Barnevognssele, hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi havde ALTID givet begge to sele på 2+ - faktisk indtil de ikke sov til middag mere.

I vs sov de i barnevogn til de blev 2 år og jeg frygtede også når de så skulle ind og sove efter de blev 2+. Men der var ingenting at frygte, de lærte hurtigt, at sove sammen med andre og de fik faktisk også sovet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

Benjamins'mor

Vi har Odder selen, han sover både til middag ude herhjemme og i dagplejen, han er 25 mdr.

En pige fra dagplejen der lige er startet i børnehave sov ude indtil 2 mdr før hun startede i børnehaven.

Anmeld

9. februar 2013

Kløver

Har jeg intet hørt om, jeg havde planer om at bruge vognen så længe som muligt og selen sammen med

Anmeld

10. februar 2013

mamaninja

grunden til reglen om at børn over 2 år ikke må sove i barnevogn/krybbe med sele, er fordi de i den alder er så store at de vil kunne regne ud hvordan man åbner selen og dermed er den en falsk tryghed og der er risiko for at barnet sidder fast i selen og prøver at kravle ud og dermed kan blive hængt.

i en vuggestue er der ofte mange af sådanne lidt overdrevne regler, men de er i bund for at skabe en sikkerhed for at der ikke sker ulykker når der er så mange børn på et sted. børnene må fx. ofte heller ikke ha snore i tøj eller huer og de smarte vanter med snore imellem har været helt bandlyst de steder jeg har arbejdet.

derhjemme må man vurdere om det er sikrest med eller uden sele? man kender jo sit barn.

det med at sove indendøre vænner de fleste børn sig hurtigt til. meeen der er som regel en tilvænningsfase hvor det er svært at sove fordi nyt er spændende. så snart det bliver rutine så sover hun sikkert ligeså dejligt som hun plejer ude.

Anmeld

10. februar 2013

Nessie

Hjemme sov han med sele på i barnevognen, lige så længe som han brugte den.

I VS sov han med sele på i køjen (sov øverst), til han var ca. 2,5 år tror jeg, så rykkede han i underkøjen

Jeg sikrede mig bare at den var tilpasset hans størrelse, og syntes det gik fint

Anmeld

12. februar 2013

Lone Jakobsen

her sover børnene med sele så længe de kan være i barnevognen.

men de fleste vogne har en naturlig grænse for hvor længe børnene kan være der, og så komme de ind og sove på en madras.

Anmeld

12. februar 2013

Kløver

mamaninja skriver:

grunden til reglen om at børn over 2 år ikke må sove i barnevogn/krybbe med sele, er fordi de i den alder er så store at de vil kunne regne ud hvordan man åbner selen og dermed er den en falsk tryghed og der er risiko for at barnet sidder fast i selen og prøver at kravle ud og dermed kan blive hængt.

i en vuggestue er der ofte mange af sådanne lidt overdrevne regler, men de er i bund for at skabe en sikkerhed for at der ikke sker ulykker når der er så mange børn på et sted. børnene må fx. ofte heller ikke ha snore i tøj eller huer og de smarte vanter med snore imellem har været helt bandlyst de steder jeg har arbejdet.

derhjemme må man vurdere om det er sikrest med eller uden sele? man kender jo sit barn.

det med at sove indendøre vænner de fleste børn sig hurtigt til. meeen der er som regel en tilvænningsfase hvor det er svært at sove fordi nyt er spændende. så snart det bliver rutine så sover hun sikkert ligeså dejligt som hun plejer ude.

Okay vidste jeg så ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.