Spørgsmål til jer der har tvillinger eller venter....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.106 visninger
15 svar
3 synes godt om
11. februar 2013

Benjamins'mor

Hej piger, jeg sad lige og læste i en graviditets bog igår, og har tænkt over dette lige siden, så nu spørger jeg.

Hvordan holder i styr på hvem der er hvem mens de ligger inde i maven?

Altså har jo nogle gange set i kalder dem baby a og baby b eller tvilling a og tvilling b.

Men hvordan ved i hvem der er hvem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Heidi B

Det har jo noget at gøre med hvilken side de ligger i, eller om de ligger oppe eller nede...

Mine lå højre venstre, og jeg har hele tiden haft styr hvem der er hvem...

Anmeld

11. februar 2013

Benjamins'mor

Heidi B skriver:

Det har jo noget at gøre med hvilken side de ligger i, eller om de ligger oppe eller nede...

Mine lå højre venstre, og jeg har hele tiden haft styr hvem der er hvem...

Okay, kan de ikke skifte side?

Anmeld

11. februar 2013

Rebecca55

Her var det heller ikke noget problem at holde styr på... Vores 3 lå i hver deres moderkage, så de kunne ikke "svømme" mellem hinanden. Der bliver også ret hurtigt trængt med plads, så de slet ikke kan flytte rundt.

Anmeld

11. februar 2013

FrkZier

Benjamins'mor skriver:

Hej piger, jeg sad lige og læste i en graviditets bog igår, og har tænkt over dette lige siden, så nu spørger jeg.

Altså har jo nogle gange set i kalder dem baby a og baby b eller tvilling a og tvilling b.

det har jeg faktisk også tit overvejet :p

Anmeld

11. februar 2013

Benjamins'mor

FrkZier skriver:

det har jeg faktisk også tit overvejet :p

Anmeld

11. februar 2013

Miss Church

Benjamins'mor skriver:

Det har også været en gåde for mig, hvordan de kunne holde styr på hvem der er hvem til scanningerne! Også fordi, hos mig hvert fald, er baby B = baby 1 og baby A = baby 2  Men det er noget med hvem de møder først når de scanner  

Men baby A er altid den ledende baby. Altså den baby der skal ud først. Den ligger tættest på udgangen  

Men mine ligger jo også i hver deres hinde og har hver deres moderkage, så de kan ikke bare sådan bygge plads

Anmeld

11. februar 2013

Heidi B

Miss Church skriver:

Det har også været en gåde for mig, hvordan de kunne holde styr på hvem der er hvem til scanningerne! Også fordi, hos mig hvert fald, er baby B = baby 1 og baby A = baby 2  Men det er noget med hvem de møder først når de scanner  

Men baby A er altid den ledende baby. Altså den baby der skal ud først. Den ligger tættest på udgangen  

Men mine ligger jo også i hver deres hinde og har hver deres moderkage, så de kan ikke bare sådan bygge plads

Ja. Hos mig var Mikkel tvilling 1 og Jeppe tvilling 2, men da de fandt ud af hvem der skulle ud hvornår blev Jeppe så tvilling A og Mikkel tvilling B. 

Mit dilemma var om de så også tog Jeppe ud først fordi jeg fik PKS, men det gør de...

Så Jeppe er 1 minut ældre end Mikkel... Og ja det betyder noget i dagligdagen....

Anmeld

11. februar 2013

Miss Church

Heidi B skriver:

Ja. Hos mig var Mikkel tvilling 1 og Jeppe tvilling 2, men da de fandt ud af hvem der skulle ud hvornår blev Jeppe så tvilling A og Mikkel tvilling B. 

Mit dilemma var om de så også tog Jeppe ud først fordi jeg fik PKS, men det gør de...

Så Jeppe er 1 minut ældre end Mikkel... Og ja det betyder noget i dagligdagen....

Det er underligt hvorfor de har forskellige betegnelser, alt efter hvem der skal undersøge dem. 

Har lige været inde og lure lidt på dine drenge. De er da bare skønne!  

Anmeld

11. februar 2013

Faith

Mine drenge lå i samme moderkage men i hver deres hinde. Så de kunne heller ikke lige sådan bytte plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.