Sove uden bevægelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2013

LilleChelle

MortilElias2010 skriver:

Sæt dig i sofaen med ham i et mørkt rum, syng for ham - prøv med hvem kan sejle foruden vind, hvem kan ro uden årer, hvem kan skilles fra vennen sin, uden at fælde tårer - jeg kan sejle foruden vind, jeg kan ro uden årer, men ej skilles fra vennen min uden at fælde tårer" Den gør underværker herhjemme, sang den for min søn da vi var på Tenerife i 2011 og han faldt øjeblikkeligt til ro (ikke sove, men helt afslappet) og nu spørger jeg ham om jeg skal synge den med sejle og så siger han ja - han er 3 år  Vug ham i dine arme, lad evt. kroppen hvile på dine ben - vug ham sagte og med tiden jo mere afslappet du kan mærke han er jo mindre vugger du og vågner han så starter du forfra med rytme - til sidst kan det være han sover og du kan lægge ham fra dig i sin seng og gå ind i stuen - vent til han sover tungt (pige/dreng) 

Problemet er at han ikke begynder at slappe af - han begynder at græde i stedet for . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Ved ikke om det er en vane - for jeg har kun gjort det en uge. Hvor jeg har 'tvunget' ham til at sove til middag. Men jeg ville gerne at han ikke skulle bevæges så drastisk for at kunne falde i søvn. 

Når jeg læser på nettet, får jeg opfattelsen at folk bare kan ligge deres vågne barn i barnevognen og så sover de uden kørsel eller andet. Her har jeg dog ikke muligheden for at han kan sove til middag i barnevogn, men han bliver rigtig sur og ked af det hvis barnevognen går i 'stå' under en køretur. 

Åh gud da, det lyder da dejligt.. Jeg vil sige vi efterhånden er en stor flok mødre i min omgangskreds og der er måske 1 ud af 10 der ikke ska trille, vugge eller andet med barnevognen for at de sover.. Da Laura var lille tog jeg hende med ind i soveværelset når hun virkede træt og ikke fordi klokken sagde at hun nu sku sove også fik hun bryst og derefter lagde vi og hyggede også faldte hun i søvn ved mig og det gjorde hun til hun var 6 måneder og fra 6-12 måneder sad vi ved hende til hun sov og nu hvor hun er 1½ putter vi hende under dynen og siger go nat også ligger hun lige så stille og falder til ro..

Er du sikker på han er træt og mæt nok der når i vil putte ham??

Anmeld

10. februar 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Åh gud da, det lyder da dejligt.. Jeg vil sige vi efterhånden er en stor flok mødre i min omgangskreds og der er måske 1 ud af 10 der ikke ska trille, vugge eller andet med barnevognen for at de sover.. Da Laura var lille tog jeg hende med ind i soveværelset når hun virkede træt og ikke fordi klokken sagde at hun nu sku sove også fik hun bryst og derefter lagde vi og hyggede også faldte hun i søvn ved mig og det gjorde hun til hun var 6 måneder og fra 6-12 måneder sad vi ved hende til hun sov og nu hvor hun er 1½ putter vi hende under dynen og siger go nat også ligger hun lige så stille og falder til ro..

Er du sikker på han er træt og mæt nok der når i vil putte ham??

Ja, ikke ? Jeg ville elske det  

Han burde være både træt og mæt nok. For jeg plejer at ligge ham når han næsten er faldet i søvn ved brystet. 

Anmeld

10. februar 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Ja, ikke ? Jeg ville elske det  

Han burde være både træt og mæt nok. For jeg plejer at ligge ham når han næsten er faldet i søvn ved brystet. 

Absolut.. Alle de aftner hvor jeg har sidde trofast i 2 timer ved hendes side og tænkt jeg gad alligevel ikke se den film ha ha

Så er det nok bare tryghed og et af de 1000 tigerspring der bare vælter ind over en i den alder

Anmeld

10. februar 2013

Tulle28

LilleChelle skriver:

Hvordan får jeg lige bassen til at falde i søvn uden at jeg skal gå rundt med ham i hans slee bee pose indenfor? Nogle gange kan det tage op til en halv time hvor jeg bare går feem og tilbage med ham i stuen i posen, før han overgiver sig - og det synes ryg og arme bestemt ikke om  

Han er snart 4 måneder og er først begyndt at sove til middag og eftermiddag for en uge siden. Eller har han nægtet siden han var 2 uger. 

Slyngevugge! Vi kan ikke leve uden

Min datter er 5 mdr og er den sidste uge begyndt at sove udenfor i sin kørepose. Hun har ellers sovet alle lure i slyngevuggen (medmindre vi var ude at gå med barnevognen), men hun karter rundt med arme og ben i øjeblikket, så den eneste måde jeg kan få ro på, er ved at pakke hende godt ned og så ud i vores altanbarnevogn. Jeg behøver som regel ikke engang trille den. Om aftenen ruller jeg hende ind i hendes dyne og ammer hende liggende i vores seng, til hun næsten sover. Så får hun sutten og bliver lagt over i slyngevuggen, som jeg gynger lidt. Og så er der (som regel) ro

Anmeld

10. februar 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Absolut.. Alle de aftner hvor jeg har sidde trofast i 2 timer ved hendes side og tænkt jeg gad alligevel ikke se den film ha ha

Så er det nok bare tryghed og et af de 1000 tigerspring der bare vælter ind over en i den alder

Hehe var det ikke er svar til den anden tråd ?  

Anmeld

10. februar 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Hehe var det ikke er svar til den anden tråd ?  

Joh det kan da godt være, tror det hænger lidt sammen det hele

Anmeld

10. februar 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Joh det kan da godt være, tror det hænger lidt sammen det hele

Ja, lidt gør det vel egentlig :b 

Anmeld

10. februar 2013

Aagaard

LilleChelle skriver:

Hvordan får jeg lige bassen til at falde i søvn uden at jeg skal gå rundt med ham i hans slee bee pose indenfor? Nogle gange kan det tage op til en halv time hvor jeg bare går feem og tilbage med ham i stuen i posen, før han overgiver sig - og det synes ryg og arme bestemt ikke om  

Han er snart 4 måneder og er først begyndt at sove til middag og eftermiddag for en uge siden. Eller har han nægtet siden han var 2 uger. 

Hvad med en slyngevugge måske? det ville ihvertfald pare din ryg og der kan gynges både op og ned frem og tilbage og til alle sider.

Hjemme hos os var den en KÆMPE succes indtil hun var ca. 1 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.