Sove uden bevægelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
18 svar
1 synes godt om
10. februar 2013

LilleChelle

Hvordan får jeg lige bassen til at falde i søvn uden at jeg skal gå rundt med ham i hans slee bee pose indenfor? Nogle gange kan det tage op til en halv time hvor jeg bare går feem og tilbage med ham i stuen i posen, før han overgiver sig - og det synes ryg og arme bestemt ikke om  

Han er snart 4 måneder og er først begyndt at sove til middag og eftermiddag for en uge siden. Eller har han nægtet siden han var 2 uger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

Frejsmor

Du kan ikke få ham til at sove ved at give ham noget at spise? Altså bryst eller flaske?

Anmeld

10. februar 2013

morethanperfect

LilleChelle skriver:

Hvordan får jeg lige bassen til at falde i søvn uden at jeg skal gå rundt med ham i hans slee bee pose indenfor? Nogle gange kan det tage op til en halv time hvor jeg bare går feem og tilbage med ham i stuen i posen, før han overgiver sig - og det synes ryg og arme bestemt ikke om  

Han er snart 4 måneder og er først begyndt at sove til middag og eftermiddag for en uge siden. Eller har han nægtet siden han var 2 uger. 

For det meste vugger vi også Noel . Men sommetider er vi heldige vi bare kan lægge ham ind ..

Jeg pakker ham altid ind i dynen , og vugget ham , men nu har jeg prøvet og pakke ham ind , uden og vugge ham , eller , vugge ham meget meget lidt .. Og han flader faktisk i søvn af det ...

Anmeld

10. februar 2013

LilleChelle

Frejsmor skriver:

Du kan ikke få ham til at sove ved at give ham noget at spise? Altså bryst eller flaske?

Ikke om dagen, og det vil jeg også meget nødig. 

Anmeld

10. februar 2013

LilleChelle

morethanperfect skriver:

For det meste vugger vi også Noel . Men sommetider er vi heldige vi bare kan lægge ham ind ..

Jeg pakker ham altid ind i dynen , og vugget ham , men nu har jeg prøvet og pakke ham ind , uden og vugge ham , eller , vugge ham meget meget lidt .. Og han flader faktisk i søvn af det ...

Her virker det ikke engang bare at vugge. Vi er nød til at gå rundt med ham i hans slee bee. Og med en baby på over 7 kg. Ødelægger det da ryggen han vil heller ikke falde i aøvn i armene på os

Anmeld

10. februar 2013

morethanperfect

LilleChelle skriver:

Her virker det ikke engang bare at vugge. Vi er nød til at gå rundt med ham i hans slee bee. Og med en baby på over 7 kg. Ødelægger det da ryggen han vil heller ikke falde i aøvn i armene på os

Kender det godt . Noel vejer 9,3 så min ryg er også smadret efterhånden 

Hmm .. Skriger han når han ligger ved jer , eller vil han bare ikke falde i søvn , og hellere ligge og kigge ?

Anmeld

10. februar 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Det er jo en (dårlig) vane og en vane ska afløses af en anden og det tager tid så find et kompromis som du bedre kan holde til

Anmeld

10. februar 2013

MortilElias2010

LilleChelle skriver:

Sæt dig i sofaen med ham i et mørkt rum, syng for ham - prøv med hvem kan sejle foruden vind, hvem kan ro uden årer, hvem kan skilles fra vennen sin, uden at fælde tårer - jeg kan sejle foruden vind, jeg kan ro uden årer, men ej skilles fra vennen min uden at fælde tårer" Den gør underværker herhjemme, sang den for min søn da vi var på Tenerife i 2011 og han faldt øjeblikkeligt til ro (ikke sove, men helt afslappet) og nu spørger jeg ham om jeg skal synge den med sejle og så siger han ja - han er 3 år  Vug ham i dine arme, lad evt. kroppen hvile på dine ben - vug ham sagte og med tiden jo mere afslappet du kan mærke han er jo mindre vugger du og vågner han så starter du forfra med rytme - til sidst kan det være han sover og du kan lægge ham fra dig i sin seng og gå ind i stuen - vent til han sover tungt (pige/dreng) 

Anmeld

10. februar 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Det er jo en (dårlig) vane og en vane ska afløses af en anden og det tager tid så find et kompromis som du bedre kan holde til

Ved ikke om det er en vane - for jeg har kun gjort det en uge. Hvor jeg har 'tvunget' ham til at sove til middag. Men jeg ville gerne at han ikke skulle bevæges så drastisk for at kunne falde i søvn. 

Når jeg læser på nettet, får jeg opfattelsen at folk bare kan ligge deres vågne barn i barnevognen og så sover de uden kørsel eller andet. Her har jeg dog ikke muligheden for at han kan sove til middag i barnevogn, men han bliver rigtig sur og ked af det hvis barnevognen går i 'stå' under en køretur. 

Anmeld

10. februar 2013

LilleChelle

morethanperfect skriver:

Kender det godt . Noel vejer 9,3 så min ryg er også smadret efterhånden 

Hmm .. Skriger han når han ligger ved jer , eller vil han bare ikke falde i søvn , og hellere ligge og kigge ?

Hvis vi går rundt med ham, kan vi maks gå 5 min med ham inden han bliver sur og ked af det. Han overgiver sig absolut ikke til søvnen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.