliceret hvis det er énæggede tvillinger, som er i samme hinde, da de jo kan bytte plads.

Har ikke hørt betegnelsen A og B endnu, men hvis det passer med at A er den der først skal ud, ja så kan tvilling 2 jo godt være tvilling A

Anmeld

24. februar 2013

Benjamins'mor

sus73 skriver:

Jeg venter tveæggede tvillinger: Tvilling 1 er den der ligger i min venstre side, og tvilling 2 er den der ligger i min højre side. Tænker det er lidt mere kompliceret hvis det er énæggede tvillinger, som er i samme hinde, da de jo kan bytte plads.

Har ikke hørt betegnelsen A og B endnu, men hvis det passer med at A er den der først skal ud, ja så kan tvilling 2 jo godt være tvilling A

Ved ikke om de professionelle kalder det det, har bare set nogle herinde skrive det.

Anmeld

25. februar 2013

Rebecca55

Det er slet ikke så kompliceret med 1 og 2 kontra A og B...  Hvis de bruger tal frem for bogstaver, ja så er 1 den det ville hedde A. Men det kan godt ændre sig hvis de bytter plads inden fødsel. eksempelvis var min datter Isabell under hele graviditeten a eller 1 alt efter hvilken læge som undersøgte mig. sebastian var B og 2, hvor Jonathan var c og 3. Men ved fødslen endte det med at Jonathan kom ud før Sebastian, så de byttede rundt og Jonathan blev B og Sebastian c. Håber det ikke er skrevet for indviklet.

Anmeld

26. februar 2013

Heidi B

I mit tilfælde var Mikkel tvilling 1 og Jeppe tvilling 2... Da vi kom længere hen og de fandt ud af hvem der skulle ud først Blev Jeppe tvilling A og Mikkel tvilling B.

Tænker at tallene til start bare indikere at der er to, og man først senere kan se hvilken rækkefølge de skal ud i og så får de bogstaver...

Måske der står noget i min tvillingebog...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.